Peugeot Vivacity opvoeren

Status
Not open for further replies.
Peugeot Vivacity 2 takt uit 2005
Ik wil mijn scooter opvoeren naar ongeveer de 70 tot 80 kmp/u.

Gevraagd bij de scooterzaak, ze zeiden dat de ringen en beplating er niet (meer) zijn waardoor hij niet verder opgevoerd kan worden.
(Hij is al opgevoerd tot de 40kmp/u door èèn van de vorige eigenaren.)

Nu zeiden ze dat ik wel een 45kmp/u uitlaat erop kan zetten maar dat maakt 5kmp/u verschil, heb daar dus niks aan.

Iemand anders zei ook dat ik er een andere cilinder in kan zetten al zou ik dan niet weten welke.

PS:
Ik heb totaal geen verstand van scooters, dit is ook mijn eerste scooter ooit

Hartstikke bedankt voor de hulp alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Scooterzaak is waarschijnlijk een ingonito aardappelhandel uit de directe omgeving :rolleyes: !!

Begrenzer van de vario en uitlaat verwijderen resulteert altijd in extra snelheid en het optrekken.
Enige wat men moet aanpassen/vervangen is een (iets grotere) hoofdsproeier!

Even strak afstellen qua lucht-meng en brandstof en je bent klaar!
(of is het soms een snor-25km/u variant?)

Nu zeiden ze dat ik wel een 45kmp/u uitlaat erop kan zetten maar dat maakt 5kmp/u verschil, heb daar dus niks aan.
Iemand anders zei ook dat ik er een andere cilinder in kan zetten al zou ik dan niet weten welke.

Een type Viva 2 met het originele FB motorblok voor de snor gaat na aanpassing (met bromuitlaat) op de sloffen 60 echte km's.
Maar aangezien dit onder extreme opvoering van een snor word gecatogasriseerd moeten we het hier bij laten helaas...

Zie ook: https://scooterforum.net/threads/snortuning.196833/
 
Last edited:
Scooterzaak is waarschijnlijk een ingonito aardappelhandel uit de directe omgeving :rolleyes: !!

Begrenzer van de vario en uitlaat verwijderen resulteert altijd in extra snelheid en het optrekken.
Enige wat men moet aanpassen/vervangen is een (iets grotere) hoofdsproeier!

Even strak afstellen qua lucht-meng en brandstof en je bent klaar!
(of is het soms een snor-25km/u variant?)



Een type Viva 2 met het originele FB motorblok voor de snor gaat na aanpassing (met bromuitlaat) op de sloffen 60 echte km's.
Maar aangezien dit onder extreme opvoering van een snor word gecatogasriseerd moeten we het hier bij laten helaas...

Zie ook: https://scooterforum.net/threads/snortuning.196833/
Het is inderdaad een snorscooter (25km/u).

Vario en wat dan ook is al weg, hij rijdt momenteel 40km/u.

Enige tips verder?
 
Ach ja, het gebeurt of het gebeurt niet. Het leven gaat om gokken en wagen. Kan mij dat wat schelen?

Maar toch bedankt voor de "nutteloze" reacties.
Het gaat goed totdat het fout gaat...
Jij gokt dus met andermans leven en veiligheid en hebt schijt aan het leed wat je anderen aan kan doen.
Je zal iemand invalide rijden, dan kan je de rest van je leven betalen voor diegene die je aangereden hebt.
Ziekenhuis/revalidatie/gederfde inkomsten et cetera...
Je onderschat het gevaar en de gevolgen.
Omdat je alle andere reacties nutteloos vind, zal ik een nuttige reactie en goed advies geven: ga lekker lopen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top