Peugeot Vivacity 2007 oliepomp krijgt geen stroom

Floyd

New Member
Beste mensen,

Ik heb een paar maanden geleden een peugeot vivacity gekocht en heb hier een lange tijd geleden met plezier op gereden, totdat ik wat problemen had met stotteren maar dit is opgelost als het goed is. Net toen dit was opgelost ging het olielampje aan tijdens het rijden. Hij knipperde niet maar gewoon branden dus ik dacht eerst even de sensor te checken maar dat bleek het niet te zijn omdat ik de scooter heel even gestart had met het slangetje van de (elektrische dellorto) oliepomp. Hier kwam geen olie uit, alles hiervoor is in orde want er komt wel olie uit het slangetje de pomp in. Ook heb ik de oliepomp even getest door hem even aan 12 volt te hangen en hier kwam gewoon olie uit gepompt. Ik dacht het eerst even hier te vragen, kijken wat de mensen hier denken voordat ik allemaal onderdelen ga bestellen om te kijken wat het is. Laatste oplossing is zelf mengen, maar ik wil het liefst gewoon met een oliepompje rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Zie het bestand hieronder:

NyOEkvI.png


Voor een volledige uitleg en probleemoplossing v.w.b. een elektrische oliepomp voor Peug, zie ook:

Peugeot ACPH oliepomp systeem met interne (ingebouwde) CDI. - ScooterHulp - 1ste hulp bij scooter vragen en problemen
 
Ik denk de toerental sensor, is als het goed is de zelfde kabel waar ik een begrenzer op had aangesloten (correct me if I’m wrong) maar dat was rotzooi dus heb ik er maar weer snel af gehaald. Zou kunnen zijn dat ie slecht contact nu maakt en daardoor het lampje aan gaat.
 
Probleem is opgelost, de draden van de toerental sensor maakten geen goed contact meer dus gesoldeerd en krimpkousen er omheen en het lampje was weet uit! Nu heb ik het oude probleem weer dat hij meestal goed optrekt (heel soms hapert ie) vanaf stilstand maar als ik tijdens het rijden optrek door vol gas te geven hoor ik soms rare geluiden vanuit de scooter en trekt hij niet op en verliest vermogen. Zouden dit de rolletjes kunnen zijn? Ik heb ook al een nieuwe druk veer binnen alleen moet hem er nog in zetten. Zit nu een rode druk veer in die belachelijk veel toeren maakt.
 
Back
Top