Peugeot vivacity niet leverbaar onderdeel

rottieark

Active Member
Jahoor nog een vivacity thread, alsof het er al niet genoeg zijn nu haha.

Oke ik heb dus een vivacity opgehaald van mn broer zijn schoonouders voor een kratje bier.

Hij liep maar zag er een beetje verkracht uit (normaal voor een vivacity dus)

Het plan is nu gewoon om hem als daily te gebruiken aangezien ik nu met een stage6 MK2 rijdt dit is aardig duur want tank eigenlijk elke dag wel helemaal vol.

Alleen mist er een onderdeel bij de luchtfilter, sommige noemen het "begrenzing" of "vernauwing" het zijn 2 witte buisjes met een zwarte box erboven op het 2de deel van luchtfilter.

Volgensmij heet het iets van een speu?


Maar ik kan echt niks leverbaars online vinden.

Zonder dit onderdeel rijdt die met 10%gas anders "verzuipt" die.
Heb het getest met dit ding van een kennis.


En nee wordt maar niet bang voor post zoals loopt niet goed etc, want daar zijn dr genoeg van.


Zal fijn zijn als iemand de volledige naam weet, en een leverbaar artikel kan vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Klopt, die voorkap is een bekend minpunt op de Vivacity met vertikaal blok,
net als die voorvork die vast kan komen te staan.
Die 2 onderdelen staan ook altijd voor bonus prijzen aangeboden op marktplaats
omdat die 2 onderdelen elk jaar schaarser worden.


Als je de echte originele showa voorvork hebt valt dat nog wel mee.. Maar MXTOP is echt rotzooi.
Post automatically merged:

Dat klopt, ze hebben vaak rond de 6.5 gram rollen nodig vanwege het laagtoerige karakter van het blok zelf.
Het laagtoerige vind ik 1 van de beste eigenschappen van peugeot vertikaal, zo slijten de onderdelen ook niet zo snel.
Zo gaat de alluminium fabriekscilinder ook zo´n 40.000 km mee als je elke 10.000 km de zuiger vernieuwd,
en daarna kan je ze zelfs honen en een overmaats zuiger gebruiken.

Goede kwaliteit, soms maak ik wel eens grapjes over de Vivacity 2005 maar qua motorisch is het voor mij
1 van de best betrouwbare blokjes. Mijn favoriet van dat vertikale blok is dan meer de Speedfight2 Ac zonder de startonderbreker.
De LC versies zijn mooi maar de waterpomp kan stuk gaan, de pakkingen kunnen lekken , en de startonderbreker kan ook weigeren
als er iets fout gaat met de chip in de sleutel. Met een zwakke accu starten ze ook niet vanwege die startonderbreker.
Al die dingen heb je niet bij de Ac speedfight 1 en 2 , dat zijn gewoon goede scooters met simpele betrouwbare motorblokken.


Heb zelf ook een speedfight 2 gehad.. De WRC 206 versie.. Over de voorvork was ik overigens niet over te spreken. Zit veelste veel onderhoud aan..
Altijd de bussen versleten.. Draag arm is heel gevoelig ding. Omdat die aan de linker kant zit.. Heeft de stuur ook de neiging om naar links te willen.. Ook kappen erop en eraf is best wel een werkje.. Maar heb je er een, dan loopt het LC blok beter en feller.
 
Dat klopt, ze hebben vaak rond de 6.5 gram rollen nodig vanwege het laagtoerige karakter van het blok zelf.
Het laagtoerige vind ik 1 van de beste eigenschappen van peugeot vertikaal, zo slijten de onderdelen ook niet zo snel.
Heb hiervoor nooit peugeot vertikaal gereden, maar vindt het oprecht perfect als dagelijk vervoer.
Goed verbruik
Weinig geluid
Redelijk weinig onderhoud.

Ben er aardig blij mee, en dat voor een kratje bier:tearsofjoy:
 
Back
Top