Geert J.
Member
Beste Scooterliefhebbers,
Ik heb een probleem met mijn Peugeot Vivacity Brom uit 2005.
Sinds twee weken houdt de scooter soms ineens in en dan neigt hij uit te vallen als ik gas geef. Ik reed op een nacht vanuit mijn werk naar huis op topsnelheid (60 km/u) en ineens zakte hij erg terug in snelheid. Sindsdien schokt en hapert hij tijdens het rijden en valt hij soms zomaar 'stil' tijdens het rijden. Als ik dan genoeg ben afgeremd pakt hij stationair weer keurig op. Gasgeven wil dan bijna niet. Na een tijdje met horten en stoten doorgaan pakt hij weer op en rijdt hij weer normaal. Het kan dan zomaar een paar kilometer goed gaan, maar daarna gebeurt hetzelfde weer. Als hij niet hapert, rijdt hij zeer goed. Wel trekt hij de ene keer sneller op als de andere keer. Het is net alsof hij een variërend vermogen heeft en het toerenverloop per acceleratie verschillend is.
Ik heb hem naar de garage gebracht waar ze de carburateur schoon hebben gemaakt, de bougie hebben vervangen en de elektrische choke hebben vervangen. Heeft geen enkel effect gehad.
Zelf heb ik de tank schoongemaakt en een nieuwe brandstof-, en vacuümslang aangelegd naar de carburateur. Luchtfilter gereinigd, allemaal zonder resultaat.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Is misschien het membraan niet goed meer? Of zou dit een elektrisch probleem kunnen zijn?
Ik hoop dat het op te lossen valt, want deze scooter is mijn daily driver.
Verdere informatie:
2-takt, 49cc
Kilometerstand: 17.200
Bromscooter, helemaal origineel maar zonder varioplaat.
Loopt ongeveer 60 km/u.
Uitlaat, luchtfilter etc. is allemaal origineel.
Ik heb er vanaf mei 2019 probleemloos mee rondgereden. Wel heb ik per ongeluk een tijd lang E10 getankt. Kan dit misschien keerringen of het membraan hebben aangetast?
Groeten,
Geert J.
Ik heb een probleem met mijn Peugeot Vivacity Brom uit 2005.
Sinds twee weken houdt de scooter soms ineens in en dan neigt hij uit te vallen als ik gas geef. Ik reed op een nacht vanuit mijn werk naar huis op topsnelheid (60 km/u) en ineens zakte hij erg terug in snelheid. Sindsdien schokt en hapert hij tijdens het rijden en valt hij soms zomaar 'stil' tijdens het rijden. Als ik dan genoeg ben afgeremd pakt hij stationair weer keurig op. Gasgeven wil dan bijna niet. Na een tijdje met horten en stoten doorgaan pakt hij weer op en rijdt hij weer normaal. Het kan dan zomaar een paar kilometer goed gaan, maar daarna gebeurt hetzelfde weer. Als hij niet hapert, rijdt hij zeer goed. Wel trekt hij de ene keer sneller op als de andere keer. Het is net alsof hij een variërend vermogen heeft en het toerenverloop per acceleratie verschillend is.
Ik heb hem naar de garage gebracht waar ze de carburateur schoon hebben gemaakt, de bougie hebben vervangen en de elektrische choke hebben vervangen. Heeft geen enkel effect gehad.
Zelf heb ik de tank schoongemaakt en een nieuwe brandstof-, en vacuümslang aangelegd naar de carburateur. Luchtfilter gereinigd, allemaal zonder resultaat.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Is misschien het membraan niet goed meer? Of zou dit een elektrisch probleem kunnen zijn?
Ik hoop dat het op te lossen valt, want deze scooter is mijn daily driver.
Verdere informatie:
2-takt, 49cc
Kilometerstand: 17.200
Bromscooter, helemaal origineel maar zonder varioplaat.
Loopt ongeveer 60 km/u.
Uitlaat, luchtfilter etc. is allemaal origineel.
Ik heb er vanaf mei 2019 probleemloos mee rondgereden. Wel heb ik per ongeluk een tijd lang E10 getankt. Kan dit misschien keerringen of het membraan hebben aangetast?
Groeten,
Geert J.