Peugeot Vivacity New 2012 Brom gaat niet harder dan 40

Riemert

New Member
Goedenavond, ik heb problemen gehad met mijn vivacity 4 takt dat deze niet harder ging dan 40. Ik heb al een nieuwe cilinder gemonteerd maar dit leek niet het probleem op te lossen deze bleef namelijk vanaf 35 erg traag optrekken en kwam eigenlijk niet harder dan 42 op de teller. Kan het zijn dat ik de zuigerveren misschien verkeerd gemonteerd heb en dat hij door teveel olie verbruik niet op zijn topsnelheid komt? Ik had namelijk met het testritten opgemerkt dat deze rond de 45 als ik geduwd werd flink wat olierook uit de uitlaat kwam. Of kan het zijn dat het iets anders is? Er zit namelijk vlak voor de demper ook nog een klein gaatje in de uitlaat (ter grote van een doperwt) maar zou dit voor zo'n groot vermogenverlies kunnen zorgen? Of is het iets anders misschien de rolletjes? Ook is het handig om er bij te zeggen dat de accu na loop van tijd leegloopt maar na een nachtje aan de druppellader is dit al snel verholpen, er zit al wel trouwens een nieuwe accu in van 2 maanden terug.
 
Advertisement - register to remove this

Of je de zuigerveren verkeerd gemonteerd hebt , weet alleen jijzelf . Volgorde , bovenkant , en slot verdraaid van elkaar , als je hierop gelet hebt moet het goed zijn . Hoeveel olie gebruikt je motor ? Als er een klein gaatje in de uitlaat zit , zal dit voor het vermogen niets uitmaken , dit is alleen bij een tweetakt van belang . Zou het wel repareren , om een boete te voorkomen . Je zou eens een compressie test kunnen doen .
Post automatically merged:

Aangaande het leeglopen van de accu , heb je een alarm op je scooter ? Of was de oude accu zo op , dat hij zelf de brui eraan gaf , en heb je nu nog last van het leeglopen , met de nieuwe accu ?
 

Attachments

  • Zuigerveren montage.jpg
    Zuigerveren montage.jpg
    80.3 KB · Views: 3
Last edited:
Back
Top