Peugeot vivacity loopt niet goed

Timvdsmeede

New Member
Hallo,

ik heb recent een vivacity gekocht die niet liep, heb m nu eenmaal lopend gemaakt maar eigenlijk loopt ie alleen goed stationair. Ik kan alleen rijden met het kleinste beetje gas. Ik heb de carb al meerdere keren schoongemaakt en het helpt niks. Heb al heel veel geprobeerd m af te stellen en niks werkt. Iemand die me kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk valse lucht , check je keeringen eens of je luchtschroef
Sorry, wat zijn keeringen
Post automatically merged:

Spuit is met remmenreiniger op je spruit stuk als ie meer toeren maakt dan is je spruitstuk lek
Oke dankjewel dat ga ik even proberen!
Post automatically merged:

Sorry, wat zijn keeringen
Post automatically merged:


Oke dankjewel dat ga ik even proberen!
Gebeurd niks dus wss niet lek
 
Last edited:
Wat de scooter precies.
Wat hoor je als hij uitvalt.
En schoonmaken is goed, maar wat zit er in?
Sproeier maat gewijs dan en waar rijd je mee.

Even nullen met 1,5 slagen los en rustig proberen per stelschroef of hij beter of slechter gaat lopen.

Standaard zal er 58 inzitten zou wel hoger zijn ( denk ik )
Maar als er bijv 68 in zit kan hij al veelste veel benzine krijgen en ook uitvallen.

Die peug blokjes kunnen best veel bezine hebben voor ze zich zelf verzuipen.

Boowaaagp geluid is te veel lucht en te weinig benzine.
Stotteren en pruttelen te veel.

Bougie kleur kan je veel vertellen.
Koffie bruin = goede verbranding.
Zwart = te rijk.
Wit = te arm.

Alle pakkingen moet ook goed zijn en luchtdicht.
Vooral die van carb naar spruitstuk.
Alleen een O-ring is niet goed.
Beste gewoon die goede dikke groene pakking gebruiken.
 
De scooter gaat als je veel gas geeft pruttelen en bwwaaah geluid geven. Carb ziet er erg netjes uit geen viezigheid. Er zit een sproeier maat 50 in. Ik ga zo maar weer even de bougie eruit halen kijken wat ik daar aan kan vinden. Erg bedankt voor de tips!
Post automatically merged:

De scooter gaat als je veel gas geeft pruttelen en bwwaaah geluid geven. Carb ziet er erg netjes uit geen viezigheid. Er zit een sproeier maat 50 in. Ik ga zo maar weer even de bougie eruit halen kijken wat ik daar aan kan vinden. Erg bedankt voor de tips!
Zo ziet de bougie eruitimage.jpg
 
Last edited:
Hoe oud is de cilinder (neem aan dat je deze niet veranderd heb) en dus al vele kilometers al gedraait kan hebben.. Misschien zuigerveren aan hun einde. Controleer zeker ook even of het membraan goed sluit.. Als die beetje open blijft geeft dit al problemen.
 
Back
Top