Peugeot v clic start wel maar houd in

Advertisement - register to remove this

Je gasschuif/klepje werkt niet meer (blijft dicht staan lijkt wel). Carburateur openhalen en kijken of ie nog open en dicht gaat. Ook hoor ik je kleppen wat tikken, wanneer zijn deze voor het laatst gesteld?
 
Vreemd zou niet zo horen moeten tikken. Je had beter 0.10mm voor inlaat en 0.15mm voor uitlaat kunnen doen. Ik zou ze opnieuw afstellen. Maar goed. Krijgt ie wel voldoende benzine? Of wil die alleen maar stationair zo blijven lopen?

Die waardes die je noemt zijn voor een piaggio motor.. Niet voor een Chinees.

Een chinees doet het beter onder de 0.10mm.. Heb de uitlaat ook op 0.10mm gehad en toen viel die onder het rijden toch ineens uit en lastig te starten. Zou zelf 0.06 voor de inlaat aanhouden en 0.08 / 0.09 voor de uitlaat.
 
Die waardes die je noemt zijn voor een piaggio motor.. Niet voor een Chinees.

Een chinees doet het beter onder de 0.10mm.. Heb de uitlaat ook op 0.10mm gehad en toen viel die onder het rijden toch ineens uit en lastig te starten. Zou zelf 0.06 voor de inlaat aanhouden en 0.08 / 0.09 voor de uitlaat.

Oja, das waar! Verkeerd gedacht!
 
Ik zie ook wel eens waardes staan waarin word gezegd 0.05 voor de inlaat en 0.10 voor de uitlaat. Maar dat neem ik zeer in twijfel.
Want zoals eerder gezegd is 0.10 te groot voor de uitlaat. Want als de motor warmer word gaat deze klep nog meer zetten en dan word de speling al groter dan 0.10 en de kans dat die uitvalt en slecht weer wilt starten is zeer groot.


En ik zag ook ergens dat je zelfs bij een opvoer cilinder / nokkenas. (dacht die van naraku, kan 72cc geweest zijn) dat er zelfs waardes bij stonden van 0.08 voor de inlaat en 0.08 voor de uitlaat. Dus neem dan aan de de uitlaat bij de originele setup dan ook niet veranderd. De inlaat staat bij die 72cc waarschijnlijk groter om meer door te laten denk ik
 
Das waar, maar echt precies de exacte waarden koud afstellen is onmogelijk. Als ik mijn inlaat op 0.10 zet, dan mag er geen 0.15 doorheen kunnen. Het zal dan iets van 0.11 of 0.12 zijn. Ik ga eens een uitgebreidere voelerset aanschaffen. Maar wordt wel heel lastig stellen dan. Als ik me uitlaat op 0.15 zet, dan mag er geen 0.16 doorheen kunnen. Dit is denk ik echt onmogelijk, want weet dan wel zeker dat die 0.16 er ook doorheen zal gaan. Ahh fijn...
 
Last edited:
Back
Top