Peugeot vivacity 2takt

Rck_ryan.036

New Member
Ik heb een vivacity 2 takt op brom kenteken en heb hem tweedehands gekocht hij heeft ooit een vastloper gehad en loopt nu max 25 km/h hoe kan ik hem sneller laten lopen
Post automatically merged:

Hij is nog 50cc standaard niks aan veranderd
 
Advertisement - register to remove this

Zoals @eurokit al zij is het niet een snor model die omgekeurd is voor brom kenteken?
en anders inderdaad een slechte/kapotte cilinder.

Maar na de vastloper is alles wat er toen op zat erop gezet, en alleen de cilinder/kit vervangen?
Als dat zo is heb je zo de kans dat die cilinder alweer kapot is. Aangezien het dezelfde setup was en het al kapot is geweest op die setup.
 
Zoals @eurokit al zij is het niet een snor model die omgekeurd is voor brom kenteken?
en anders inderdaad een slechte/kapotte cilinder.

Maar na de vastloper is alles wat er toen op zat erop gezet, en alleen de cilinder/kit vervangen?
Als dat zo is heb je zo de kans dat die cilinder alweer kapot is. Aangezien het dezelfde setup was en het al kapot is geweest op die setup.
Ja klopt hij is volgens mij omgekeurd
Post automatically merged:

Zoals @eurokit al zij is het niet een snor model die omgekeurd is voor brom kenteken?
en anders inderdaad een slechte/kapotte cilinder.

Maar na de vastloper is alles wat er toen op zat erop gezet, en alleen de cilinder/kit vervangen?
Als dat zo is heb je zo de kans dat die cilinder alweer kapot is. Aangezien het dezelfde setup was en het al kapot is geweest op die setup.
Heb hem bij een oude man opgehaald die er geen verstand van had en hem voor een kratje bier wel wilde weg doen dat vond ik natuurlijk mooi maar hij loopt nu 25 heb gehoord als ik de vario ring en de prop uit de uitlaat haal dat hij al iets sneller loopt klopt dat?
 
Als je de begrenzing bij je vario verwijdert behaalt hij gewoon vergelijkbare snelheden als een brommodel. Haal je de begrenzing bij je uitlaat eruit gaat ie nog sneller, maar als ik hoor dat de Vivacity een krat bier waard is zal het niet echt verantwoord zijn om harder te lopen dan is toegestaan voor een brom. Niet per se voor je medemens, maar meer voor je eigen veiligheid, die brommer kan nooit deugdelijk/veilig zijn om constant zulke hoge snelheden/belasting te doorstaan.

Denk je er toch anders over raad ik je echt aan om de scooter van A tot Z na te lopen op eventuele gebreken.
 
Als je de begrenzing bij je vario verwijdert behaalt hij gewoon vergelijkbare snelheden als een brommodel. Haal je de begrenzing bij je uitlaat eruit gaat ie nog sneller, maar als ik hoor dat de Vivacity een krat bier waard is zal het niet echt verantwoord zijn om harder te lopen dan is toegestaan voor een brom. Niet per se voor je medemens, maar meer voor je eigen veiligheid, die brommer kan nooit deugdelijk/veilig zijn om constant zulke hoge snelheden/belasting te doorstaan.

Denk je er toch anders over raad ik je echt aan om de scooter van A tot Z na te lopen op eventuele gebreken.
Ja dat ga ik sws doen het word een project
 
Zoals @eurokit al zij is het niet een snor model die omgekeurd is voor brom kenteken?
en anders inderdaad een slechte/kapotte cilinder.

Maar na de vastloper is alles wat er toen op zat erop gezet, en alleen de cilinder/kit vervangen?
Als dat zo is heb je zo de kans dat die cilinder alweer kapot is. Aangezien het dezelfde setup was en het al kapot is geweest op die setup.

Of de krukas is kapot op het big-end.. Bij vast lopen krijgt die best wel een aardig tik te verwerken.
Post automatically merged:

Als je de begrenzing bij je vario verwijdert behaalt hij gewoon vergelijkbare snelheden als een brommodel. Haal je de begrenzing bij je uitlaat eruit gaat ie nog sneller, maar als ik hoor dat de Vivacity een krat bier waard is zal het niet echt verantwoord zijn om harder te lopen dan is toegestaan voor een brom. Niet per se voor je medemens, maar meer voor je eigen veiligheid, die brommer kan nooit deugdelijk/veilig zijn om constant zulke hoge snelheden/belasting te doorstaan.

Denk je er toch anders over raad ik je echt aan om de scooter van A tot Z na te lopen op eventuele gebreken.
Nope zonder andere vertanding gaat die waarschijnlijk niet harder dan 60km/u op de teller met een dot overtoeren.

Er zit wel degelijk verschil in de afstelling van deze blokken.


Waarom die nou maar 25km loopt kan aan van alles liggen.. Zoals geen brom setup, even als slecht afgesteld als veel dingen versleten.
 
Of de krukas is kapot op het big-end.. Bij vast lopen krijgt die best wel een aardig tik te verwerken.
Post automatically merged:


Nope zonder andere vertanding gaat die waarschijnlijk niet harder dan 60km/u op de teller met een dot overtoeren.

Er zit wel degelijk verschil in de afstelling van deze blokken.


Waarom die nou maar 25km loopt kan aan van alles liggen.. Zoals geen brom setup, even als slecht afgesteld als veel dingen versleten.
Zijn die verticaal blokken langzamer dan horizontaal ja? Meen me te herinneren dat een Ludix snor 70 kan gaan zonder die begrenzingen.
 
Ligt maar wat je bedoeld met langzamer.. Je kan bij een vertikaal ook prima hard zonder veel hoeven te veranderen.. Maar meestal als je de originele OEM pijp eraf haalt en je met een andere uitlaat en sproeiers aan de haal gaat, maakt je de setup eerder vaak slechter dan beter
Met alles peugeot kan je prima 80km/u op de teller mee halen.. Goede uitlaten zijn de tecnigas next en de basic (die doen het zeer goed op dat blok (meer power en 85 / 90 Km/u op de teller mogelijk.

Nadelen van dat blok is de kortere stomp voor een sport vario. Je hebt zo weinig ruimte dat er niks uit te shimmen is. (vaak kan je dan beter de originele shim achter de originele vario weg laten en de rest gewoon opvullen naar wens.

Er zit boven de boven een raar nokje waar dus de schroefdraad in zit van het membraan erboven (slecht ontwerp)
En spruitstuk en carb is een waardeloos systeem, naar mijn idee zit het op een minarelli vertikaal beter.

Ik was wel altijd fan van het mechanische olie pompje, maar nou met de dag steeds minder. Hij is wel betrouwbaar de originele mikuni pomp.
Alleen heel erg duur in aanschaf (rond de 200 euro) en bijna niet aan te komen. Plus er zijn meerdere versies. De gene die je moet vermijden is de met de kunstof aansluiting (deze word naar lange tijd hard of zacht en breekt af. Gevolgen alle olie op de straat.
Daarnaast vraag ik me ook altijd af waarom mijn scooter toch altijd zo rookt bij elke koude start.. Vermoedelijk loopt er dan toch al wat olie het blok in via de leiding.

Alleen horizontaal heeft wel een beter ontwerp Verbetering die aangepast zijn van het vertikale blok.
 
Ligt maar wat je bedoeld met langzamer.. Je kan bij een vertikaal ook prima hard zonder veel hoeven te veranderen.. Maar meestal als je de originele OEM pijp eraf haalt en je met een andere uitlaat en sproeiers aan de haal gaat, maakt je de setup eerder vaak slechter dan beter
Met alles peugeot kan je prima 80km/u op de teller mee halen.. Goede uitlaten zijn de tecnigas next en de basic (die doen het zeer goed op dat blok (meer power en 85 / 90 Km/u op de teller mogelijk.

Nadelen van dat blok is de kortere stomp voor een sport vario. Je hebt zo weinig ruimte dat er niks uit te shimmen is. (vaak kan je dan beter de originele shim achter de originele vario weg laten en de rest gewoon opvullen naar wens.

Er zit boven de boven een raar nokje waar dus de schroefdraad in zit van het membraan erboven (slecht ontwerp)
En spruitstuk en carb is een waardeloos systeem, naar mijn idee zit het op een minarelli vertikaal beter.

Ik was wel altijd fan van het mechanische olie pompje, maar nou met de dag steeds minder. Hij is wel betrouwbaar de originele mikuni pomp.
Alleen heel erg duur in aanschaf (rond de 200 euro) en bijna niet aan te komen. Plus er zijn meerdere versies. De gene die je moet vermijden is de met de kunstof aansluiting (deze word naar lange tijd hard of zacht en breekt af. Gevolgen alle olie op de straat.
Daarnaast vraag ik me ook altijd af waarom mijn scooter toch altijd zo rookt bij elke koude start.. Vermoedelijk loopt er dan toch al wat olie het blok in via de leiding.

Alleen horizontaal heeft wel een beter ontwerp Verbetering die aangepast zijn van het vertikale blok.
Dankjewel man
Post automatically merged:

Of de krukas is kapot op het big-end.. Bij vast lopen krijgt die best wel een aardig tik te verwerken.
Post automatically merged:


Nope zonder andere vertanding gaat die waarschijnlijk niet harder dan 60km/u op de teller met een dot overtoeren.

Er zit wel degelijk verschil in de afstelling van deze blokken.


Waarom die nou maar 25km loopt kan aan van alles liggen.. Zoals geen brom setup, even als slecht afgesteld als veel dingen versleten.
Dankjewel voor het advies
 
Back
Top