Peugeot Vivacity 2T krukas

waltsosa

New Member
Ik vroeg me af, heb nog een Vivacity staan die ik graag wil opvoeren. Nou hoor ik van veel mensen verschillende dingen over de krukas. De ene zegt dat ik er een betere krukas van doppler in moet doen waar ik het zelf ook mee eens ben, maar de ander zegt dat het weer prima kan met de std krukas. Ben van plan een 70cc Malossi sport er op te doen.

Wat is jullie ervaring hier mee?

Advertisement - register to remove this

Tim Ark

Active Member
In essentie is de pen 12 krukas van Peugeot erg sterk, dus prima geschikt. Een Vivacity is inmiddels oud, waardoor je waarschijnlijk niet weet wat er mee gebeurd is.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Meestal loopt de standaard peugeot krukas kapot door te weinig smering of door te hoge toeren en daardoor je bigend later verbrand en dus kapot loopt.

Overigens is de malossi cilinder die je noemt geen toeren beuker.. Als de krukas verder geen speling heeft en de krukas lagers zijn ook goed kan het prima met de standaard krukas MITS je wel wat extra bij moet smeren bij de benzine. De originele oliepomp is echt berekend voor je 50cc cilinder. Dus zou met die 70cc een stapje rijker gaan smeren.

Ik raad je overigens wel aan om het small end lager te vervangen (dat standaard ding) voor een polini evo lager of iets van een ander goed A-merk die race onderdelen verkoopt. Small end lager van peugeot is een soort van plastic / kunstof ding. Ziet er naar mijn mening niet zo stevig uit als je de toepassing er van gaat veranderen (en dus 70cc erop wilt gaan zetten)