Peugeot Vivacity, na de Xpro

D

Deleted member 68514

Guest
Ik had een snorscooter met wok gekocht voor 50eu. Liep tegen de 60 GPS.
Iets langzamer laten lopen en laten herkeuren als bromscooter.
Heb net mijn nieuwe kenteken, ja een gele, met een 1 tje linksboven in de hoek.
Vivacity 2 takt, bromscooter, 2002, 12.000km.
Investeringen tot nu toe;
Aanschaf 50eu
Mengolie vervangen 10eu
Herkeuring goede 110eu
Nieuw kenteken 22eu.
Ik weet niet wat er precies aan is gesleuteld om m wat harder te laten lopen, prop uit de uitlaat.
Ik ben zojuist een nieuw kenteken wezen halen, die rit was 35km enkele rit, buiten de bebouwde kom.
Dus 2x 35km volgas. En natuurlijk een paar stoplichten.
Verbruik variërend van 1:22 tot 1:30 (vandaag de 1:30, dopje nieuwe olie bij de benzine gedaan)
Gemiddelde verbruik trek ik zo naar 1:26
7 metingen!
6 liter tank, dus 125km dan gaat t benzine lampje branden.

Aangezien ik met alleen de (wettelijk verplichte) linkerspiegel absoluut niet kan uitvoegen naar de fietspad buiten de bebouwde kom zonder half om te draaien heb ik nu een nieuwe rechterspiegel bij gekocht.
Nu hoef ik ook niet meer te slingeren om te kijken wat er achter mij rijdt.
Meteen een bougie die beter geschikt is voor bromscooter snelheid gekocht en een schijfremslot met alarm..110 decibel.
Is fucking hard.

Verder ga ik nooit meer 4 takt rijden of ik moet een motorscooter tegen komen waar ik dan een scooter kentekenplaat op plak. Gewoon omdat je boven de 90km per uur ook de remmen en vering en frame nodig hebt om veilig te manoeuvreren.

Oké afgelopen maand is er veel veranderd. De xpro en Vivacity zijn weg en vervangen door een Vivacity bromscooter 2009,9.000km uit Pijnacker . 30km ten noorden van Rotterdam. Heb m naar huis gereden zonder navigatie. 5,5u5ruijden.
Is een november 2009, maar een vóór 2008 model. Met de stuurschakelaars van een speedfight of niet van een 2008 Vivacity iig
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Ideaal, geen all risk Verzekering meer. Deze gaat 110 decibel voor 26eu. Werkt goedIMG-20200417-WA0010.jpegIMG-20200417-WA0011.jpegIMG-20200417-WA0012.jpeg
 
Nou de dag is gekomen, de Xpro gaat eruit. Weg dat ding.
Ga nu de opties kijken om zonder de cilinder of carburateur aan te raken ik nog wat kilometers kan winnen.
Dus de Vario open en hopen dat de graden plaat er nog zit, ik ben al bij als ze alleen wat aan de plaat hebben gesleuteld zodat ik m kan verwijderen.
Dan ga ik pas verder kijken.

Ik hou niet van 50cc blok met 70cc cilinder. Vroeger, tijd vd vierkante wielen en houten guldens, was ik met toen nog de populaire Honda MT, mtx, MB, en natuurlijk mbx.
En IPV tig keer vastlopers ging ik in Duitsland een 80cc blok en 80cc cilinder met 6 versnellingen kopen.
Zo is t ook bedoeld, en die was f#cking snel.

En betrouwbaar.

Nu ben ik altijd degene die hard roept dat ik v power de beste benzine vind, ik ben nu bij Texaco al een week aan t tanken, en dat bevalt beter, bij mijn Viva iig.

Heb nog 2 projecten, 1 tje niet normaal, is voor mij. Heb er 800 meter op gereden. Check dit;20200510_054848.png
En toen was ik een stadsdeel verder en mijn luier vol.
Wordt mijn scooter.
Beest.

En ik krijg nog een Chinees een la souris city. 3 jaar oud.
Gy6 blok uiteraard.

Dus hele rotatie, 1 eruit, 1 wordt vandaag iets sneller, 1 raket en 1 Chinees.

Ik heb gelezen of zo dat met een B rijbewijs je eigenlijk alleen de vaardigheden en t omgaan met de motor moet leren voor A.

Ik heb alleen B&E ,Dus als A goedkoop wordt ga ik de scooter pl@at eraf halen en pak dan |en 400, heb vroeger gsxr 1100 gehad en veel op een zzr 750 gereden.
O ja de rd350 2 takt, was ook snel.
Scooters, ja vandaag ff checken wat er bij de radiateur zit.

Volgens een internet verkoper zou mijn koppeling vd Xpro op de Viva moeten passen!
Kan dat?
Heb namelijk 1 die maar voor 1 3e deel versleten is en 1 nieuwe, zit erop.
 
Last edited by a moderator:
168 km/u brom? Of heb je het nou over een motor?
Lijkt mij ook een beetje hoog voor een scooter....
Post automatically merged:

Nou de dag is gekomen, de Xpro gaat eruit. Weg dat ding.
Ga nu de opties kijken om zonder de cilinder of carburateur aan te raken ik nog wat kilometers kan winnen.
Dus de Vario open en hopen dat de graden plaat er nog zit, ik ben al bij als ze alleen wat aan de plaat hebben gesleuteld zodat ik m kan verwijderen.
Dan ga ik pas verder kijken.

Ik hou niet van 50cc blok met 70cc cilinder. Vroeger, tijd vd vierkante wielen en houten guldens, was ik met toen nog de populaire Honda MT, mtx, MB, en natuurlijk mbx.
En IPV tig keer vastlopers ging ik in Duitsland een 80cc blok en 80cc cilinder met 6 versnellingen kopen.
Zo is t ook bedoeld, en die was f#cking snel.

En betrouwbaar.

Nu ben ik altijd degene die hard roept dat ik v power de beste benzine vind, ik ben nu bij Texaco al een week aan t tanken, en dat bevalt beter, bij mijn Viva iig.

Heb nog 2 projecten, 1 tje niet normaal, is voor mij. Heb er 800 meter op gereden. Check dit;View attachment 55578
En toen was ik een stadsdeel verder en mijn luier vol.
Wordt mijn scooter.
Beest.

En ik krijg nog een Chinees een la souris city. 3 jaar oud.
Gy6 blok uiteraard.

Dus hele rotatie, 1 eruit, 1 wordt vandaag iets sneller, 1 raket en 1 Chinees.

Ik heb gelezen of zo dat met een B rijbewijs je eigenlijk alleen de vaardigheden en t omgaan met de motor moet leren voor A.

Ik heb alleen B&E ,Dus als A goedkoop wordt ga ik de scooter pl@at eraf halen en pak dan |en 400, heb vroeger gsxr 1100 gehad en veel op een zzr 750 gereden.
O ja de rd350 2 takt, was ook snel.
Scooters, ja vandaag ff checken wat er bij de radiateur zit.

Volgens een internet verkoper zou mijn koppeling vd Xpro op de Viva moeten passen!
Kan dat?
Heb namelijk 1 die maar voor 1 3e deel versleten is en 1 nieuwe, zit erop.
Sorry @bramb maar er is geen touw aan vast te knopen van je verhaal.
Wat is precies je vraag ?
 
168 km/u brom? Of heb je het nou over een motor?
Motor
Post automatically merged:

Lekkere puinhoop, mijn Xpro gaat marktplaats op.
Ik rij mijn Vivacity.
Ik krijg zo'n la souris city van iemand cadeau, maar is een China blok dus zal ook op MP belanden.

Dat andere project is een Aprilia, met nu een scooter plaatje.

Zo, dat is duidelijker.

Tja, dat er geen knoop aan vast is te bevinden dat is mijn kenmerk!
 
Kijk maar uit met scooter plaatje erop.
Is dus een motor.
Als je pakken dan is het een flinke bekeuring denk ik.
 
Kijk maar uit met scooter plaatje erop.
Is dus een motor.
Als je pakken dan is het een flinke bekeuring denk ik.
Dat is dus het probleem, voor hun, dat ze me moeten pakken.
Genadeloos snel.

Maar ik ga mijn motorrijbewijs halen. Dat zou makkelijker worden met een B rijbewijs.
Post automatically merged:

Lijkt mij ook een beetje hoog voor een scooter....
Post automatically merged:


Sorry @bramb maar er is geen touw aan vast te knopen van je verhaal.
Wat is precies je vraag ?
Waarom moet ik in mijn blog een vraag stellen? @gs100?
 
Hij vraagt wat nu eigenlijk mijn vraag was...maar is toch mijn blog?

Ik kan me voorstellen dat je het zo opvat maar ik denk dat @gcs100 alleen maar interesse toont zodat we wellicht kunnen helpen waar nodig is.

Hij vroeg zich alleen af of er misschien vragen zijn want jij en zeker anderen willen nog wel eens warrend verhaal neerzetten. Ik ook hoor!

Misschien als je een blog opent, anderen ook, je erbij kan zetten dat je geen vragen hebt maar enkel blogt. ;)
 
Ik kan me voorstellen dat je het zo opvat maar ik denk dat @gcs100 alleen maar interesse toont zodat we wellicht kunnen helpen waar nodig is.

Hij vroeg zich alleen af of er misschien vragen zijn want jij en zeker anderen willen nog wel eens warrend verhaal neerzetten. Ik ook hoor!

Misschien als je een blog opent, anderen ook, je erbij kan zetten dat je geen vragen hebt maar enkel blogt. ;)
Maar ik ben juist naar t blog gejagen.

Post automatically merged:

Heb gc100 ook pb gestuurd
Post automatically merged:

Maar ik ben juist naar t blog gejagen.

Post automatically merged:

Heb gc100 ook pb gestuurd
Ben niet boos, maar dit is de enige plek waar ik geen waarschuwing kan krijgen mits ik me netjes gedraag
 
Ik heb met de gemeente Eindhoven nu een zeer kort lijntje om de detectie lussen van de stoplichten in, om te beginnen, mijn stadsdeel 1 voor 1 te testen, of per straat en door te geven waar de gevoeligheid vd detectie lussen verhoogd mag worden.

Ik heb er een uitgebreid gesprek over gehad, de lussen werken op deze manier. (In Eindhoven)
Je krijgt eerst de bekende lussen die in de lengte richting lopen, daarna de rechthoekige lus dwars voor de stopstreep.

Het hele verhaal is simpel, als auto of ander vervoermiddel moet je t magnetisch veld verstoren. Waarna je groen krijgt.

Dus niet over de lussen rijden maar echt ertussen in.
Ik had zo een klacht ingediend dat mijn Vivacity bij veel stoplichten niet gedetecteerd wordt.
Of pas bij t laatste vak voor de stopstreep.
Dus remmen, stilstaan en groen krijgen. Op zijn best!

Op zijn ergst is dat je niet wordt gedetecteerd en op een auto moet wachten of door rood zal moeten.

Mijn voorstel was simpel, ik wil ze per kruispunt doorgeven waar de gevoeligheid moet worden verhoogd.
Nou zo gezegd zo gedaan.

En 2e klacht is dat we nu asociaal laat een bord krijgen als bromscooter om in of uit te voegen naar de autorijbaan.
Daar verwacht ik nog reactie op.
Mijn voorstel is het bord verder voor de in of uitvoegplek te zetten en 1x te herhalen plus een symbool op de fietspaden en autorijbanen.

Ik verwacht wel positieve reacties vd gemeente Eindhoven!
 
Ik heb begrepen dat mijn koppeling vd 4 takt Xpro ook op mijn Viva past
Dus ga ik die vd Xpro afhalen en op de Viva zetten
 
Back
Top