peugeot vclic onsteking steeds kapot

Advertisement - register to remove this

rinze123 said:
wat zou dit kunnen zijn?

Brute pech, zou ik zo zeggen.

Rinze,

als je geholpen wilt worden moet je wel wat meer moeite doen in je vraag stelling en een beetje meer vertellen over je scooter anders wordt het een gokspelletje want niemand op dit forum heeft een glazen bol.

Bovendien bestaat je ontsteking uit.

1. het vliegwiel.
2. de stator achter je vliegwiel.
3. de pickupspoel bij je vliegwiel;
4. de cdi.
5. de bobine.
6. de bougiekabel.
7. de bougiekap.
8. de bougie.
9. en een hele boel draden!

Wat gaat er precies kapot?
 
de stator gaat kapot. en ik heb de hele onsteking door gemeten maar de waardes zijn allemaal goed.zou het ook kunnen dat ik hem verkeerd gemonteerd heb?
 
Is die ontsteking de originele van peugeot (china) of heb je een of andere goedkopere oplossing eronder gezet?

Op welke manier gaat deze stator kapot? Loopt deze ergens op aan of zo?

Welke type bougie gebruik je?
Welke type dop / kabel gebruik je?
Welke type bobine gebruik je?
Welke type cdi gebruik je?

Is de scooter een brom of een snor ? Is deze opgevoerd.
Welke sproeier gebruik je..
 
De stator loopt nergens tegen aan
Bougie ngk cr7hsa
Bougie kabel en dop ngk
bobine standaard
Cdi ook standaard

Het is een brom en hij is opgevoerd
Het is een goedkopere onsteking van het merk 101 octane
 
De stator loopt nergens tegen aan
Bougie ngk cr7hsa
Bougie kabel en dop ngk
bobine standaard
Cdi ook standaard

Het is een brom en hij is opgevoerd
Het is een goedkopere onsteking van het merk 101 octane

Ik gebruik zelf ook dingen van 101 octane.. En helaas was ik hier ook niet zo tevreden mee...

Betreft een cilinderkop met een te grote inlaat en uitlaat kanaal. (probleem is hier dat het inlaat kanaal te weinig onderdruk genereerd en dus geen benzine kan worden aangezogen.. Probleem zou opgelost kunnen worden met een 72 cc cilinder.. Maar er stond toch duidelijk op dat deze voor de originele cilinder was.(heb het probleem opgelost door een originele cilinder kop te monteren van een demontage scooter) Heb er ook een zuiger erin zitten.. Het loopt wel, maar wel met hier en daar een lichte trilling erin..
Alleen van de nokkenas nog weinig van gemerkt..

Raad je daarom toch aan voor een ander merk te gaan.. Ik weet dat alles eigenlijk china spul is..
Maar waarschijnlijk kom je van dat probleem af als je een ander merk probeerd of gewoon een originele stator anker probeerd te zoeken.

Oh en heb er zelfs een 101 octane krukas erin zitten.. (wellicht zit hier uit de fabriek een onbelans in)
Ik heb bij monteren de krukas zo erin kunnen steken, dus heb zelf de krukas nooit kunnen beschadigen..
Dat is wat ik de volgende maal ook niet weer doe. Dan nog liever een duurdere top racing krukas erin.
Dus ja 101 octane blijkt toch niet zo denderd spul te leveren.
 
Goedkoop is duurkoop. Vooral met budget onderdelen. Het gaat allemaal veel sneller stuk maar daar is de prijs ook naar. Ben je een handige Harry die graag sleutelt dan is dat geen mega groot probleem buitenom je toch verlies maakt op lange termijn maar andersom kan ik me voorstellen dat het wel vervelend is als je er weinig tot geen verstand van heb en je je scoot iedere x ter reparatie moet aanbieden of met een hoop gedoe iets zou moeten vervangen. Is dat laatste het geval spendeer dan gewoon een beetje meer van je centen voor een degelijk onderdeel. Er zijn natuurlijk uitzonderingen voor bepaalde goedkope onderdelen van bepaalde merken
 
Back
Top