Peugeot verticaal hard stationair met warme motor

Enterprise

Well-Known Member
Sinds enkele dagen in het bezit van de 2e elyseo, vorige in de prak gereden.

Met warme motor loopt de scooter heel hard stationair en rijd hij ook bijna vanzelf.

Scooter valt uit wanneer ik de luchtschroef helemaal naar binnen draai.
Starten met koude motor gaat perfect.

Ik kan het toerental een beetje verlagen door de Luchtschroef beetje bij beetje in te draaien maar dan start hij weer niet zo mooi met koude motor.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik denk niet aan valselucht want dan zou de scooter niet uitvallen bij dichtdraaien luchtschroef.

Ik ga straks proberen de stationair schroef wat minder te zetten maar moet even uitvogelen hoe want die zit achter de luchtfilter en het kan dus niet terwijl het luchtfilter gemonteerd is.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb de stationair schroef een kwart slag lager gezet terwijl ie warm was en hij loopt weer netjes stationair zoals het hoort. Na een aantal uurtjes met koude start is ie dan net ietsje te laag maar daar kan ik mee leven.
 
Ik heb mijn luchtschroef op 1 rondje staan en een taart stukje.. (dat is de helft van een kwart)

Dus 1 1/8.

1 1/2 was duidelijk te veel, je merkt dan hij in het begin dan ook wat armer loopt.
 
Ik heb mijn luchtschroef op 1 rondje staan en een taart stukje.. (dat is de helft van een kwart)

Dus 1 1/8.

1 1/2 was duidelijk te veel, je merkt dan hij in het begin dan ook wat armer loopt.
Wat me wel is opgevallen is dat deze peugeots ontzettend gevoelig zijn op carb afstelling.
Mijn luchtschroef staat ook ongeveer op 1 slag open maar zal dit niet weer voor ieder blokje anders zijn?
 
Back
Top