peugeot vivacity blok

Wiegr

New Member
Ik heb een peugeot vivacity verticaal 2007 50cc met 37000km erop en weet niet helemaal wat ik ermee moet. Bijna alles is nog standaard aan deze scooter maar wil hem eigenlijk opvoeren naar 70cc. Er kwam een raar geluid uit het blok dus ik heb het blok eronderuit gehaald om te kijken of alles nog goed was maar ik weet niet zeker of de krukas en de lagers nog goed zijn en lang mee kunnen. De lagers lijken niet het probleem te zijn want ik voel geen speling, hoelang zouden deze nog mee kunnen? en ik vroeg me ook af of de krukas nog goed, ik ben nog niet zo ervaren dus ik heb geen idee of die nog goed is, ziet er wel normaal uit. Ik kon het rare geluid niet verklaren behalve dat het de rolletjes waren want die waren wel aardig vierkant. Ik zou graag weten of ik hiermee door kan voordat ik hem terugmonteer.
 
Advertisement - register to remove this

welke krukas en welke lagers zijn goed om erin te zetten? prijs vind ik minder belangrijk, als de kwaliteit maar goed is (ook voor 70cc)
 
welke carberateur kan ik het best kopen? Ik ben van plan om een 70cc (van polini, er zijn niet echt andere leverbaar) erop te zetten en dan miss met 17,5 mm en een stage 6 inlaat spruitstuk maar ik weet niet welke carberateur die hierop past ik het beste kan kopen, ik had vernomen dat elektrische choke beter is om erop te zetten?
 
Hier rijd een Peugeot met een verticaal blok in de rondte , daar zit een Stage 6 Streetrace op , ding gaat hard.
Als je originele spruitstuk wil houden , kan je een Honda Carburateur/ type voor Honda er op zetten , dat past.
 
Hier rijd een Peugeot met een verticaal blok in de rondte , daar zit een Stage 6 Streetrace op , ding gaat hard.
Als je originele spruitstuk wil houden , kan je een Honda Carburateur/ type voor Honda er op zetten , dat past.

Ligt eraan welke type honda caburateur je dan hiermee bedoeld.
Is fijn als je dat kan uitleggen.

Want ben vroeger ook om de tuin geleid met een carburateur van een SR2000 (morini blok) men beweerde dat het paste.. Maar de flens was compleet anders. Daarna heb ik van mij zelf geleerd om niet alles van iedereen aan te nemen.

Maar beste is altijd zelf op onderzoek uit gaan.
Post automatically merged:

origineel of dees https://www.k-parts.nl/inlaatset-stage6-membraan-spruitstuk-honda-kymco-peugeot-verticaal.html ik heb niet zo heel veel verstand van carberateurs maar ik zat te denken aan 17,5 van polini of dellorto want ik heb vernomen dat die gewoon goed zijn


Origineel past het daar niet mee..

Je kan er ook een van BGM kopen of eentje van een 100cc model, die past ook.
Post automatically merged:



Ligt eraan of je een EURO 1 of een EURO 2 motorblok eronder hebt hangen.

EURO 1 is het oude model
EURO is met een loop wang aan de krukas (ontstekingskant)
 
Back
Top