Peugeot Vivacity Project

K70

New Member
Hallo iedereen ik ben begonnen aan mijn vivacity project en wil hem graag snel hebben.

Er zit een 70cc malossi op
En heb een 21mm carburateur liggen die ik morgen ga monteren eerder heb ik het probleem gehad dat hij maar 70 ging en maar half / kwart gas kan kan iedereen zijn tips etc geven alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Als je iets snels wil hebben is een Viva een slecht begin, imo. Maar goed.

Je kan niet zomaar een carburateur (of cilinder, uitlaat, wat dan ook) monteren, dan moet het weer afgesteld worden. Heb je dat ook gedaan of geprobeerd?
 
Als je iets snels wil hebben is een Viva een slecht begin, imo. Maar goed.

Je kan niet zomaar een carburateur (of cilinder, uitlaat, wat dan ook) monteren, dan moet het weer afgesteld worden. Heb je dat ook gedaan of geprobeerd?
Jazeker heb hem zo gekocht alleen met volgas valt hij uit / 3 kwart gas
 
Jazeker heb hem zo gekocht alleen met volgas valt hij uit / 3 kwart gas
Dan is ie dus nog niet afgesteld.
En wat noem jij snel? Want daar zit ook een hoop verschil in.
Verder is een Vivacity niet optimaal om op te voeren.
Maar dat terzijde, powerfilter gemonteerd zeker op die 21mm? Dan zal daar al je grootste boosdoener zitten
 
Dan is ie dus nog niet afgesteld.
En wat noem jij snel? Want daar zit ook een hoop verschil in.
Verder is een Vivacity niet optimaal om op te voeren.
Maar dat terzijde, powerfilter gemonteerd zeker op die 21mm? Dan zal daar al je grootste boosdoener zitten
Klopt. Wat kan ik beter doen dan?
 
Hallo iedereen ik ben begonnen aan mijn vivacity project en wil hem graag snel hebben.

Er zit een 70cc malossi op
En heb een 21mm carburateur liggen die ik morgen ga monteren eerder heb ik het probleem gehad dat hij maar 70 ging en maar half / kwart gas kan kan iedereen zijn tips etc geven alvast bedankt!
21 mm is wel groot als je een orgineel membraam hebt, zou dan eerder 17,5 proberen, stelt dan ook wat makkelijker af
 
Heb al een 70cc inlaat etc heb nu 21mm erop start in 1 kick etc alleen volgas doet ie moeilijk zit sproeier 92 in moet ik hoger of lager of iets met lucht misschien? (andere mensen mogen ook resgeren elke tip helpt
 
Heb al een 70cc inlaat etc heb nu 21mm erop start in 1 kick etc alleen volgas doet ie moeilijk zit sproeier 92 in moet ik hoger of lager of iets met lucht misschien? (andere mensen mogen ook resgeren elke tip helpt
Ik heb nu 70cc airsal met 21mm+schuimfilter en inlaatset en heb sproeier 88, dus als ik jou was zou ik een kleinere proberen
 
Dan ben je de eerste die een 21 mm Melozy carb perfect afgestelt krijgt op een laagtoerig 70cc peug vert blokje.
Je zou eigenlijk eens voor de duidelijkheid op een standaard ontgrensde vivacity een stuk moeten rijden en een perfect afgestelde
70cc malossi op een Vivacity om te voelen hoe een goed afgestelde Vivacity rijd.
Dan krijg je een ander beeld als een standaard ontgrensde viva beter rijd dan de setup die je zelf gebruikt.

Persoonlijk zou ik voor een 12 mm originele carb gaan en, '' helaas'' het standaard spruitstuk aangezien er anders geen normale carb meer op past.
Het originele luchtfilter op de Peug vert is zo belangrijk voor de afstelling, daar wil je niet mee lopen klooien want je verliest het er van.
Maar goed , zo zie ik het zelf . Naar mijn idee zijn die peug vert blokjes enkel goed om mee te touren en er niet aan tunen,
dan zijn het echt betrouwbare blokjes juist vanwege het laagtoerige karakter die deze blokjes hebben .
 
Last edited:
Dan ben je de eerste die een 21 mm Melozy carb perfect afgestelt krijgt op een laagtoerig 70cc peug vert blokje.
Je zou eigenlijk eens voor de duidelijkheid op een standaard ontgrensde vivacity een stuk moeten rijden en een perfect afgestelde
70cc malossi op een Vivacity om te voelen hoe een goed afgestelde Vivacity rijd.
Dan krijg je een ander beeld als een standaard ontgrensde viva beter rijd dan de setup die je zelf gebruikt.

Persoonlijk zou ik voor een 12 mm originele carb gaan en, '' helaas'' het standaard spruitstuk aangezien er anders geen normale carb meer op past.
Het originele luchtfilter op de Peug vert is zo belangrijk voor de afstelling, daar wil je niet mee lopen klooien want je verliest het er van.
Maar goed , zo zie ik het zelf . Naar mijn idee zijn die peug vert blokjes enkel goed om mee te touren en er niet aan tunen,
dan zijn het echt betrouwbare blokjes juist vanwege het laagtoerige karakter die deze blokjes hebben .
Het is eigenlijk gewoon een projectje hij staat ook al weer op marktplaats hij doet t prima en ik ga er ook niet verder met tunen maar iedereen wel bedankt voor de hulp
 
Back
Top