Peugeot vivacity rijd maar 65 op teller.

AceGal147

New Member
Hoi dames en heren,

Mijn peueot vivacity loopt zonder varioplaat en uitlaatprop, maar 65 op teller! Bromscooter

Normaal lopen ze harder toch?
Hoe zorg ik ervoor dat hij nog iets sneller loopt?

Alvast bedankt!

Mvg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een ontgrensde brom scooter loopt ongeveer tussen 60/75

Ik zou hem ook niet veel harder laten lopen i.v.m. veiligheid.


Graag zoveel mogelijk informatie 1 in berichtenvenster houden. 2 regels per 1 berichtenvenster en dit in 1 seconden zou niet nodig hoeven te zijn.
9:52 en 9:53
 
Het gaat inderdaad om een brom uitvoering.
Ik heb gemeten dat het ongeveer 52 echte kilometers zijn

Er zit een technigas uitlaat onder.

Maar nu heb ik wat onderzoek gedaan en kwam ik op de conclusie dat hij misschien niet goed is afgesteld, kan dit?
Aangezien hij een best goede optrek heeft maar veel toeren maakt denk ik dat de vorige eigenaar lichtere rollen erin heeft gedaan.

De scooter is geheel standaard op de varioplaat en de ontgrenste technigas uitlaat na!
Ik heb nog nooit zelf een scooter afgesteld dus sorry voor de misschien wat amateuristische vragen!

Wat zouden jullie voor afstelling adviseren?(drukveer, trekveertjes, hoeveel gram rollen)

Alvast bedankt!
 
Met een ontgrensde uitlaat zou ik sowieso de sproeier twee maatjes groter pakken voor meer benzinetoevoer.
Zwaardere rollen zouden voor een iets hogere top kunnen zorgen.
 
Met een ontgrensde uitlaat zou ik sowieso de sproeier twee maatjes groter pakken voor meer benzinetoevoer.
Zwaardere rollen zouden voor een iets hogere top kunnen zorgen.
En waar moet ik rekening mee houden als ik er een 70cc inzet?(ik zat te denken aan een Malossi sport)

Ik las ook iets over de luchtfilter ontgrenzen? Hoe zit dat in elkaar en wat schiet ik er mee op?
 
En waar moet ik rekening mee houden als ik er een 70cc inzet?(ik zat te denken aan een Malossi sport)

Ik las ook iets over de luchtfilter ontgrenzen? Hoe zit dat in elkaar en wat schiet ik er mee op?
M.b.t. het eerste kan ik je helaas niet verder helpen.

'Werking (lucht) inlaatbeperking:

Dit buisje zorgt ervoor dat er minder lucht aangezogen kan worden. Waardoor er geen goede volledige verbranding ontstaat. Dit heeft tot gevolg dat je minder vermogen hebt.

Verwijderen:

Het verwijderen is simpel, gewoon de luchtfilter open maken en je ziet het buisje vanzelf. Haal het buisje eruit en monteer de luchtfilter weer dicht. Noodzaak is nu wel dat je de sproeier een aantal maten groter monteert!
Echter is dit alleen nodig bij het plaatsen van een grotere carburateur, bij gebruik 12 mm kun je tube/buisje het best laten zitten (scheelt DB's en brandstof!'

Deze info staat op http://www.scooterhulp.com/opvoeren/9675-opvoeren-ontgrenzen-van-scooter.html
 
Back
Top