Peugeot Vivacity koppeling afstellen

Yordi

New Member
hallo heb ook een vraagje heb ook een peugeot vivacity en ik zou graag mijn koppeling afstellen heb een hi speed polini in 7.4 gram rolletjes een yasuni racing uitlaat een 50cc en er zit momenteel een blauwe duw veer en gele trekveertjes in maar hij gaat hoog in toeren en trekt traag op maar eens hij over de 10/15 kmh is trekt hij in een keer door naar 75 kmh heo stel ik hem af ik zou het liefst zo hard mogelijk op trekken auto wheelie zou perfect zijn ;-)


Knipsel.PNG
 
Advertisement - register to remove this

Afstellen op autowheelie bestaat niet. Je stelt alles goed af zo het hoort dan trek je in 1x zonder dip naar de top. Zo hoort het te zijn en niet die onzin die je hoort over lichtere rollen is harder optrekken en zwaardere rollen hogere topsnelheid ofzo. En autowheelie met die setup kun je ook wel vergeten, achterop zitten en aan je stuur trekken is natuurlijk geen autowheelie
 
Afstellen op autowheelie bestaat niet. Je stelt alles goed af zo het hoort dan trek je in 1x zonder dip naar de top. Zo hoort het te zijn en niet die onzin die je hoort over lichtere rollen is harder optrekken en zwaardere rollen hogere topsnelheid ofzo. En autowheelie met die setup kun je ook wel vergeten, achterop zitten en aan je stuur trekken is natuurlijk geen autowheelie
haha ja precies maar ik wil gewoon dat hij zo goed mogelijk op trekt en niet in begin hoog in toeren gaat en stil blijft staan ;-)
 
Als je dan even aangeeft, waarvan die blauwe drukveer is en die trekveren.. Want alleen een kleur dat zegt vrij weinig.

Neem aan dat die drukveer van polini kan zijn (die met die witte en blauwe in een kit?)
Als je ze allebei hebt zou ik de witte erin doen. Blauw is een beetje overkill voor standaard cilinder en snelle uitlaat.

Trekveren is een kwestie van uitproberen en voelen hoe het op pakt. Begin bij de slapste en ga naar de strakkere.
 
er zit een piaggio blauwe duwveer in weet niet
Als je dan even aangeeft, waarvan die blauwe drukveer is en die trekveren.. Want alleen een kleur dat zegt vrij weinig.

Neem aan dat die drukveer van polini kan zijn (die met die witte en blauwe in een kit?)
Als je ze allebei hebt zou ik de witte erin doen. Blauw is een beetje overkill voor standaard cilinder en snelle uitlaat.

Trekveren is een kwestie van uitproberen en voelen hoe het op pakt. Begin bij de slapste en ga naar de strakkere.
er zit een piaggio blauwe duwveer in en polini gele trekveertjes het zou echt goed zijn als je lme kan aanraden welke ik er kan insteken dan bestel iik ze gelijk want nu maak ik mijn v snaar kapot het voelt toch zo ;-)
 
Dan zal je drukveer ook wel Polini zijn, Het vervelende is dat alle polini drukveren volgens mij blauw zijn. Pak een witte Malossi drukveer en kijk wat het doet. Wij zijn ook geen helderziende die zo 1 2 3 bij elke setup een drukveer en trekveren opnoemen die werken. Kwestie van monteren en proberen. Ja kost je misschien ff paar centen extra om een setje met bv 3 verschillende trekveren en drukveren te kopen maar dan kun je dat ding wel in 1 avond afstellen en nundoe je bv 3 weken over de drukveer goed krijgen
 
Er zijn zelfs 2 verschillende van Polini met een blauwe kleur.
Donker en licht blauw...

Lichtblauw komt overeen qua sterkte met een gele van Malossi...
Donkerblauw is de Evo variant, wat weer overeen komt met de rode van Malossi.
De witte van Polini, en de witte van Malossi zijn van een zelfde dikte en sterkte dus die ontlopen elkaar niet veel.

Bij Minarelli en Peugeot kan dit verschil enorm zijn..., dit even ter info!
 
Er zijn zelfs 2 verschillende van Polini met een blauwe kleur.
Donker en licht blauw...

Lichtblauw komt overeen qua sterkte met een gele van Malossi...
Donkerblauw is de Evo variant, wat weer overeen komt met de rode van Malossi.
De witte van Polini, en de witte van Malossi zijn van een zelfde dikte en sterkte dus die ontlopen elkaar niet veel.

Bij Minarelli en Peugeot kan dit verschil enorm zijn..., dit even ter infbed

Er zijn zelfs 2 verschillende van Polini met een blauwe kleur.
Donker en licht blauw...

Lichtblauw komt overeen qua sterkte met een gele van Malossi...
Donkerblauw is de Evo variant, wat weer overeen komt met de rode van Malossi.
De witte van Polini, en de witte van Malossi zijn van een zelfde dikte en sterkte dus die ontlopen elkaar niet veel.

Bij Minarelli en Peugeot kan dit verschil enorm zijn..., dit even ter info!
bedankt heb zonet een witte duwveer van polini besteld en alle trekveertjes
 
Back
Top