Peugeot v clic. Verlichting probleem.

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Mijn v clic rijd weer inmiddels maar nu blijkt het dat me verlichting echt zwak is en dan bedoel ik alle verlichting. Behalve me seinlamp. Die gaat namelijk over de accu.
Maar voor de rest ik zie gewoon niks meer. Terwel voorheen het perfect was. Zou dit een kapotte spanningsregelaar kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Controleer eerst of dat de zekering (10A) nog in orde is!
Als deze heel is en de aansluiten kloppen en laten een goede geleiding zien, dan pas kun je verder gaan kijken en e.v.t onderdelen gaan vervangen.
 
heb je de spanning gemeten op de accu als de Scooter draait ? hoeveel Volt meet je dan ?
Van de week gemeten rond 13.5 volt stationair dus is prima.
Controleer eerst of dat de zekering (10A) nog in orde is!
Als deze heel is en de aansluiten kloppen en laten een goede geleiding zien, dan pas kun je verder gaan kijken en e.v.t onderdelen gaan vervangen.
Zekering is nog prima.
Controleer ook alle massa aansluitingen , deze kunnen ook weleens gekke dingen veroorzaken
Massa heb ik niks aan veranderd is altijd zo geweest en heeft het altijd gedaan. Ik zit er meer aan te denken dat het de spanningsregelaar is.
Aangezien ik eerst een met 3 draden ontsteking heb geprobeerd maar dat werkte niet en toen zijn al me lampen die over me vliegwiel gaan gesprongen.
 
Massa heb ik niks aan veranderd is altijd zo geweest en heeft het altijd gedaan.
Aan je verlichting heb je ook niks aan veranderd, heeft het ook altijd goed gedaan, nu niet meer.
Alles meten en controleren voordat je conclusies trekt die nergen op gebaseerd zijn enkel omdat hij/het altijd goed gedaan heeft!

Wat je verder nog zou kunnen doen is spanning meten op de gele draad bij je statorconnector met deze aangesloten en daarna met de connector losgekoppeld en dit tov de min-pool van de accu en hier even vermelden wat je gemeten hebt en hoe.
 
Aan je verlichting heb je ook niks aan veranderd, heeft het ook altijd goed gedaan, nu niet meer.
Alles meten en controleren voordat je conclusies trekt die nergen op gebaseerd zijn enkel omdat hij/het altijd goed gedaan heeft!

Wat je verder nog zou kunnen doen is spanning meten op de gele draad bij je statorconnector met deze aangesloten en daarna met de connector losgekoppeld en dit tov de min-pool van de accu en hier even vermelden wat je gemeten hebt en hoe.
Is goed zal ik van de week doen aangezien ik tussendoor even op vakantie ga.
 
Hoe moet dit nu verder met dit forum als Aidan geen problemen meer kan voorleggen?
Wij worden werkeloos. ;)
Één ding is zeker, we kunnen nu eindelijk ook met vakantie want het forum gaat, denk ik, op slot :)

Fijne vakantie Aidan.
 
Hoe moet dit nu verder met dit forum als Aidan geen problemen meer kan voorleggen?
Wij worden werkeloos. ;)
Één ding is zeker, we kunnen nu eindelijk ook met vakantie want het forum gaat, denk ik, op slot :)

Fijne vakantie Aidan.
Haha. Ja klopt ik vraag zeker veel dingen. Maar word meestal wel goed geholpen door jullie.
Nou dat hoop ik niet dat die op slot gaat.
Bedankt.
Ik kom terug op t forum rond de 22ste ongeveer. Voor de mensen die nog op vakantie gaan fijne vakantie gewenst.
 
Back
Top