Peugeot vivacity 4 takt moeilijk vertrek bij koudstart oplossing?

Status
Not open for further replies.
Vreemd want toen ik de dunne slang nr 8 van de reed valve filter afkoppelde en luchtdicht maakte dan reed de scooter niet beter of slechter?
Aangezien ik geen origineele uitlaat heb waar de dikke slang kan aangekoppeld worden aan de reedvalve op de uitlaat zou je denken valse lucht langs daar maar blijkbaar niet dus.
Misschien zit er in de reed valve filter (2dikke en 1 dunne slang)ook iets wat wat lucht tegenhoud naar het spruitstuk want daar zit die ook aangekoppeld met nr 8

http://www.easyparts.be/showdrawing...613-m13686-s13852-d120637/Exhaust-System.html
 
Misschien heeft iemand het oude en de andere iemand het nieuwere boekje..

Die van mij en online dateren van 2009 t/m 2011....
Van Steve 2008 als ik me niet vergis..!?

Vond in eigen bestanden ook nog een file van Peugeot/motul welke geüpdate is in 2011.
Hierin staat een hoop info inclu de juiste bougies van 50cc t/m 500cc voertuigen.

Voor de peugeot kisbee zit er ook een CR7HSA erin

Dat klopt maar zegt verder niks, ook de V-clic heeft immers een CR7HSA.
De nieuwe Tweet daarentegen maakt weer gebruik van de CR6HSA....

Ik kan mij overigens wel voorstellen waarom peugeot er een CR6HSA er van gemaakt heeft..
Dit is namelijk gedaan, voor dat de scooter zo begrensd uit de fabriek is geleverd. (Ze rijden dan minder hard, en verbranding is dan ook slechter) (komt niet zo snel op bedrijfs temperatuur)

Peugeot heeft er niks mee te maken wat dat betreft. Dit is/komt puur vanuit Sym vandaan...
Blok draait relatief minder toeren begrenst als het Chinese geval onder sommige Peugjes.
Op die manier kan de vonk de brandstof beter ontbranden als een koudere bougie.

@ Steve: Ik zag ook dat je op zoek was naar een elek schema.
Ook die heb ik, echter geen legenda....
Heb ook nog wat andere manuals maar weet niet zeker of ik dit kan posten hier op fora...
Zijn in pdf formaat. Moet ik nog even uitvogelen om het hier op het forum te kunnen zetten.
Ben ook nog nieuw en heb niet alles goed doorgenomen vanwege tijdgebrek....
Dacht dat het wel kon, als het maar niet groter is dan 25mb ..??

Als het niet gaat kan ik de bestanden ook naar je mailen natuurlijk.

Wat betreft je probleem heb ik niet veel te melden.
Ga er zeker nog wel even induiken maar heb echt geen ervaring met de 4 takt Peug/Sym motorblokken.
Ik denk dat het een combinatie van probs is wat je ervaart....
Maar goed, ik ben zeker geen allerziende en al helemaal geen prof met scooters dus hoop dat de sym riders alsnog het e.e.a. willen delen. Ik ga sowieso m'n best doen voor je want ook ik wil graag weten waar de schoen precies wringt.



 
Heb het even geprobeerd maar weet niet zeker of het gelukt is..?

Edit: Yep gelukt.., hoop dat je er wat aan hebt Steve....
Nu op naar de rest van je probs!
 

Attachments

  • Serviceschema Peugeot scooters-50-500cc.pdf
    850.1 KB · Views: 22
  • New_Viva_50cc_4tps eldiagram.pdf
    607.4 KB · Views: 11
Bedankt voor de hulp vooral Floris.
Ik heb de scooter niet meer dus ik kan niet meer verder zoeken
De brommer reed warm na 1 minuut normaal
Alleen 1ste minuut meestal met hapering dat die benzine tekort had
De scooter vespa primavera 49cc vier klepper heeft dit ook van mn dochter maar niet zo erg
De vespa ga ik dan maar eens verder onderzoeken nu ;-)
 
Oké, :cool: no problem Steve....
Ook van dit type scoot/motor heb ik manuals in mijn kastje...
Dus ik hoor en/of lees het wel als je wat nodig hebt.

Greetz ;)
 
No problem Floris, ... bestanden zijn prima te downloaden , en te bekijken ... Thanx.

(getest met Google Chroom als Browser ).
 
:cool: Brute-Force....
Thanks voor de verificatie, was al bang dat het niet gelukt was maar bij deze...

Dus voor een ieder die het interesseert en/of nodig heeft kan men het gewoon ff downen en opslaan op je pc;)!
 
Als ik het goed lees lijkt het wel alsof ej er een setup voor 80cc 4 takt in heb zitten boorbeeld heb zelfde gehad met mijn 4takt boatian tiger nou weet ik dat blok carb en afsteling bjna helemaal gelijk zit paar lkeine verschile zoals standart vario groter is dan die van mijne maar goed ter zake ik heb al veel te grote sproeier en die is maar 2 maat groter dan standaart zit een 83 in en standaart is het 80 81 dus je hebt alles te rijk afgesteld denk ook even erbij na dat meer lucht em benzine bij 4takt niet snel wat oplevert kan niet uitlegen waarom maar heb er half jaar zelf mee lopen prutsen en eigelijk eerlijk loopt ie dan alleen maar focktop van dus zou sproeier gewoon standaart doen veder kan je wel de gasnaald nog aanpasen keertje in miden zeten of andere stand krijgt ie ook nilet iets meer benzine van maar dat kan ik meer aanraden dan grotere sproeiers wan lt die van in de 90 zijn niet voor 50 cc bedoeld
 
Fijn dat je reageerd, bij een oud topic van een paar maanden geleden omhoog trappen heeft geen enkele zin en is nogal doel los.

Heb je zelf vragen gelieve dan een eigen topic te maken.

/close.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top