Peugeot Vivacity, na de Xpro

Hopelijk voor je past het. Succes kerel! :)
Jazeker past! Splinternieuw! En die nu op de Xpro gaat is n0g 65% goed, zeg maar 35% versleten. Maar ik denk om per onderdeel te verkopen. Staat nu op 205eu
Post automatically merged:

Jazeker past! Splinternieuw! En die nu op de Xpro gaat is n0g 65% goed, zeg maar 35% versleten. Maar ik denk om per onderdeel te verkopen. Staat nu op 205eu
Ik moet de code. 9 cijferige code opnieuw aanvragen, met digi d, dus eerst een digi d aanvragen, dan de code
 
Jazeker past! Splinternieuw! En die nu op de Xpro gaat is n0g 65% goed, zeg maar 35% versleten. Maar ik denk om per onderdeel te verkopen. Staat nu op 205eu
Post automatically merged:


Ik moet de code. 9 cijferige code opnieuw aanvragen, met digi d, dus eerst een digi d aanvragen, dan de code

Wat bedoel je met de code?
 
Wat bedoel je met de code?
Meldcode om over te schrijven
Tenaamstelling code

Ik verslijt ook nogal wat koplampen. Heb totaal de verkeerde gekocht, is goed voor dagverlichting.
En jerrycan vol benzine
Post automatically merged:

Ik heb zelf al 3 lampen versleten, en ik kom t probleem ook bij andere Vivacity eigenaars tegen.
Ik ga morgen de kap openklappen, stoel er bij en op mijn gemak solderen.
Die stekkers en lampen zijn bijna onbeschermd tegen de elementen.
Zijn sowieso wel allemaal stekkertjes, maar open en bloot. Ik ga solderen waar mogelijk,en zet er een dagverlichting in. Gewoon een 21\5w ik denk knipperlicht van een auto.
Hoeft alleen maar licht te geven.

Ik rij 50x zo graag op een 20 jaar oude Viva van 50eu
Dan een Sym Orbit 2 of Xpro uit 2014.
Is alleen balen dat t een snor was. Maar ik pak wel een brom.
Ik zie nu de v snaar vd Xpro liggen.... zoveel geluk heb ik niet hè dat die past?
Of dat mijn varioblokkeersleutel vd Orbit op de Viva past...
 
Last edited by a moderator:
Meldcode om over te schrijven
Tenaamstelling code

Ik verslijt ook nogal wat koplampen. Heb totaal de verkeerde gekocht, is goed voor dagverlichting.
En jerrycan vol benzine
Post automatically merged:

Ik heb zelf al 3 lampen versleten, en ik kom t probleem ook bij andere Vivacity eigenaars tegen.
Ik ga morgen de kap openklappen, stoel er bij en op mijn gemak solderen.
Die stekkers en lampen zijn bijna onbeschermd tegen de elementen.
Zijn sowieso wel allemaal stekkertjes, maar open en bloot. Ik ga solderen waar mogelijk,en zet er een dagverlichting in. Gewoon een 21\5w ik denk knipperlicht van een auto.
Hoeft alleen maar licht te geven.

Ik rij 50x zo graag op een 20 jaar oude Viva van 50eu
Dan een Sym Orbit 2 of Xpro uit 2014.
Is alleen balen dat t een snor was. Maar ik pak wel een brom.
Ik zie nu de v snaar vd Xpro liggen.... zoveel geluk heb ik niet hè dat die past?
Of dat mijn varioblokkeersleutel vd Orbit op de Viva past...
Nou @bramb dat word nog effe sleutelen dan, hopelijk heb je hem dan in orde.
 
Ik heb zelf al 3 lampen versleten
Misschien trap ik een open deur in, maar wanneer je het lampje vervangt raak je deze dan aan met de blote handen ?
Het zuur dat de vingers afgeeft kan inbranden op het glas en dat verkort de levensduur.
Heb ik zelf in het verleden gehad.
Koplamp vervangen en twee weken later een nieuwe moeten plaatsen.
Nog geen week later weer...
Totdat ik de tip kreeg om de lamp met behulp van een doekje of keukenpapier te plaatsen.
Nooit meer last van inbranden gehad en de lamp gaat "eeuwen" mee !
 
Ben weer terug. Heb inmiddels een volgens de papieren, 2e eigenaar, november 2009 2 takt bromscooter Vivacity.
Maar als ik dingen moet opzoeken moet dat bij modellen van vóór 2008.
Heb ook enkele onderdelen die niet op mijn scooter horen maar zo is hij besteld. Onder andere de stuurschakelaars etc.
Foto's zeggen meer dan woorden. IMG_20200526_194215.jpg20200612_193156.jpg20200612_193150.jpg20200607_170442.jpg20200608_185542.jpg
Post automatically merged:

Misschien trap ik een open deur in, maar wanneer je het lampje vervangt raak je deze dan aan met de blote handen ?
Het zuur dat de vingers afgeeft kan inbranden op het glas en dat verkort de levensduur.
Heb ik zelf in het verleden gehad.
Koplamp vervangen en twee weken later een nieuwe moeten plaatsen.
Nog geen week later weer...
Totdat ik de tip kreeg om de lamp met behulp van een doekje of keukenpapier te plaatsen.
Nooit meer last van inbranden gehad en de lamp gaat "eeuwen" mee !
Hey gcs100, ben terug, even op mijn blog om wéér te wennen.
Heb een nieuwe (voor mij) Vivacity. 20200612_193128.jpg
 
Last edited by a moderator:
Ben weer terug. Heb inmiddels een volgens de papieren, 2e eigenaar, november 2009 2 takt bromscooter Vivacity.
Maar als ik dingen moet opzoeken moet dat bij modellen van vóór 2008.
Heb ook enkele onderdelen die niet op mijn scooter horen maar zo is hij besteld. Onder andere de stuurschakelaars etc.
Foto's zeggen meer dan woorden. View attachment 56376View attachment 56377View attachment 56378View attachment 56379View attachment 56381
Post automatically merged:


Hey gcs100, ben terug, even op mijn blog om wéér te wennen.
Heb een nieuwe (voor mij) Vivacity. View attachment 56382
Nou mij viel.met de oude viva op dat altijd t dimlicht kapot ging.
En bij mij lag t aan openliggende kabels,corrosie.
En aan t einde heb ik m op zijn kop geplaatst,!

Maar nu ff de voorremblokken en de banden vervangen. Klaar. Ik moesten zou een 2 takt. Hij trekt ook van stil naar 55gps ineens, schakelt niet, wel beetje veel toeren. Maar dit is die rechte lijn die iedereen wil.
Toeren blijven gelijk, ik trek auto's eruit, en dan laat ik ze weer voorbij.

Is compleet origineel
 
View attachment 56391deze heb ik net gekocht.
an n20 met Igo software.
USB op te laden, koptelefoon aansluiting.
Igo Maps die gratis up te daten zijn. En ingebouwde GPS antenne.

Ik geloof niet in de standaardbevestiging, ik denk dat de starre bevestiging of zelf kapot gaat of me navigatie een keer de lucht in vliegt.

Hij is even groot als een smartphone.
Ongeveer 2 3e3ved grootte vd mijne.
Ik zoek een tasje met scherm waar ik m in kan zetten en dat dan mee veert met de klappen onder t rijden.

Heb m net voor 10eu gekocht en 2 uur getest en de accu was nog helemaal vol.

Ik kan m altijd opladen met mijn powerbank.

Weet iemand een idee voor een bevestiging waar ik mijn navigatiesysteem in kan doen met een schermpje? Waterdichte verpakking.
Kan wel originele bestellen maar dadelijk zeggen jullie van kijk bij de action.20200615_135022.jpg
 
Vandaag viel t mij op dat na t vervangen vd luchtfilter ik wat olie lekte, bleek dat het luchtfilter huis niet goed dicht geschroefd was.
Net nieuwe schroeven erin gedraaid en nu is het luchtfilter huis weer luchtdicht en loopt hij ineens 3 km per uur harder.
Ik blijf van mening dat als je geen 70cc hebt je t luchtfilter huis of box beter kan gebruiken zoals ontworpen.

Morgen gaat de varioplaat eraf.
Zaterdag een nieuwe achterband erop en klaar voorlopig.

Maar wat loopt een 2 takt Vivacity 2008 model origineel?
Ik rij nu altijd 60 op de teller. Is 54 GPS.

Nu ik de luchtfilter box weer luchtdicht heb wil hij maar wat graag naar de 60. Maar ik moet 2x2dxaags lucht pompen dus dat verkleint je zelfvertrouwen aanzienlijk.

Zaterdag een nieuwe band erop. Morgen ff de varioplaat bekijken.
Als die plaat er nog zit en ik pal m weg zou hij in theorie 75??gaan..?
 
Last edited by a moderator:
Als je de oude vertanding hebt zal die 70 of 75 op de teller wel halen. (met windje mee 80 op teller)
Heb je korte vertanding, gaat die bij 60 op de teller al vrij hoog in toeren draaien. Max is dan 70 als je hem echt op stang wilt draaien.
 
Als je de oude vertanding hebt zal die 70 of 75 op de teller wel halen. (met windje mee 80 op teller)
Heb je korte vertanding, gaat die bij 60 op de teller al vrij hoog in toeren draaien. Max is dan 70 als je hem echt op stang wilt draaien.
Nee hij mag minder toeren draaien. Dat gebeurt toch na t verwijderen vd varioplaat? Dat is de grootste winst. Hij hoort niet begrensd te zijn
 
Ik heb de luchtfilter vervangen en verder veel gereden. Hij gaat nu 56 gps. Zo ver ik weet origineel.
 
Back
Top