Jordylagoperez

New Member
hallo, ik heb een peugeot vivacity uit 2005 volledig ontrgrenst met een sito uitlaat.

Zodra ik het vol gas open trek dan komt hij wel vooruit maar het duurt even voordat ik mijn volle power krijg.... ik wil graag wheelies gaan oefenen voordat ik overstap naar 70cc maar ik mis dus mijn directe power... Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen waardoor ik wel direct alle power krijg?
 
Advertisement - register to remove this

Die Peugeots zijn zeer moeilijk af te stellen op met een 70cc cillinder.
Je kunt wat dat betreft beter iets van minarelli of piaggio paken. Een Aerox, beta of zip etc.
Helaas hebben we geen glazen bol waarmee we kunnen zien wat jouw scooter precies doet dus meer informatie is wenselijk. Misschien is een filmpje zelfs nog beter.
 
Die Peugeots zijn zeer moeilijk af te stellen op met een 70cc cillinder.
Je kunt wat dat betreft beter iets van minarelli of piaggio paken. Een Aerox, beta of zip etc.
Helaas hebben we geen glazen bol waarmee we kunnen zien wat jouw scooter precies doet dus meer informatie is wenselijk. Misschien is een filmpje zelfs nog beter.
bedankt voor je snelle reactie! er zit nu nog een 50cc in en later wil ik er een 70cc in zetten maar eerst wil ik even mn scooter volledig onder controle krijgen voordat ik al brokkenpiloot over de weg heen vlieg :) ik heb een beetje op internet gelezen en kwam op het punt dat misschien de koppeling te laat aangrijpt... ik zal vandaag ook nog wel even een filmpje posten

ik zal sowieso even zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat het probleem is, zodra ik het gas open trek dan gaat hij en ik denk 1/1,5 seconden later gaat hij pas echt trekken zegmaar... hoop dat het zo duidelijker is ;)
 
Ik heb ook strakke trekveren en het zelde als jou.

maar het probleem is als je dan slappere trekveren neemt je dan wel die power vroeger hebt enzo maar niet die hoge power als hij er bv in toeren in schiet zeg maar.

Ik heb eerst leren wheelie,s te maken met een laat oppakende koppeling en toen slappere geplaatst maar ik vond het toen moelijker om wheelie,s te maken of om hem zeg maar in 1 keer naar boven te krijgen.

Heb toen weer strakkere erin gedaan omdat ik dat tog al gewoon ben en omdat op het moment als hij in die koppeling schiet zeg maar je hem dan moet omhoog trekken en dan gaat dat heel makkelijk geloof me...

Probeer dit maar eens voor je alles gaat opengooien en gaat veranderen.

Trouwens een 70cc op een peugeot is egt een dikke NO ik heb een 70cc kit gehad en op gereden heb hem nooit egt goed kunnen afstellen en dan rijd het gewoon kut heb zelf bij verschillende garage,s langs geweest zodat zij hem konden afstellen en je kreeg altijd wel ergens een probleem zelfs met andere carbu en alles

Kort gezegt 70cc op een peugeot speedfight of gelijk welk peugeot blok sukt rij gewoon een snelle 50cc die rijden gewoon wel goed op een peugeot.
 
50 snel met terugloop pijpje loopt inderdaad ook aardig.
Maar het is niet 100 procent zeker nu dat jouw trekveren ook daadwerkelijk te slap zijn.
Het kan ook zo zijn dat de koppeling versleten is.

Houd er ook rekening mee dat als je gaat opvoeren dat je alles weer opnieuw zult moeten afstellen.
 
50 snel met terugloop pijpje loopt inderdaad ook aardig.
Maar het is niet 100 procent zeker nu dat jouw trekveren ook daadwerkelijk te slap zijn.
Het kan ook zo zijn dat de koppeling versleten is.

Houd er ook rekening mee dat als je gaat opvoeren dat je alles weer opnieuw zult moeten afstellen.

Kan ook zijn dat zijn snaar doorslipt heb dat overlaatst ook gehad dan trekt hij heel slecht weg en moet je gewoon een nieuwe of zwaardere drukveer steken
 
Hmm koppeling versleten kan ook nog wel een dingetje zijn inderdaad... waaraan kan ik dat precies herkennen op de koppeling? En ALS ie versleten is moet er dan een nieuwe in of is daar een makkelijke oplossing voor?
 
Hmm koppeling versleten kan ook nog wel een dingetje zijn inderdaad... waaraan kan ik dat precies herkennen op de koppeling? En ALS ie versleten is moet er dan een nieuwe in of is daar een makkelijke oplossing voor?
Koppeling er af halen en kijken of er nog genoeg voering op de schoentjes zit als er niks meer op zit of bijna niks meer ,vervangen.

Als er nog genoeg op zit eens lichtjes opschuren en terug plaatsen.
 
Kan ook zijn dat zijn snaar doorslipt heb dat overlaatst ook gehad dan trekt hij heel slecht weg en moet je gewoon een nieuwe of zwaardere drukveer steken
Een snaar die doorslipt dat hoor je vaak toch wel?
Post automatically merged:

Koppeling er af halen en kijken of er nog genoeg voering op de schoentjes zit als er niks meer op zit of bijna niks meer ,vervangen.

Als er nog genoeg op zit eens lichtjes opschuren en terug plaatsen.
Top dan ga ik dat morgen ook gelijk even controleren
 
Heb even het een en ander gecheckt vanavond, koppeling is niet versleten, trekveren zijn ook goed zouden eventueel nog een tandje strakker kunnen.

Conclusie is dus dat het gewoon m’n rollen zijn waardoor ik 2 flinke dipjes heb in m’n toerenverloop... Nu is mijn vraag heeft iemand enig idee welke rollen er standaard in een vivacity zitten? Is daar informatie over te vinden online? Anders zou ik even zo’n micro weegschaaltje moeten bestellen.
 
Standaard rollen op een vivacity zijn 9 gram zelfde als een speedfight daarom dat ik dat zomaar weet.

maar ik zou er geen Standaard rollen in gooien als ik jou was ik denk dat je dan moelijk wheelie,s gaat kunnen maken.

In mijn speedfight zitten 6 gram rollen maar dat is ook omdat ik met een kruluitlaat en een snelle 50cc zit.

Ik zou je aanraden om zo een afstellsetje te kopen van rolletjes is rond de 20-30 euro "i know" maar je kan je scooter/brommer wel deftig afstellen en je hoeft dan niet altijd rolletjes bij te bestellen als het dan niet goed is...
 
Goede middag allemaal, vandaag was ik onderweg naar school en dan moet ik over een rechte weg van 950m/1km dus op dat stuk hield ik m’n gas gewoon lekker open om eens te kijken tot hoever hij hem nou door trok.

Na zo’n 700/800 meter viel hij opeens weg en kon ik alleen nog maar vooruit komen met een heel klein beetje gas... Het gekke is dus dat ik even 5/10 minuutjes zo was verder gereden en dat ik hem toen opeens wel weet volledig open kon trekken. M’n uitlaat plofte af en toe zelfs...

dus ik net onderweg naar huis van school en weer op dezelfde weg gebeurde hetzelfde als vanochtend dus toen ik thuis was gelijk maar even m’n bougie eruit getrokken en een fotootje gemaakt.

M’n bougie is sowieso aan vervanging toe aangezien hij een tijdje erg slecht heeft gelopen waardoor er koolaanslag op gekomen is maar is mijn bougie dan het probleem van de lange weg of is het iets anders?
 

Attachments

  • A70EFFB8-D131-4598-9C4F-C7C12369D8ED.jpeg
    A70EFFB8-D131-4598-9C4F-C7C12369D8ED.jpeg
    90.9 KB · Views: 11
Last edited:
Ik denk dat er meer aan de hand is.
Het lijkt een beetje "verbloemkoolt". Dat is niet het juiste word ervoor maar goed.

1612192916900.png

Als ik het goed zie lijkt die van jou rechtsboven.

Ik denk dat je het beste even een nieuwe bougie erin kunt draaien, en dan na een stuk rijden even kijken hoe die eruit ziet.
Welke bougie heb je er in zitten op dit moment?
 
Kleine toevoeging op een slippende snaar.
Als hij slipt zal hij toeren pakken en geen vermogen afgeven.

70cc kan wel op peugblokken.
Maar het is echt maar dan echt veel afstel werk.

De tp70 of dr70 ( zijn identiek )
Zijn nog het beste zeker met een sito+ uitlaat.
Ze zijn laag toerig en hebben daar ook koppel.

Leuk voor jou als op het achterwiel wilt rijden.
Naast de bougie kan hij ook gewoon warmlopen dan valt hij ook teug en he je eigenlijk een soort kleine vastloper.

Mocht dit nog gebeuren na je nieuwe bougie zou ik het wel even checke .

Koppeling is goed om na te kijken maar ook de bell die er omheen zit.
Zie vaker vandie mooie blauwe gestookte koppelings huizen die helemaal glad zijn van binnen.
Dit helpt ook niet mee.

Voor de rest gewoon even goed onderhoud plegen, kan al wonderen doen
 
Kleine toevoeging op een slippende snaar.
Als hij slipt zal hij toeren pakken en geen vermogen afgeven.

70cc kan wel op peugblokken.
Maar het is echt maar dan echt veel afstel werk.

De tp70 of dr70 ( zijn identiek )
Zijn nog het beste zeker met een sito+ uitlaat.
Ze zijn laag toerig en hebben daar ook koppel.

Leuk voor jou als op het achterwiel wilt rijden.
Naast de bougie kan hij ook gewoon warmlopen dan valt hij ook teug en he je eigenlijk een soort kleine vastloper.

Mocht dit nog gebeuren na je nieuwe bougie zou ik het wel even checke .

Koppeling is goed om na te kijken maar ook de bell die er omheen zit.
Zie vaker vandie mooie blauwe gestookte koppelings huizen die helemaal glad zijn van binnen.
Dit helpt ook niet mee.

Voor de rest gewoon even goed onderhoud plegen, kan al wonderen doen
Ik heb nog een tkr gehad ook altijd problemen en andere bullshit mee gehad.

gewoon verkocht toen hij gemaakt was en deftig stont.

daarna speedfight rommelhok gekocht opgeknapt en opgevoerd en nooit problemen gehad tot nu toe natuurlijk wel met het nodig onderhoud etc...
 
Back
Top