Peugeot vivacity niet leverbaar onderdeel

rottieark

Active Member
Jahoor nog een vivacity thread, alsof het er al niet genoeg zijn nu haha.

Oke ik heb dus een vivacity opgehaald van mn broer zijn schoonouders voor een kratje bier.

Hij liep maar zag er een beetje verkracht uit (normaal voor een vivacity dus)

Het plan is nu gewoon om hem als daily te gebruiken aangezien ik nu met een stage6 MK2 rijdt dit is aardig duur want tank eigenlijk elke dag wel helemaal vol.

Alleen mist er een onderdeel bij de luchtfilter, sommige noemen het "begrenzing" of "vernauwing" het zijn 2 witte buisjes met een zwarte box erboven op het 2de deel van luchtfilter.

Volgensmij heet het iets van een speu?


Maar ik kan echt niks leverbaars online vinden.

Zonder dit onderdeel rijdt die met 10%gas anders "verzuipt" die.
Heb het getest met dit ding van een kennis.


En nee wordt maar niet bang voor post zoals loopt niet goed etc, want daar zijn dr genoeg van.


Zal fijn zijn als iemand de volledige naam weet, en een leverbaar artikel kan vinden.
 
Advertisement - register to remove this

nee die zit daar niet op, iig niet op de mijne maar rijd wel gewoon top. Maar heb je alleen dat witte nodig?
Jup echt alleen het witte gedeelte
Post automatically merged:

Luchtfilter aanzuigbuis.

En dan de vernauwing/begrenzing.

Of gewoon een stuk tape deels over de gaten.
Of een grotere sproeier.

Lijkt mij dat hij zonder begrenzing eerder te weinig benzine krijgt dan verzuipt.
Ik ga zo is een stuk tape erop zetten en kijken wat het dan doet.
Post automatically merged:

Heb deze als complete luchtfilter set wel voor je liggen (komt van mijn sloper af)

Inclusief die rubbere mantel die erom heen zit.
Ik stuur je een PM als ik hem nodig heb!
 
Luchtfilter aanzuigbuis.

En dan de vernauwing/begrenzing.

Of gewoon een stuk tape deels over de gaten.
Of een grotere sproeier.

Lijkt mij dat hij zonder begrenzing eerder te weinig benzine krijgt dan verzuipt.

Of gewoon een stuk tape deels over de gaten.

Dosering van de lucht komt best nauw bij die scooter.. Met tape zal die alsnog gaan stotteren / niet optimaal lopen.


Grotere sproeier kan, maar dan gaat hij echt benzine zuipen.. Die originele prop zit er juist in om de scooter efficienter op benzine te laten lopen.
Want het doet niks voor je snelheid of vermogen.

Overigens heb je zonder die prop minder vermogen dan met prop.. Dus die prop is best wel een essentieel onderdeel.

Heb vroeger ook al een een testje mee gedaan om die gaten groter te boren.. Maar dan komt er teveel lucht in en dan word afstellen als nog een drama.. Dus beter gewoon origineel laten.
 
Dat is niet duur een vivacity voor 1 krat bier.
Ik vind het op zich wel leuke scooters qua betrouwbaarheid van het vertikale motorblok.
Alleen wel jammer van die 2 minpunten, de voorkap waar van de houdertjes af breken
en de voorvork die vast kan komen te staan.
De voorvorkolie verversen kan ook niet aangezien het een dicht gesloten geheel is.
( Al is daar wel een mod voor om boven in de voorvork net onder de lijn waar het kroonstuk is in elke
vorkpoot een gaatje te boren met een nette afdichting al moet je dan alsnog de voorvork los halen om de oude
olie er uit te laten lopen. Of op de kop zetten, dat zie ik wel gebeuren met een Vivacity )

Voor de rest wel betrouwbare scooters met wat normaal niet te ingewikkeld onderhoud.
Hetzelfde voor de Speedfight 2 AC zonder de startonderbreker , goede scooters met simpel onderhoud.
 
Dat is niet duur een vivacity voor 1 krat bier.
Ik vind het op zich wel leuke scooters qua betrouwbaarheid van het vertikale motorblok.
Alleen wel jammer van die 2 minpunten, de voorkap waar van de houdertjes af breken
en de voorvork die vast kan komen te staan.
De voorvorkolie verversen kan ook niet aangezien het een dicht gesloten geheel is.
( Al is daar wel een mod voor om boven in de voorvork net onder de lijn waar het kroonstuk is in elke
vorkpoot een gaatje te boren met een nette afdichting al moet je dan alsnog de voorvork los halen om de oude
olie er uit te laten lopen. Of op de kop zetten, dat zie ik wel gebeuren met een Vivacity )

Voor de rest wel betrouwbare scooters met wat normaal niet te ingewikkeld onderhoud.
Hetzelfde voor de Speedfight 2 AC zonder de startonderbreker , goede scooters met simpel onderhoud.


Ik vind het op zich wel leuke scooters qua betrouwbaarheid van het vertikale motorblok.

Betrouwbaarheid is goed als je er niet teveel eraan gaat rotzooien.. (daarom hebben laatst zoveel viva topics actief)
Maar de voorloper zit onder de SV50.. Zit namelijk een zelfde carb / spruitstuk op en krukas.

Dat ding is zo oud dat de inlaat niet zo best is.. En probeer maar een een originele gurtner te komen.. Die zijn best prijzig..

Zelfde als die oliepomp die zo lekker dicht op de uitlaat zit waardoor het olie slangentje hard kan worden.


Alleen wel jammer van die 2 minpunten, de voorkap waar van de houdertjes af breken

Dan haal je hem blijkbaar niet goed er af, of je trekt hem gewoon eraf.. En ja dan breken ze af helaas.


De voorvorkolie verversen kan ook niet aangezien het een dicht gesloten geheel is.

Er zit naar mijn mening geen olie in maar vet (zelfde als bij de gilera runner oud model en een aprilia rally.


Of op de kop zetten, dat zie ik wel gebeuren met een Vivacity

Die dingen zijn zo goedkoop (alternatief ebr ook) dat ik niet eens de moeite zou doen deze open te maken.. (alles zit dan toch al aan elkaar gerot)
 
9 van de 10 vivacitys die je kan kopen komen met een afgebroken voorkap.
Houd wel rekening met het feit dat 9 van de 10 eigenaren ook wel echte beunhazen zijn. Zie je ook bij die retro's. Als je alles met beleid doet breekt niets af. Dit doet echter niet af aan het feit dat het ene plastic van betere materiaal is dan het andere.
 
Houd wel rekening met het feit dat 9 van de 10 eigenaren ook wel echte beunhazen zijn. Zie je ook bij die retro's. Als je alles met beleid doet breekt niets af. Dit doet echter niet af aan het feit dat het ene plastic van betere materiaal is dan het andere.

Maar die pennen aan de onderkant zijn wel zwakke punten van die kap. Dus als er per ongeluk eentje afbreekt ben je niet meteen een beunhaas als je scooter verder er netjes erbij staat.. Kan iedereen overkomen.
 
Maar die pennen aan de onderkant zijn wel zwakke punten van die kap. Dus als er per ongeluk eentje afbreekt ben je niet meteen een beunhaas als je scooter verder er netjes erbij staat.. Kan iedereen overkomen.
Zijn hele fragiele punten.
Vondt t ook apart dat er maar 2 schroefjes zijn voor dat hele stuk van de voorkap.
 
Zijn hele fragiele punten.
Vondt t ook apart dat er maar 2 schroefjes zijn voor dat hele stuk van de voorkap.
Klopt, die voorkap is een bekend minpunt op de Vivacity met vertikaal blok,
net als die voorvork die vast kan komen te staan.
Die 2 onderdelen staan ook altijd voor bonus prijzen aangeboden op marktplaats
omdat die 2 onderdelen elk jaar schaarser worden.
 
Klopt, die voorkap is een bekend minpunt op de Vivacity met vertikaal blok,
net als die voorvork die vast kan komen te staan.
Die 2 onderdelen staan ook altijd voor bonus prijzen aangeboden op marktplaats
omdat die 2 onderdelen elk jaar schaarser worden.
Dan heb ik aardig geluk met mijn voorvork voor een kratje bier.

Wou gister de rolletjes ook al wat lichter doen
Lager dan 6.5gram kwam die niet vooruit, klopt het dat peugeot verticaal zwaardere rollen heeft?
 
Dan heb ik aardig geluk met mijn voorvork voor een kratje bier.

Wou gister de rolletjes ook al wat lichter doen
Lager dan 6.5gram kwam die niet vooruit, klopt het dat peugeot verticaal zwaardere rollen heeft?
Dat klopt, ze hebben vaak rond de 6.5 gram rollen nodig vanwege het laagtoerige karakter van het blok zelf.
Het laagtoerige vind ik 1 van de beste eigenschappen van peugeot vertikaal, zo slijten de onderdelen ook niet zo snel.
Zo gaat de alluminium fabriekscilinder ook zo´n 40.000 km mee als je elke 10.000 km de zuiger vernieuwd,
en daarna kan je ze zelfs honen en een overmaats zuiger gebruiken.

Goede kwaliteit, soms maak ik wel eens grapjes over de Vivacity 2005 maar qua motorisch is het voor mij
1 van de best betrouwbare blokjes. Mijn favoriet van dat vertikale blok is dan meer de Speedfight2 Ac zonder de startonderbreker.
De LC versies zijn mooi maar de waterpomp kan stuk gaan, de pakkingen kunnen lekken , en de startonderbreker kan ook weigeren
als er iets fout gaat met de chip in de sleutel. Met een zwakke accu starten ze ook niet vanwege die startonderbreker.
Al die dingen heb je niet bij de Ac speedfight 1 en 2 , dat zijn gewoon goede scooters met simpele betrouwbare motorblokken.
 
Last edited:
Back
Top