Peugeot vivacity geen snelheid meer na half gas

MajinPsycho

Well-Known Member
hallo ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen ik heb een peugeot vivacity sportline met andere uitlaat,11,5gram rollers en een andere spruitstuk en 17,5mm carberateur het probleem is nu dat ik half gas rijd ik 61 als ik het andere half gas geef dan komt er geen snelheid bij alleen maar meer geluid.ik snap niet waar het aan licht ik heb mijn sproeier 95 verandert naar 76 omdat hij eerst helemaal verzoop en nu komt dit probleem weer ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt9||6
 
Advertisement - register to remove this

ik zal het is proberen waar zat je aan te denken dan want bij orginele rollers 8gram haalde hij de 40 maar dus iets van 9 of 10 dan??
 
begin eens met er een std carb achter te zetten , de 17,5 heeft ten eerste 0,0 nut en is alleen maar lastiger...

dat is 1 deel al van je probleem..

de variorollen kunnen lichter , zeker met een andere uitlaat.

als je er een std uitlaat op zet , met std carburateur loopt ie normaal gesproken met deze variogewichten zo'n 80/85 of zelfs nog sneller op de teller..

kortom , alles wat jij er nu aan hebt gedaan is het hoogstens minder van geworden...

bouw alles terug zoals het origineel is , verkoop die 17,5 , daar heb je toch niks aan..

dus std carb met geheel std filter , sproeier 54 en klaar , dan is dat goed.

dan moet je verder maar kijken of je de std uitlaat erop zet , wat imo beter en makkelijker is ..
 
als het goed is is die verwijdert.De vario moet nog gewoon dichtkunnen toch of moet het plaatjes waar de schroeven inmoeten ook weg?verder heb ik een andere koppeling maar dat zal niet veel uitmaken aan de snelheid denk ik.Ik heb nu de uitlaat orgineel de carb en de filter het enige wat nu is verandert is de koppeling en de rollers maar tog rijd die maar 58
 
heb je geen originele teller meer toevallig?


en alle platen behalve de gradenplaat moeten van de vario af..

heb je ook de uitlaat helemaal ontgrensd dan? dus de buis eraf gezaagd dicht gelast?
 
hallo nee ik heb geen orginele meer want ik heb een andere stuur erop gezet en ik zal alles uit de vario halen behalve dan hetgene waar de rollers inzitten?

en waar zit dat buisje dan in de uitlaat?
 
ja , ,en je moet de vario schoonmaken als er nog vet in zit.

ook zit er een o-ring om de variateur , moet er ook af.

verder kun je ervoor kiezen zwaarder in rollen te gaan , meestal zijn ze namelijk std te licht.

dat buisje zit OP de uitlaat.
 
ik heb nu alles met de vario gedaan maar hij gaat nog steeds gewoon 58.dus zal het dan aan de uitlaat liggen of moet ik mijn druk en trekveer verhouding veranderen?

mvg nick
 
als de uitlaat begrensd is zal er een prop voor in de bocht zitten bij dat type uitlaat , als het een Sito plus is..

als je iets moet veranderen aan de afstelling zal het hoogstens de rollen zijn..
 
Leuke rollers om in peug te zetten zijn 8gr. Lager moet je niet echt gaan bij std cilinder dan maakt ie overtoeren. En trektie ook lekker op met die rolletjes (tenminste uit eigen ervaring dan)
 
Back
Top