Peugeot Vivacity bromscooter ontgrenzen

D

Deleted member 68514

Guest
Peugeot Vivacity bromscooter, 2 takt, 50cc, prop uit de uitlaat, iets grotere sproeier.
Bouwjaar ongeveer 2000.

Ik wil nu als 1e de luchtfilter ontgrenzen.
Kan iemand een makkelijke uitleg geven?

De variomaat blijf ik nog ff af.
Ik heb geen varioblokkeersleutel, ja voor een 4 takt Sym Orbit.
 
Advertisement - register to remove this

Peugeot Vivacity bromscooter, 2 takt, 50cc, prop uit de uitlaat, iets grotere sproeier.
Bouwjaar ongeveer 2000.

Ik wil nu als 1e de luchtfilter ontgrenzen.
Kan iemand een makkelijke uitleg geven?

De variomaat blijf ik nog ff af.
Ik heb geen varioblokkeersleutel, ja voor een 4 takt Sym Orbit.


Luchtfilter begrenzer is niet een begrenzer dat vermogen tegenhoud.. Het zit daar juist om te zorgen dat de mengverhouding van het zuurstof niet te gek word. Door die prop loopt jou scooter alleen maar zuiniger.. Door deze eruit te halen zal je alleen maar hoger in sproeier moeten en dus meer benzine verbruik.. Lekker laten zitten als het niet nodig is om deze te verwijderen.
 
Ik heb dat vroeger wel een geprobeerd met dat luchtfilter en verwijderen van die prop.. Maar die zit daar echt met een reden..
Zolang je met 50cc blijft rijden is er geen noodzaak om deze te verwijderen.

Door de prop te verwijderen gaat er wel meer lucht naar binnen, alleen dan moet je de hoofdsproeier flink gaan verhogen.. Wat niet ten goede komt van je brandstof verbruik. Door die prop kan je juist lager in sproeier gaan en dus verbruik is dan veel minder.
 
Ik heb dat vroeger wel een geprobeerd met dat luchtfilter en verwijderen van die prop.. Maar die zit daar echt met een reden..
Zolang je met 50cc blijft rijden is er geen noodzaak om deze te verwijderen.

Door de prop te verwijderen gaat er wel meer lucht naar binnen, alleen dan moet je de hoofdsproeier flink gaan verhogen.. Wat niet ten goede komt van je brandstof verbruik. Door die prop kan je juist lager in sproeier gaan en dus verbruik is dan veel minder.
Toevallig ben ik t verbruik aan t aftasten. Heb nu een slecht voorbeeld.
Omdat ik geen brandstof meter heb tank ik te snel.

Dus na 40 km blijkbaar al. 1.2 liter.
1:33
Maar is geen goede meting.
Wel kan ik nu 5x 25km is 125km rijden zonder al te veel zorgen.
1:33 kan niet. Was alleen buiten de bebouwde kom.

Ik denk op 1:25 uit te komen. Totdat ik de variateur zou aanpakken.
Maar ik laat t ff lekker zo.
Nu die Orbit nog...
Sprak er net met Freejay nog over.

6 jaar oud, weinig kilometers, veel vervangen door allemaal Sym originele onderdelen.
En ik sta op een kruispunt.
Maar goed, jammer dat vanwege de draad, die bijna weg is waar de krukas moer moet pakken, ik de hele krukas moet vervangen.
Geldput. Eigen schuld. Had beter moeten informeren, inlezen, laten nakijken bij een dealer.
Maar goed, het gaat niet om hoe je valt maar hoe je weer op staat, dat telt.

Zo lang ik nog plezier heb vd Vivacity is Alles maar relatief hè
 
Ja dit is de slang die eraf moet
Bij mij loopt hij dan alleen maar slechter. Hij trekt langzamer en de topsnelheid ligt op 38 echte km. GPS gemeten.
Als ik gas terug neem en weer gas geeft is het: Buuuhh. En bij stoppen zakt het toerental heel langzaam.
Ik heb de buis er weer opgezet. Het was maar een klein dingetje. Een zwarte kap en 2 witte buisjes.
Niet iedere scooter rijdt hetzelfde met dezelfde aanpassingen. Dus bij een ander gaat het misschien wel beter.
 

Attachments

  • IMG_20200328_152246.jpg
    IMG_20200328_152246.jpg
    231 KB · Views: 63
Bij mij loopt hij dan alleen maar slechter. Hij trekt langzamer en de topsnelheid ligt op 38 echte km. GPS gemeten.
Als ik gas terug neem en weer gas geeft is het: Buuuhh. En bij stoppen zakt het toerental heel langzaam.
Ik heb de buis er weer opgezet. Het was maar een klein dingetje. Een zwarte kap en 2 witte buisjes.
Niet iedere scooter rijdt hetzelfde met dezelfde aanpassingen. Dus bij een ander gaat het misschien wel beter.
Bij mij hetzelfde resultaat. Heb t weer in elkaar gezet.
Ik heb wel kilometers gevonden bij de bougie dop, en de bougie zelf moet nog. Is dop 21
 
Ik heb dit problee. Zelf ook maar bij mij is de begrenzing ook al uit de uitlaat en ookde varioplaat is er al uit hoe ka het dan dat die niet goed loopt
Welke maat sproeier heb je er in zitten?
Hoe hard loopt de jouwe? De mijne zonder prop 55 GPS. 60 teller
 
Welke maat sproeier heb je er in zitten?
Hoe hard loopt de jouwe? De mijne zonder prop 55 GPS. 60 teller
Ik zou willen dat de mijne dat liep. Die van mij gaat 53 op de teller. 42 GPS.
Ik wil die van mij rond 55 GPS km's willen hebben. Maar als ik de varioplaat eruit haal dan gaat ie denk ik veel harder.

BTW. heb vandaag getankt. 1:23 vind ik niet zuinig.
 
Hij loopt nu zo 45 km/h met allen begrenzing er uit
Ja ho ff. Ik had maar een korte meting, alleen buiten de bebouwde kom, kwam ik op 1:33 uit.
Maar aangezien remmen benzine kost (bekijk t op zijn Bram's) bij alle stoplichten, verwacht ik 1:25.
Nu ga ik voor mezelf uit van 1:22 voor de zekerheid, omdat ik geen brandstof meter heb.
En als t lampje gaat branden? Nog 20km?

Ik vind dat je 5x moet tanken, en t verbruik uitrekenen. En dan het gemiddelde vd 5 metingen is representatief voor jouw scooter.
 
Wat is het verschil bij een 2 takt, zoals mijn Peugeot Vivacity, tussen een snorscooter en bromscooter?
Een extra begrenzing bij de variateur?
Ik zag op YouTube dat er ook mensen bij een Peugeot niet de hele varioplaat eruit halen maar er wat revetten tussen duwen. Ff kijken of ik de link heb.

Hij haalt de Vario eraf, plaat los en doet r wat vulringen tussen. Zo kan je ook fine tunen.
 
Back
Top