peugeot vivacity is zonder enig bedenkbare reden stil gevallen en start niet

yamJOGr

Member
mensen goeiedag

ik heb net een 2ehands vivacitytje gekocht en nou heb ik hier ff paar dagen goed op kunnen rijden
nou is het geval zo ik stap vanmorgen vroeg de scooter op en werkelijk waar staart na 1 keer kicken en is echt niks mee aan de hand
nou zon 1,5uur gereden met een kwartier pauze en af en toe 5 minuten vanwege pijn in me poten van de kou
maar ik kom aan bij de supermarkt nog niks aan de hand ff 2 dingetjes halen en ik kom weer bij de scooter
en start het beestje dit deed hij nog steeds uitzonderlijk goed maar op moment dat ik wegrijd begon ie te haperen en hoorde ik 2x vrij lange sis uit de uitlaat met als gevolg hij start op geen enkele manier ik heb even van de buitekant langs de randen bij de voet gekeken maar dit zat wel zoals het hoort (koppakking niet naar gekeken staat bij een maat op de stoep in de weg lekker sleutelen gaat niet echt)
vervolgens gekeken naar de vonk en mooi velle vonk dus leek mij verder wel in orde toch een nieuwe bougie gepakt waarvan ik zeker weet dat die echt in orde is erin gedraaid maar gewoon weer niks de oude bougie was wel nat van het starten(zuigt dus wel aan)
maar met vonk helemaal geen reactie zelf dat brom geluid als je kickt krijg ik er niet meer uit helemaal stil
het is me opgevallen dat op moment dat ik hem een trap op de kick geef blijft ie een stuk naar onder hangen en voelde meer weerstand dan dat het voorheen heeft gedaan(geen groot verschil maar is er wel degelijk)

zou dit iets vuil in de cilinder kunnen zijn dat erin is gekomen via of brand mengsel of iets in die richting
kapotte koppakking
toch me cdi die kapot is gegaan dat de vonk nog wel is maar de timing niet meer klopt(heb ik wel eerder meegemaakt maar niet mijn voertuig dus de symptomen weet ik niet meer)
als iemand mij een beetje de goede richting op kan sturen moet ik een heel eind kunnen komen
toch heb ik wel zoiets van : vonk?ja brandstof?ja en hij gaat gewoon rond verder dus je zou denken moet het haast doen
bij kapotte zuigerveer verwacht ik dat hij klem komt te zitten bij 1 van de poorten en geen sissend geluid geeft vlak voor het afslaan
(ik dacht aan ontsteking maar heeft een goede vonk dus lijkt me toch dat er iets anders zou moeten zijn)
betreft :
PEUGEOT VIVACITY
50cc 2takt
std cilinder met net nieuwe pakkingen geplaatst
nieuwe krukass
polini vario
en een sito plusje aan de achterkant

alsjeblieft kan iemand me kunnen helpen
zou hem graag helemaal uit elkaar trekken om alles te gaan checken
maar hier is gewoon echt niet de ruimte voor de hele situatie van waar de scoot is gaat behoorlijk gedoe bijvoorbeeld met een buurman die altijd loopt te klagen en er letterlijk alleen een fiets nog doorkan (met persoon ernaast)op de stoep daar
me maat is heel druk et verbouwing en dergelijke dus echt in de tuin werken is geen optie weetje gewoon een situatie waar je niet vrolijk van word zoals je kan begrijpen ik heb wel bijna alle onderdelen nog een keer liggen nieuw op krukass en pakkingen+ de zuigerveertjes na maar wel nog al gebruikte koppakkingen die nog wel in orde zijn verder

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een klein beetje spoed want de hele situatie is gewoon puur kut
als ik enig informatie vergeten ben te melden laat het eventjes weten dan reageer ik zsm

alvast bedankt gasten
voor de rest cilinder/zuiger/bougies/vario/koppeling(compleet) //cdi geen idee ga ik ff kijken of er nog 1 heb liggen hier
 
Advertisement - register to remove this

Door het sissen ga ik haast denken aan een doorgeslagen koppakking , of compressie die langs de zuiger door de uitlaat poort naar buiten wordt geblazen , kun je je compressie meten? En altijd een nieuwe pakking monteren geen gebruikte , en met het juiste aanhaal moment en kruislings aan draaien.
 
kruislings zit zeker in orde heel eerlijk gezegt waren het nieuwe pakkingen waar ik voor de eerste keer mee reed dus dat is al best vreemd naar de kick gaat nu ook storef terwijl dat eerst niet ging en als ik aan de koelvin op het vliegwiel draai dan gaat die goed rond heeft compressie ik ga er nu heen om is achter de carterkap te kijken na ff nadenken had ik eigenlijk het vermoeden dat dit wellis een kwestie van een kering kan zijn ohja ben er achter gekomen dat de knurft van wie ik hem kocht geen pakking tussen de carburateur en spruitstuk gemonteerd had dus daar zal wel behoorlijk valse lucht aanzuigen en het luchtfilter was door en door smerig met modder en dergelijke maar ik heb nu ook een ander luchtfilter bij me
 
Zou je misschien gewoon zinnen kunnen vormen? Hoeft niet heel academisch, maar hoofdletter en punten zijn wel fijn om te lezen.

Eerst maar eens even kijken hoe je scooter reageert met zo'n isolatorpakking en een schoon luchtfilter(element).

Wat betreft je carterkap. Kijk eens even of het kickstartrondsel wel op de goede plek zit en eventueel deze invetten met blauw lagervet, dan zou die een stuk soepeler moeten gaan mocht het niet aan je koelvin en hetgeen wat daarachter zit liggen.
 
storef = stroef maar ik laat wat weten als ik straks meer weet er komt nu even wat tussen maar verwacht toch wel dat ik begin avond daar geweest ben
 
alsjeblieft kan iemand me kunnen helpen
zou hem graag helemaal uit elkaar trekken om alles te gaan checken
maar hier is gewoon echt niet de ruimte voor de hele situatie van waar de scoot is gaat behoorlijk gedoe bijvoorbeeld met een buurman die altijd loopt te klagen en er letterlijk alleen een fiets nog doorkan (met persoon ernaast)op de stoep daar
me maat is heel druk et verbouwing en dergelijke dus echt in de tuin werken is geen optie weetje gewoon een situatie waar je niet vrolijk van word zoals je kan begrijpen ik heb wel bijna alle onderdelen nog een keer liggen nieuw op krukass en pakkingen+ de zuigerveertjes na maar wel nog al gebruikte koppakkingen die nog wel in orde zijn verder



Als dit lastig word kun je hem beter bij de dealer even langs brengen na een gemaakte afspraak..

Maar een cilinder van het ding eraf halen is wel het aller makkelijkste bij deze scooter.
Er zijn scooters daar moet je het hele ding slopen om er bij te komen.



PEUGEOT VIVACITY
50cc 2takt
std cilinder met net nieuwe pakkingen geplaatst
nieuwe krukass
polini vario
en een sito plusje aan de achterkant


Wat is de reden vanwege die nieuwe pakkingen, neem aan dat je niet een cilinder gaat demonteren voor een pakking?
Lees ook nergens over de kilometer stand van de motor.. Misschien is die al zover dat je nieuwe zuigerveren of cilinder nodig heeft.
Is vanuit hier moeilijk te beoordelen.
 
kijk ik had voor een snor viva toevallig een sito plus in de kast.
nou was het geval hij maakte zoveel herrie dat ik echt zoiets had van dat gaat een wok worden.
nou heb ik een brom cilinder gekregen die is aangepast zodat de gekantelde flens helemaal aansluit en exacte goede manier gemonteerd kan worden.
zoo dat was dus cilindertje ongooien en dus meteen een setje pakkingen gehaald bij de bromboer, deze gemonteerd met nieuwe zuiger enzo.
vanaf toen het verhaal dat ik de hele ochtend netjes heb gereden en reed echt super koud was het 1 kick en loopt.
helaas is het geval nu dat ik redelijke vonk heb en er bij de bougie gewoon benzine komt en in principe kunnen het de pakkingen verder niet echt zijn dus....

enige wat ik me kan bedenken is dat de cdi naadje is en de timing niet goed is(eerder gehad met een vivacity snor)
dus aankomende ochtend ga ik een beetje aan het sleutelen weer en ik heb bijna alles in huis van vivacity nog extra op nog weer nieuwe pakkingen na.
ik monteer morgen even een cdi die altijd gewoon redelijk heb gedaan en er ook op het oog nog erg goed uitziet.

jullie horen morgen in de loop van de ochtend of het enig effect heeft gehad,
wel de vraag is er een verschil in cdi units bij brom of snor?
degene die ik nu heb en problemen mee heb is een brom,
maar de cdi die ik hier heb komt onder een snor scoot vandaan??
zou daar bij 2 takt echt een verschil zitten(2takt naja ik bedoel peugeot 2 takt)
het lijkt me iedergeval dat wtf het ook is de timing net zo moet zijn om te kunnen lopen of ie no0u 30 rijd of 60/70/80.

ik laat het u allen wel eventjes horen of het wat gedaan heeft.
dat zou heel mooi zijn want ga toch echt de vivacity heel erg hard nodig hebben bij inganf van het nieuwe jaar.
dus het ziet er nu nog niet echt rooskleurig uit, wel goede hoop want...
dat sissen wat hij deed voor die afsloeg en een plof waarnaar die niet meer wou starten dat wijst op ontsteking problemen.
nu heb ik wel een vonk constant en mooi helder dus bobine lijkt me sterk en dan blijft er als de vonk er wel is maar 1 ding over.

goedenacht allen spreek u morgen verder latuur
 
Er komt altijd brandstof bij de bougie. Bedoel je dat de bougie nat en zwart is van de benzine? Dan moet je gaan afstellen, ook als je er een andere cilinder opknalt. Je zegt namelijk dat die beroerder is gaan lopen na het wisselen van de cilinders, althans, dat maak ik op uit jouw verhaal. Al zou het goed kunnen dat ik het verkeerd begrijp door je zinsopbouw en grammatica.

Maar eerst zorgen dat je gewoon al je pakkingen hebt gemonteerd.
 
na het wisselen van de cilinder nog steeds 1x kicken en lopen en reed top.
ik kwam bij de ah aan deed mn boodschap 1x kick en lopen toen siste dietoen ik weg reed, opeens ook amper vermogen toen liet ik het gas los en viel hij uit waarna het hok geen enkele keer meer wou starten en nu inmiddels andere bougies geprobeerd en ook ander zuigertje gepakt maar problemen blijven ook nog andere cdi geprobeerd maar hij vonkt gewoon weetje, nu heb ik de pakking van de carb goed gezet en hij zuigt ook goed aan maar blijft problemen geven.
naar mijn idee iets weinig compressie ook maar cilinder en het nieuwe zuigertje zijn kern gezond.
heb nieuwe cilinder pakkingen besteld en is ook mijn laatste hoop voor ik vario en stator moet gaan los halen en heb geen vliegwiel trekker in hui dus die keringen checken gaat me dan ook weer centen kosten.
Post automatically merged:

@eurokit het loshalen is geen enkel probleem maar de plaats waar die stond en de ruimte die er was dus wel!!
maar inmiddels is ie bij mij thuis ben maar paar km gaan lopen met het hok
 
Maar een cilinder van het ding eraf halen is wel het aller makkelijkste bij deze scooter.
Er zijn scooters daar moet je het hele ding slopen om er bij te komen.
Dat zal hij vast wel weten neem ik aan als er een nieuwe pakkingset tussen zit

Vliegwieltrekker kun je ook zelf wel in elkaar knutselen, wellicht een beetje beun om te zien maar als het eenmalig is kun je er vast wel iets op bedenken. Maar mocf je uit de buurt van breda komen kan ik je wel een handje helpen
 
Back
Top