Peugeot V-clic wil af en toe niet lopen

Harleyharrie

New Member
ik heb een peugeot V-clic gekocht voor woonwerk verkeer en toen ik hem kocht was starten geen probleem nu kan het maar zo zijn dat hij 2 a 3 dagen moeiteloos start maar dan ineens krijg ik hem niet meer aan de loop het lijkt erop dat hij verzuipt want de bougie is nat en vonkt maar start niet, wel als ik een andere bougie er in monteer dan start hij gelijk. onhandige van de scooter is dat je van alles los moet halen om bij de bougie te komen
ondertussen de elektrische choke vervangen luchtfilter gereinigd en sproeiers gereinigd
heeft dit iets te maken met de carburateur afstelling ik ben niet bekend met 4takt scooters heb in mijn jonge jaren op 2 takts gereden Zundapp Gt en GTS rij nu al meer dan 35 jaar op Harley Davidsons.

alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Gr, Harrie
 
Advertisement - register to remove this

Hi Harrie,

allereerst welkom op het forum.
Soms wel soms niet starten, altijd moeilijk om hier iets over te roepen.

Zaak is om erachter te komen in welke omstandigheden hij wel direct start en bij welke omstandigheden de scooter niet wil starten.

Staat de scooter buiten?
Wordt er ook mee gereden bij regen?
Heb je het luchtfilter al eens bekeken als hij niet start en is dit dan nat of vochtig?

Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
 
is nog niet mee in de regen gereden, maar wat betreft de kleppen geen idee, lijkt me een goed idee om ze te stellen, motortje loopt verder goed.
zal ook even naar het filter kijken als hij niet wil starten.
Bedankt !

gr. Harrie
 
Gewoon een onderhoudsbeurt geven als die scooter van iemand anders af komt.. Ook gelijk de olie vervangen.
 
Als het motortje voor de rest wel goed loopt en reageert, lijkt me dit goed.
Dat de motor af & toe niet wil starten kan ook andere oorzaken hebben welke nog niet genoemd zijn in bovenstaande antwoorden. Maar goed, je moet ergens beginnen...

Manuals op de website: https://scooterforum.net/resources/peugeot-v-clic-50cc-4t.498/

Heb eventueel ook nog een manual voor je in het Ned. waar het e.e.a. wordt uitgelegd om dit tegen te kunnen gaan.
Mocht het toch niet lukken via de standaard checklist, hoor en/of lees ik het wel....

Ik zal dan de manual naar je toe mailen.
 
Last edited:
bedankt voor de reacties, ook kleppen even gesteld, heeft het probleem niet opgelost.
de manuals heb ik gedownload en al van alles gedaan.
mocht je nog manuals kunnen sturen zou dat heel mooi zijn mijn mail adres : stuf@ziggo.nl

gr. Harrie
 
Hoi Harry,

Nog wat vorderingen geboekt?
Ben gewoon nieuwsgierig of het geholpen heeft om het foutje op te kunnen sporen.
Hallo Floris,
Ben nog niet klaar, heb wel sproeiers besteld, even kijken of dat gaat helpen, heb ook mijn twijfels wat betreft de carburator in hoeverre die nog goed is, heb op mijn harley ook al eens een kehin carburateur vervangen omdat die versleten was.
Gr Harrie
 
scooter start nu weer zonder problemen, probleem zat waarschijnlijk in de accu die bij het starten te veel vermogen verloor voor de CDI, start nu met kickstarter standaard en nu zonder problemen.
wel heb ik alvast de hoofdsproeier vervangen door maat 80 zoals aangegeven in manual, stationair moet nog, ik had een verkeerde besteld met schroefdraad van 6 mm zou bij mijn carburateur dus 5 mm moeten zijn.
loopt nu ongeveer 55 tot 60 km op teller iets harder dan mag volgens mij dit komt waarschijnlijk door het ontbreken van een varioring.
ook rolletje vervangen voor meer performance door type van Dr. Pully.
carburateur niet vervangen
geen idee wat voor breedte varioring er standaard op heeft gezeten, als ons bedrijf naar Groningen verhuist zal ik er weer een monteren controle is daar behoorlijk volgens mijn zoon.
 
loopt nu ongeveer 55 tot 60 km op teller iets harder dan mag volgens mij dit komt waarschijnlijk door het ontbreken van een varioring.
Tellers wijken meestal toch wel wat af van de werkelijke snelheid, dit wordt met opzet gedaan door de fabrikanten.
Is trouwens ook zo bij je auto of Harley.
55 to 60 op de teller zal ongeveer overeen komen met 50 a 55 kmpu.
Dit even controleren met een gps app op een smartphone.
Met 55 zit je net nog goed voor een brom met de gehanteerde marges.
 
Scooter heeft tijdje goed gereden maar wil nu niet meer starten carburateur eraf gehad alle sproeiers doorgeblazen krijgt ook wel benzine en vonkt maar ook met auto accu er naast wil hij niet.
vanavond ineens liep hij nadat ik de luchtschroef dicht had gedraaid en hierna anderhalve slag had geopend reageerde niet heel goed op gas dus beetje verder opgedraaid en hij liep goed, paar keer met kickstarter gestart zonder problemen wilde hem even uit proberen en duw hem naar buiten en krijg hem weer niet aan de loop wat ik ook doe wat zou dat kunnen zijn.
hij vonkt wel al lijkt het erop dat hij af en toe niet vonkt kan ook zijn dat hij gen goed contact maakt met massa, of kan dit een CDI probleem zijn ?
 
nog een vraagje iemand enig idee waarom er 2 stekkers verbonden zijn met de carburateur, ik begrijp niet helemaal de functie ervan
Een stekker kan voor de TPS zijn, die de stand van de gasklep aan de ECU doorgeeft.
Andere stekkers kunnen andere sensoren met de ECU verbinden: temperatuur van de luchtstroom, of de onderdruk die in het gasklephuis heerst. Ook kan er een stekker zijn voor de stationair handhaving.
Bij de oude dipjes was er een stekkertje voor de choke.
 
omdat hij af en toe en nu helemaal slecht start had ik een carburateur gekocht en daar zaten heen stekker aansluitingen op dus maar niet gemonteerd.
nu eerst maar even een bobine besteld hopelijk gaat dat het probleem oplossen, want ook vandaag na wat gedoe met bougie eruit en erin starte hij weer direct en toe ik later opnieuw probeerde doet hij weer niets.
 
vanmorgen bobine vervangen vonk lijkt goed ook is de bougie nat maar wil nog niet lopen, kan nieuwe carburateur proberen maar geen idee of dit werkt zonder dat ik de stekkers aansluit die wel op de oude zijn aangesloten.
vraag me ook af of er wel TPS op zit is van 2011
 
Een TPS zit alleen op injectie scooters en scooters met een elektronisch geregelde carburateur (Euro4).
Deze V-clic uit 2011 heeft geen TPS.

Die twee draden die naar de carburateur lopen zijn van de elektrische choke.
Een gele met wisselspanning direct vanaf de stator en een groen/zwarte naar de serieweerstand van de choke die wederom verbonden is met massa.

Je scooter moet ook lopen met deze draden niet aangesloten, alleen heb je kans dat als de motor eenmaal op temperatuur is dat het blok een te rijk mengsel krijgt en begint te verzuipen.
Als deze twee draden namelijk niet worden aangesloten, blijft de choke er continue op staan.
 
carburateur v-clic.jpg
Post automatically merged:

deze zijn het ik kan dus wel een der carburateur proberen al ben ik bang dat het niets oplost al hij aanslaat loopt hij goed
daarom dacht ik bobine probleem al eens gehad met motor die gescheurd was en niet meer goed werkte als hij warm werd
 
Back
Top