Peugeot v-clic start probleem

Odette

New Member
Goedemorgen,
Ik ben nieuw en nu al een probleem. Ik voor mijn zoon, doof, een Peugeot V-clic 4 takt gekocht, bouwjaar 2010 en 10.000km gelopen.
Ik heb hem nagekeken en carburator schoon gemaakt, nieuw benzine filter, nieuwe bougie etc.
Hij liep een week goed, maar gisteren trad er een probleem op.
De scooter kwam uit de berging en hij starte direct. een ritje naar de winkel was oke. Bij terugkomst uit de winkel startte hij niet meer.
Een kwartier wachten en hij startte weer en reed mijn zoon naar huis. Zette hem weer weg melde het mij.
s'Middags probeerde ik hetzelf. Hij startte en ik kon weg rijden, geen probleem. Ik reed een paar kilometers en terug naar huis.
Ik zette hem af en wachtte een minuut. Weer starten maar dat lukte niet. 20 minuten gewacht en hij startte weer goed.
Tijdens rijden geen problemen. Wel benzine lucht geroken als hij niet wilde starten. Ik gaf geen gas tijdens het starten.
Wat kan het zijn?
Mvg. Kees
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk aan twee zaken:
  1. De scooter verzuipt langzaam door een niet goed werkende vlotter/vlotternaald.
  2. De bougie vonkt niet meer nadat de cdi, de pickupspoel of bobine een bepaalde temperatuur bereikt heeft.
 
Goedemorgen,
Ik ben nieuw en nu al een probleem. Ik voor mijn zoon, doof, een Peugeot V-clic 4 takt gekocht, bouwjaar 2010 en 10.000km gelopen.
Ik heb hem nagekeken en carburator schoon gemaakt, nieuw benzine filter, nieuwe bougie etc.
Hij liep een week goed, maar gisteren trad er een probleem op.
De scooter kwam uit de berging en hij starte direct. een ritje naar de winkel was oke. Bij terugkomst uit de winkel startte hij niet meer.
Een kwartier wachten en hij startte weer en reed mijn zoon naar huis. Zette hem weer weg melde het mij.
s'Middags probeerde ik hetzelf. Hij startte en ik kon weg rijden, geen probleem. Ik reed een paar kilometers en terug naar huis.
Ik zette hem af en wachtte een minuut. Weer starten maar dat lukte niet. 20 minuten gewacht en hij startte weer goed.
Tijdens rijden geen problemen. Wel benzine lucht geroken als hij niet wilde starten. Ik gaf geen gas tijdens het starten.
Wat kan het zijn?
Mvg. Kees
K denk persoonlijk dat er met de scooter gekloot is 10.000 km in 12 jaar is wel erg weinig. Ik denk dat ze de teller met boormachine hebben terug gedraait.
Maar goed dat werd niet gevraagd.
Is het vacuum systeem nog goed. Check de cdi na bij die v clics is de cdi Nogal een gevoelig onderdeel. Spreek uit ervaring.
 
Back
Top