Peugeot Vivacity bouw

Jamie053

New Member
Hallo, ik ben redelijk nieuw met het bouwen/opvoeren van scooters ik heb sinds kort een leuke Peugeot Vivacity 2005. Ik wil deze graag opvoeren. Ik heb al van alles opgezocht maar ik kom er niet uit. Ik zou graag jullie hulp willen om een zo’n leuk mogelijke scooter te gaan bouwen. Ik wil zo goed mogelijk weg kunnen trekken en rond de 90/100km/H willen rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Met een top performance trophy gaat die ook al 95km/u op de teller als je goed afsteld.

Naar mijn mening en ervaring met dat blok is het zinloos om een kapitaal / vermogen te steken in dat blok..

(je kan dan nog beter een minarelli vertikaal blok hebben(is meer uit te halen)

70cc ga je op dat ding nooit 100% goed lopend krijgen..

Alleen de 50cc cilinders zouden geen probleem moet opleveren.

En het blok in heel veel toeren jagen word hij alleen maar minder efficient van.. (vermogen zit namelijk best laag in toeren)

Wat je dan gaat krijgen is een motor dat veel meer toeren gaat draaien, veel sneller zal slijten en je een erg bijzonder hoog brandstof verbruik zal hebben.

Als hij geheel origineel is zonder begrenzers (en je hebt een ouder type) moet 85 km/u op de teller te doen zijn..
Daarna zal de cilinder al snel de bottleneck vormen (komt dan geen extra vermogen meer uit)



- Een andere krukas gaat je niks meer brengen. (is alleen beter tegen hogere slijtage) maar omdat meeste sport assen volle wangen hebben geven ze opzicht al te veel carter druk.. (onnodig te veel)
- Race koppeling gaat niks helpen.. (originele koppeling plus achtere trekveren is goedkoper, en geeft je meer winst)
- Sport vario geeft je een minimale winst.. Maar krukas stomb is wat te kort, dus lastig uit te shimmen.

- Een grotere carburateur geeft je alleen maar een veel hogere benzine verbruik.. Toe name vermogen is minimaal.

- Daarnaast is heel de inlaat traject gewoon kut.. (ten eerste omdat de inlaat aan 1 kant op het blok zit.. Rechts krijgt dan minder volle spoeling te verwerken. Inlaat carter is niet optimaal. Spruitstuk is waardeloos. Carburateur is een zwaar verouderd model. En luchtfilter heeft te weinig volume.. (met een 70cc gaat die luchtstroom behoorlijk blokkeren.. (70cc heeft nou eenmaal meer lucht nodig)
 
Last edited:
Back
Top