Peugeot Vivacity 4 takt start niet.

Robbert-o1

New Member
Even wat info over de scooter;
Peugeot vivacity sixties (4 takt)
Bouwjaar; 2010

Scooter heeft altijd wat problemen gehad met starten. Was soms wel 10 minuten bezig om deze aan te krijgen (kreeg hem meestal elektrisch aan).
Maar nu doet ie dit zelfs niet meer. Dus gekeken of de bougie nog vonkt maar dit gebeurde niet meer. Nieuwe bougie er ingezet maar nog steeds niks, hierna de bobine vervangen en heb op het moment een hele zwakke vonk.
Nu ben ik dus op het punt om het bij de cdi of bij de stator te zoeken.
Iemand tips om het een of het ander uit te sluiten?

Bij voorbaat dank,
 
Advertisement - register to remove this

Intussen heb ik nu een vonk vanuit de bougie. Alleen start de scooter nog steeds niet. Het probleem zit in de brandstoftoevoer. Carburateur is droog, als ik de brandstoftoevoer naar de carburateur loshaal en kick komt er geen benzine. Ik trap de kick er ook heel makkelijk doorheen dus iets met de compressie?
Iemand wat ideeën?

Bij voorbaat dank
 
Intussen heb ik nu een vonk vanuit de bougie. Alleen start de scooter nog steeds niet. Het probleem zit in de brandstoftoevoer. Carburateur is droog, als ik de brandstoftoevoer naar de carburateur loshaal en kick komt er geen benzine. Ik trap de kick er ook heel makkelijk doorheen dus iets met de compressie?
Iemand wat ideeën?

Bij voorbaat dank
Ik had ook ineens geen brandstof toevoer op mijn scooter kwam bij mij door een te kleine sproeier en kapotte accu. Dus hoeft niet met compressie te maken te hebben.
 
Back
Top