Peugeot Vivacity houdt in bij gasgeven

Geert J.

Member
Hallo,
Mijn Peugeot Vivacity heeft een probleem. Hij houdt in bij gasgeven. Dit probleem heeft hij nu al een tijdje en is vanuit het niks in één keer op komen zetten toen ik op een nacht naar huis reed. Daarvoor heeft hij vanaf mei 2019, toen ik hem kocht, probleemloos gereden.

Ik heb hier al eens eerder gepost, maar ik heb nu een filmpje gemaakt wat het probleem misschien nog wel duidelijker maakt.


Hier zijn nog wat gegevens:
Peugeot Vivacity uit 2005
17200 kilometer gereden.
50cc tweetakt
Uitlaat en alles is origineel.
Rijdt ongeveer 60 km/h
Ik heb het luchtfilter schoon gemaakt. De bougie is vervangen, de carburateur is door een garage schoongemaakt. Ook heb ik de brandstofpomp + de twee slangen naar de carb vervangen en de tank schoongemaakt. Het brandstoffilter in de tank is dus ook nieuw en schoon.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

krukas keeringen na kijken?

Misschien toch de cilinder eraf halen en dan inspecteren.. Kost je hoogstens nieuwe pakkingen..

Misschien dat de choke blijft hangen en dat dit het stotteren veroorzaakt.. Maar neem aan dat je al een andere carburateur hebt geprobeerd.
 
Hallo,
Mijn Peugeot Vivacity heeft een probleem. Hij houdt in bij gasgeven. Dit probleem heeft hij nu al een tijdje en is vanuit het niks in één keer op komen zetten toen ik op een nacht naar huis reed. Daarvoor heeft hij vanaf mei 2019, toen ik hem kocht, probleemloos gereden.

Ik heb hier al eens eerder gepost, maar ik heb nu een filmpje gemaakt wat het probleem misschien nog wel duidelijker maakt.


Hier zijn nog wat gegevens:
Peugeot Vivacity uit 2005
17200 kilometer gereden.
50cc tweetakt
Uitlaat en alles is origineel.
Rijdt ongeveer 60 km/h
Ik heb het luchtfilter schoon gemaakt. De bougie is vervangen, de carburateur is door een garage schoongemaakt. Ook heb ik de brandstofpomp + de twee slangen naar de carb vervangen en de tank schoongemaakt. Het brandstoffilter in de tank is dus ook nieuw en schoon.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?
kijk even naar je auto matiche sjoke dat penetje blijft afentoe klem zitten.
 
Mijn neef en ik zijn er de afgelopen dagen non stop mee bezig geweest en ik kan met trots zeggen dat hij het na een half jaar weer doet. Wat bleek, beide krukaskeerringen waren lek én hij zoog heel veel valse lucht door het oliepompje. Alle drie dingen zijn gefixt en het is weer dezelfde schreeuwende tweetakt als van ouds.
Ik wil iedereen bedanken die heeft meegedacht en me wegwijs heeft gemaakt in deze, voor mij nieuwe, hobby. Ik heb er veel van geleerd. Bedankt!
 
Aarding(-)en nazien,
schone grondplaat ontsteking,
aarding (mooi geleidend contactoppervlak) CDI min-zijde,
aarding (liefst blank) bobine,
Ik hoor wel vaker dat als stationair wel lukt maar toerentallen niet, dat je voorgaande moet controleren.
Groet,
Hallo, ik heb dat nu ook, heb je het probleem opgelost, of ben je er maar mee gestopt? ( ik heb het met een heuvel opgaan dan houd hij in, en loopt in snelheid terug, mijne is ook van 2005, met inmiddels 31000 km op de teller ).
 
Back
Top