Peugeot Vivacity 2 takt start alleen met gas vol open

Pootpotter

Well-Known Member
Ik heb een Peugeot New Vivacity 2-takt snorscooter uit 2011.
Deze heb ik werkend weg gezet in december en nu probeer ik hem weer te starten.
Het is me gelukt na lang volhouden en hij liep stationair, na ca. 1 minuut viel hij uit.
Hierna is het starten me gelukt op de volgende manier:
Gas vol open en starten en dan moet ik het gas ook vol open houden. Het is dan niet dat hij plankgas draait, maar hij loopt in ieder geval.
Probleem is dan alleen dat er uit het onderste slangetje van de carburateur enorm veel benzine loopt, de hele garagevloer is nat.

Iemand weet wat er zou kunnen zijn? Oude benzine misschien?
 
Advertisement - register to remove this

Lekken heeft niks te maken met oude benzine, ik denk gewoon dat je de scooter aan het verzuipen bent omdat de vlotter in je carburateur niet naar behoren werkt.
Als de vlotternaald continue open blijft staan, loopt de scooter langzaam vol met benzine en lekt ook bij de carburateur naar buiten.
Verder even de aflaatschroef van de vlotterkamer controleren of deze naar behoren sluit of misschien wel deels open staat.
 
Vlotter blijft wellicht hangen of de vlotten sluit pen is misschien versleten. Of er zit een vuiltje tussen..
 
Een verstopte stationair sproeier kan toch geen lekkage veroorzaken of is de lekkage nog niet verholpen?
Lijkt me ook sterk waarschijnlijk heeft ie waarschijnlijk meerdere malen gekickt met vol gas open en als dan je carb overstroomt heb je dat lekkie waar hij 't over hebt te pakken
 
Probleem is dan alleen dat er uit het onderste slangetje van de carburateur enorm veel benzine loopt, de hele garagevloer is nat.

Misschien is de afdichting van het schroefje wellicht net goed meer. Maar als het een kunstof vlotterbak is (wat later is gebruikt) ben ik daar helemaal geen fan van (heb eerder ook zo`n carb hier gehad die continu aan het lekken wat.. Toen geswitched met een metalen vlotterbak en het blok was verholpen.
 
Lijkt me ook sterk waarschijnlijk heeft ie waarschijnlijk meerdere malen gekickt met vol gas open en als dan je carb overstroomt heb je dat lekkie waar hij 't over hebt te pakken
Ik heb gestart met gas vol open en toen hij liep moest ik het gas ook vol open houden. Hij liep wel maar ipv 100% toeren zat hij op ongeveer 10% toeren
 
Back
Top