Peugeot vivacity elektrische starter

Vdbdimi

New Member
Hallo,
ik heb sinds kort een Peugeot vivacity 2007 gekregen nu het probleem is als ik het contact aan leg werkt elekrtrische starter niet en brand er niets op het dashboard
het werkte eerst wel als ik nieuwe batterij in gestoken heb maar na 1x rijden er mee werkte het niet meer start wel nog normaal met kick starter heb al alle bekabeling overlopen vind nergens kortsluiting ook zou er iemand kunnen weten aan wat dit ligt ? had het graag weer werkend gekregen
 
Advertisement - register to remove this

Dan wordt het met een multimeter of met een 12Volt testlampje het circuit nalopen.

Ene draad op de min-pool van de accu de andere draad vervolgens op de volgende punten:

  1. Op de plus-pool van de accu.
  2. Op de rode draad in de zekeringhouder, voor de zekering.
  3. Op de rode draad in de zekeringhouder, achter de zekering.
  4. Op de rode draad bij je spanningsregelaar.
  5. Op de rode draad bij het contactslot.
  6. Op de zwarte draad achter het contactslot met het contactslot op aan.
Op alle punten moet het testlampje branden of de meter 12 Volt aangeven.
 
Last edited:
Misschien contactslot wat niet doorverbind
Vind ik raar want eerste werkte het wel en plots na 1 x rijden niet meer
Dan wordt het met een multimeter of met een 12Volt testlampje het circuit nalopen.

Ene draad op de min-pool van de accu de andere draad vervolgens op de volgende punten:

  1. Op de plus-pool van de accu.
  2. Op de rode draad vlak voor de zekering.
  3. Op de rode draad vlak achter de zekering.
  4. Op de rode draad bij je spanningsregelaar.
  5. Op de rode draad bij het contactslot.
  6. Op de zwarte draad achter het contactslot met het contactslot op aan.
Op alle punten moet het testlampje branden of de meter 12 Volt aangeven.
heb nu natuurlijk dat niet in huis een 12 volt test lampje of multimeter
 
Testlampje kun je gemakkelijk zelf maken, gewoon een autolampje of een lampje van je scooter en maak er twee draadjes aan.
Een multimeter heb je al bij de Action voor 4 Euro.

Dus waar een wil is is een weg!
Post automatically merged:


Life Hack:

Misschien nog makkelijker, maak je koplamp open.
Trek de witte of de wit/blauwe draad los van de fitting. (eender welke)
Maak aan de vrijgekomen aansluiting van de fitting een lange draad.
Prik vervolgens met deze draad de bovengenoemde punten af en kijk of de koplamp begint te branden. ;):)
 
Last edited:
Testlampje kun je gemakkelijk zelf maken, gewoon een autolampje of een lampje van je scooter en maak er twee draadjes aan.
Een multimeter heb je al bij de Action voor 4 Euro.

Dus waar een wil is is een weg!
Post automatically merged:


Life Hack:

Misschien nog makkelijker, maak je koplamp open.
Trek de witte of de wit/blauwe draad los van de fitting. (eender welke)
Maak aan de vrijgekomen aansluiting van de fitting een lange draad.
Prik vervolgens met deze draad de bovengenoemde punten af en kijk of de koplamp begint te branden. ;):)
bedankt voor de info en de tips zal ik zekers eens uitproberen maar hoe weet ik dat wat kapot is en wat niet ?
 
Overal moet het lampje gaan branden of de multimeter 12 Volt aangeven.

In mijn post #5 staan alle punten op volgorde, begin bij punt 1 en eindig bij punt 6.
Heb je bij het ene punt nog wel spanning en bij het volgende niet meer, zit het probleem of slecht contact tussen deze twee punten.
 
Het probleem is opgelost het was dan toch de zekering getest met voorlamp voor de zekering en da de zekering en na de zekering werkte die al niet toen ik keen naar de zekering zat dus idd 5A in maar was een 36v in de plaats van een 12v dat er in zat dus die dat ik de scooter van gekregen heb geen woorden voor
 
Fijn dat het verholpen is, zo zie je maar dat je niet altijd duur gereedschap nodig hebt, met wat creativiteit lukt het ook vaak wel.

By the way, de spanning die op de zekering staat vermeldt, is in deze laagspanningstoepassing niet belangrijk.
Die 36 Volt wil alleen zeggen dat je dit type zekeringen mag toepassen bij toepassingen waarbij de spanning lager of gelijk is aan 36 Volt, dus ook bij 12 Volt werkt deze net zo goed.

Veel plezier met de Scoot.
 
Fijn dat het verholpen is, zo zie je maar dat je niet altijd duur gereedschap nodig hebt, met wat creativiteit lukt het ook vaak wel.

By the way, de spanning die op de zekering staat vermeldt, is in deze laagspanningstoepassing niet belangrijk.
Die 36 Volt wil alleen zeggen dat je dit type zekeringen mag toepassen bij toepassingen waarbij de spanning lager of gelijk is aan 36 Volt, dus ook bij 12 Volt werkt deze net zo goed.

Veel plezier met de Scoot.
ah ok bedankt wist niet dat het met een 36 volt ook lukt maar heb gewoon toch een 12v 5a ingestoken in de plaats van de 36v 5a die er in zat ook al zag ik niet dat deze gesprongen was moet het zijn dat de zekering toch stuk was
 
Back
Top