Peugeot vivacity doet erg lastig.

NFLplayer

Well-Known Member
Beste leden,

Ik ben sinds kort in bezit van een Peugeot vivacity uit het jaar 2005. AC km 26.345. Carb standaard luchtfilter standaard sproeier 48.
Nu kocht ik de scooter niet werkend.
Dit bleek te komen doordat die geen vonk had. Dit werd veroorzaakt door een kabelbreuk tussen de CDI en bobine.

Na dit hersteld te hebben bleek echter de scooter erg beroerd te lopen. Voor ik de scooter in mijn bezit kreeg had deze ook al 2 jaar stil gestaan.

Nu heb ik een nieuwe carburateur (gelijk aan orgineel) nieuwe cilinder incl zuiger. Nieuwe bobine, nieuwe bougie, nieuw membraan en een nieuw luchtfilter gemonteerd.

Met de installatie alle pakkingen ook vernieuwd en gecontroleerd op valse lucht ect.

Met dit alles krijg ik de scooter nog niet goed lopend. En blijft deze knallen uit de uitlaat geven en slecht lopen. De scooter start perfect maar zodra je gas geeft reageert die er erg slecht op en rookt die vrij veel witte rook.

Zou iemand mij een stap verder kunnen helpen?

M.v.g. NFLplayer
 
Advertisement - register to remove this

Knallen ontstaan wanneer er onverbrande brandstof in de uitlaat tot ontploffing komt.
Ook witte rook, bij een lucht gekoeld blok duidt, vaak op brandstof die de uitlaat verlaat zonder dat deze is ontstoken in de cilinder.
Dit kan duiden op een toevoer van te veel brandstof of een zwakke of een onregelmatige ontsteking.
Mede omdat je al problemen hebt gehad met de ontsteking zou ik hier het eerst naar kijken en wel naar de massaverbinding van het motorblok.

Ik heb het al vaker omschreven, maar ga als volgt te werk.

1. zet het contactslot op uit.
2. neem een multimeter en zet deze op het laagste Ohm-bereik.
3. prik met de zwarte meetpen van de multimeter op de min-pool van de accu.
4. prik met de rode meetpen van de multimeter op een blank gedeelte van het motorblok.
5. de waarde die je afleest op de multimeter moet nagenoeg 0 Ohm zijn.

Controleer op dezelfde manier ook de massaverbinding van de bobine en de cdi.

By the way, dit is de groene bedrading bij de cdi en bobine, deze moet dus ook nagenoeg 0 Ohm meten, onderling en naar de min-pool van de accu.
 
Last edited:
Knallen ontstaan wanneer er onverbrande brandstof in de uitlaat tot ontploffing komt.
Ook witte rook, bij een lucht gekoeld blok duidt, vaak op brandstof die de uitlaat verlaat zonder dat deze is ontstoken in de cilinder.
Dit kan duiden op een toevoer van te veel brandstof of een zwakke of een onregelmatige ontsteking.
Mede omdat je al problemen hebt gehad met de ontsteking zou ik hier het eerst naar kijken en wel naar de massaverbinding van het motorblok.

Ik heb het al vaker omschreven, maar ga als volgt te werk.

1. zet het contactslot op uit.
2. neem een multimeter en zet deze op het laagste Ohm-bereik.
3. prik met de zwarte meetpen van de multimeter op de min-pool van de accu.
4. prik met de rode meetpen van de multimeter op een blank gedeelte van het motorblok.
5. de waarde die je afleest op de multimeter moet nagenoeg 0 Ohm zijn.

Controleer op dezelfde manier ook de massaverbinding van de bobine en de cdi.

By the way, dit is de groene bedrading bij de cdi en bobine, deze moet dus ook nagenoeg 0 Ohm meten, onderling en naar de min-pool van de accu.
Thx voor je snelle reactie.
Gaat zo gelijk even meten. De scooter start overigens heel goed electrisch. Dus heb vandaar niet verder gekeken hoe me biomassa is.
 
Ik hoop niet dat je veel biomassa aan je scooter hebt anders wordt het tijd voor een wasbeurtje.

images
 
Ik hoop niet dat je veel biomassa aan je scooter hebt anders wordt het tijd voor een wasbeurtje.
Hey spikey.
Hahahaaa me autocorrect is grappig . Me blok massa is 0.3ohm
Massa cdi/ bobine is 4 a 5 ohm.
Dus het bruine draadje van de cdi en de bobine zou massa moeten maken?

Edit groene draadje
 
4 a 5 Ohm is wel wat veel, de groene bedrading bij je bobine en cdi ligt direct aan de minpool van de accu, dus deze zou ruim onder de 1 Ohm moeten zijn.

Dus je meet van de groene draad bij de cdi naar de min-pool van de accu 4 a 5 Ohm en
je meet van de groene draad bij de bobine naar de min-pool van de accu ook 4 a 5 Ohm?
 
Nou ik zou het je nog sterker vertellen. Dat is het draadje wat ik gebypassed heb omdat hier een kabelbreuk in zat. Dus zal morgen even een extra draadje aan solderen en dan naar me min pool van de accu toe brengen.

Hoop dat dit inderdaad het probleem is.
Niks zo frustrerend aan een hoop nieuwe spullen monteren en toch niet goed aan de praat te krijgen.

Voor nu onwijs bedankt. En als dat het probleem oplost zal ik me nog even melden!
 
Back
Top