Peugeot vivacity problemen

Jorisgetkate

New Member
Ik heb een Peugeot vivacity uit 2007.
Nou zit hier een nieuwe cilinder in die ik op het moment nog aan het inrijden ben. Nu reed ik vanochtend naar school en viel hij me uit, na 2 minuten wachten startte hij weer maar viel na 100m weer uit. Toen heb ik hem laten staan en een paar uur later opnieuw geprobeerd te laten rijden. Dit ging goed maar hij had een top van 70 en haalt nu de 50 maar net. Nu heb ik meerendeel van het inrijden voorzichtig op halfgas gereden maar ben toch stiekem ietsje harder gegaan af en toe. Waar zou het door komen dat hij de top niet meer haalt?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een verandering in cilinder of eenzelfde vervangen? Welke kleur heeft jouw bougie?
Heb vaker een scooter gezien die ging als de brandweer op een te arm mengsel, echter dan wordt de zuiger te heet.
Groet,
 
Ik veronderstel dat dit een 2-takt betreft.

Af en toe eens het gas opendraaien bij het inrijden is geen probleem, echter maar voor even, niet te lang dus.

Kan zijn dat je een warmloper gehad hebt door een te arm brandstofmengsel of een niet goed werkende oliepomp, maar dit is maar een wilde gok.

Dit laatste zou ik wel even controleren en sowieso toch de cilinder even eraf halen om op sporen van een warmloper te controleren.

En inderdaad de bougiekleur even bekijken maar dit is reeds genoemd
 
Bedankt voor reactie.
De cilinder is volledig vervangen ivm een warmloper. Nou heb ik de bougie gevonden maar kan ik hem niet los krijgen want ik heb geen bougiesleutel. En wat is de beste manier om dat oliepompje te testen?
Ik heb er wel redelijk verstand maar lang niet genoeg
 
Bedankt voor reactie.
De cilinder is volledig vervangen ivm een warmloper. Nou heb ik de bougie gevonden maar kan ik hem niet los krijgen want ik heb geen bougiesleutel. En wat is de beste manier om dat oliepompje te testen?
Ik heb er wel redelijk verstand maar lang niet genoeg
Dit is hoe hij er nu bij zit en het gaat inderdaad om een 2 takt
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    124.5 KB · Views: 13
Het zou inderdaad een te arme brandstof kunnen zijn of de bougie.

Meng je zelf? Of ga je ervan uit dat de pomp werkt?

Heb je geen steek sleutels, pijp sleutel? Of een baco?

De bougie zit er zodanig in dat je de bougie zou moeten kunnen uitdraaien. Beetje creatief zijn.

Als ze "verzonken" zijn dus dat je de bougie niet ziet (zoals bij auto's) dan heb je een bougie sleutel nodig. Want je komt er met niets in.

Wat is trouwens de hittegraad van je bougie?

En als je hem eruit hebt kan je meteen de kleur bekijken.
 
Het zou inderdaad een te arme brandstof kunnen zijn of de bougie.

Meng je zelf? Of ga je ervan uit dat de pomp werkt?

Heb je geen steek sleutels, pijp sleutel? Of een baco?

De bougie zit er zodanig in dat je de bougie zou moeten kunnen uitdraaien. Beetje creatief zijn.

Als ze "verzonken" zijn dus dat je de bougie niet ziet (zoals bij auto's) dan heb je een bougie sleutel nodig. Want je komt er met niets in.

Wat is trouwens de hittegraad van je bougie?

En als je hem eruit hebt kan je meteen de kleur bekijken.
Ik heb het geprobeerd met een steeksleutel en een ratel maar hij zit echt super vast volgens mij want ik krijg hem niet los. Waarschijnlijk is de hittegeraad tussen de 6/9 volgens Google. Ik neem dat deze te zien is op de bougie (die ik niet los krijg:( )

Het zou inderdaad een te arme brandstof kunnen zijn of de bougie.

Meng je zelf? Of ga je ervan uit dat de pomp werkt?

Heb je geen steek sleutels, pijp sleutel? Of een baco?

De bougie zit er zodanig in dat je de bougie zou moeten kunnen uitdraaien. Beetje creatief zijn.

Als ze "verzonken" zijn dus dat je de bougie niet ziet (zoals bij auto's) dan heb je een bougie sleutel nodig. Want je komt er met niets in.

Wat is trouwens de hittegraad van je bougie?

En als je hem eruit hebt kan je meteen de kleur bekijken.
Ik ga er btw van uit dat het pompje werkt
 
@Jorisgetkate

Zou je willen opletten dat je 1 bericht per keer plaatst en als je nog informatie eraan toe wilt voegen je dit even wilt doen met de EDIT knop?
Want het word zo nogal een rommeltje.. Je mag pas een nieuwe post maken als er iemand gereageerd heeft of dat de tijdsduur 24 uur verstreken is
. Dit geld overigens voor iedereen.
 
Back
Top