Peugeot Vivacity bromscooter ontgrenzen

D

Deleted member 68514

Guest
Peugeot Vivacity bromscooter, 2 takt, 50cc, prop uit de uitlaat, iets grotere sproeier.
Bouwjaar ongeveer 2000.

Ik wil nu als 1e de luchtfilter ontgrenzen.
Kan iemand een makkelijke uitleg geven?

De variomaat blijf ik nog ff af.
Ik heb geen varioblokkeersleutel, ja voor een 4 takt Sym Orbit.
 
Advertisement - register to remove this

Kun je zo niet zien dan moet je de uitlaat er ad halen en zie je dan een ingelaste ‘prop’ dan zit die er nog in, maar misschien is de vario ookal ontgrenst
De verkoper zei alleen de uitlaat en grotere sproeier. Hij wist niet welke maat, hij zei iets van 52. Maar ik denk dat hij t ook niet wist
 
De verkoper zei alleen de uitlaat en grotere sproeier. Hij wist niet welke maat, hij zei iets van 52. Maar ik denk dat hij t ook niet wist
De uitlaat klinkt wel echt open. Maar heb luchttekort.
Op top kan ik gas wat terug draaien zonder negatief resultaat. Bougie ook wat vettig. Nieuwe bougie.

Dus wat is t verschil tussen brom en snorscooter bij de Vivacity?
CDI?
Doordat de prop eruit is liep hij als snorscooter 55, dus wok

Starten, koud met gas dicht, warm beetje gas.
En stationair perfect, optrekken ook, vd 25 tot 55 in 1 ruk.

Ik moest zelfs wennen, omdat mijn 4 takt Orbit zo anders reageert, ben ik met de Vivacity enkele keren asfalt te kort gekomen.
Waar ik met de Orbit weer volgas kon geven vlieg ik nu uit de bocht.

Veel meer plezier van.
Uitlaat is zeker iets mee gebeurt, dat hoor ik goed, ook dat hij lang heeft stil gestaan en ik nu oude benzine en olie eruit rij merk ik goed.

Ik zet m weg, na een kwartier komt er nog een sliert rook uit de uitlaat, en stinken, ongelooflijk.

Maar hij verbruikt olie, dat is t nadeel, moet je in de gaten houden, en het missen van een brandstof meter is ook klote.
Ja, een lampje, maar dan heb je nog 20km volgens de handleiding.

Dus ben t verbruik in de gaten ah houden. Ik rij veel buiten de bebouwde kom volgas.

Tot zover na 200km kom ik op 1:22
Maar moet nog de stad in en dan zal ik een beter beeld krijgen.
 
Last edited by a moderator:
Peugeot Vivacity bromscooter, 2 takt, 50cc, prop uit de uitlaat, iets grotere sproeier.
Bouwjaar ongeveer 2000.

Ik wil nu als 1e de luchtfilter ontgrenzen.
Kan iemand een makkelijke uitleg geven?

De variomaat blijf ik nog ff af.
Ik heb geen varioblokkeersleutel, ja voor een 4 takt Sym Orbit.
Hoe ontgrens je het luchtfilter? Ik heb ook een Vivacity (maar dan origineel bromscooter) die maar 42 echte km rijdt (op GPS gemeten).
Verder volgens mij helemaal origineel want is van een studentje geweest die er geen verstand van had.
Maar ik vind 42 km te langzaam
 
Last edited:
Hoe ontgrens je het luchtfilter? Ik heb ook een Vivacity (maar dan origineel bromscooter) die maar 32 echte km rijdt (op GPS gemeten).
Verder volgens mij helemaal origineel want is van een studentje geweest die er geen verstand van had.
Maar ik vind 42 km te langzaam
Kijk eens als dit bij je carburateur zit. Want als je dit zou weg halen dan krijgt hij meer lucht.

20200325_193810.jpg
 
ik heb pas aan een vivacity gesleuteld ook aan het luchtfilter was er zon een vgm uit 2002 zon sportline ofzo (rood met grijs) wat een gekloot was dat om het luchtfilter er weer op te krijgen dus een tip haal de accu bescherm kap die bij je voeten er af de zijkap en het gat in de budy waar je de bougie los haalt verder zag ik daar geen begrenzing of iets anders maar hij reed ook al 65 toen ik de testrit deed
 
Back
Top