Peugeot Vivacity snor varioplaat verwijderd , start niet meer op

Status
Not open for further replies.

vivastad

Well-Known Member
Hallo,


Ik heb een peugeot vivacity snor. Nou ken ik een jongen die aan scooters sleutelt en heb hem gevraagd of hij de varioplaat wilde verwijderen uit mijn vivacity. Dat heeft hij gedaan ,maar we liepen tegen enige problemen op.
In de eerste instantie startte de viva op zonder problemen, maar als hij stationair liep dan viel hij uit. Mijn vriend heeft toen de stationairschroef wat strakker (? of losser) gedraaid en dat zou probleem zou dan verholpen moeten zijn.
Toen kwam het probleem dat de scooter de eerste paar keer wel normaal startte ,maar uitviel zodra ik boven de 10-15 km reed , hij wilde ook niet harder en de moter ''stotterde''. Daarna startte de viva helemaal niet meer op.

Nu zegt mijn vriend dat de varioplaat weer erin moet omdat hij vindt dat als ik de varioplaat eruit wil hebben dan ook een andere uitlaat ,sproeier enz op mijn viva moet monteren.

Heeft mijn vriend gelijk of heeft hij mogelijk een fout gemaakt tijdens het verwijderen van de vario, waar zou het probleem anders aan kunnen liggen?

Ik hoop dat jullie mij wat wijs kunnen maken.

Mvg,

Vivastad

PS.

Wat info over de vivacity
heeft ongeveer 12.500km gelopen , alles is standaard.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

pure onzin
je kan een varioplaat zonder enige moeite verwijderen

dat hij aan de stelschroef heeft gezeten geen probleem
waarschrijnlijk iets te strak/los gezet waardoor die teveel benzine of lucht pakt!
of hij heeft aan de verkeerde schroef zitten draaien!

zoveel verstand heeft hij er dus blijkbaar niet van?
want een varioplaat verwijderen is kinderspel!

sproeier veranderen en uitlaat is overbodig!
 
Hij heeft waarschijnlijk aan je luchtschroef zitten draaien in plaats van aan je stationairschroef. Draai de luchtschroef helemaal in en dan 1,5 slag open. Als het daarmee niet opgelost is, dan speel je er mee tot hij wel weer goed loopt. Liever iets te ver dicht dan iets te ver uit die luchtschroef.

De stationairschroef is meestal de grote schroef precies op het midden van je carburateur, daar kan je mee spelen wat je wil. Stel deze echter pas af als je scooter al warm is.

Bij het verwijderen van je varioplaat hoef je alleen een helm op je hoofd te zetten, en dat is de reden dat dit topic op slot gaat want aan het opvoeren van snorscooters doen we hier niet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top