Peugeot V-clic..Kan ik mijn geld terugclaimen?

aevitas

Well-Known Member
Goededag..

Ik heb 28 juli 2009 een peugeot v-clic gekocht op afbetaling via primeline, ik heb hier nog geen euro voor betaald want na de eerste maand kreeg ik niets anders dan problemen..

Na 2000 km begon de motor een raar geluid te maken, ik had hierover gebelt met de dealer en hij zei dat t kon komen omdat de scooter goed ingereden is na 2000km en dat hij dan harder wilt gaan rijden (?) en dat de v-snaar misschien gesleten is :L toen ik eindelijk terecht kon bij de dealer (bij de 2400 km) maakte hij werkelijk een grasmaaier geluid, echt niet normaal meer... Conclusie: Motorblok naar de klote, binnen 3 dagen zat er een nieuwe op en ik kon weer een poos rijden..

Een week geleden bij de 3200km (theoretisch gezien dus 700km voor het motorblok, dus 300 km voor de '1e servicebeurt' ), voorlicht en verlichting bij KM teller heeft het begeven en de scooter rijd op mysterieuze wijze opeens 10-15 km harder en trekt VEEL sneller op.. Het is opeens een racemonster en ik snap er helemaal niets meer van.

3250 km, knipperlichten krijgen kuren en elektrische start naar de klote.

3350 km, ik kan eindelijk naar mn dealer (ivm werk) ze hebben dat hele ding uit elkaar geschroeft en er blijkt een elektrisch probleem in te zitten (goh), ze hadden dachten t probleem gevonden te hebben en hadden er nieuwe lampen ingedraait die binnen 10 sec weer doorbrandde. Dit konden ze die dag niet meer maken dus ik beloof ze binnen 3 dagen (morgenochtend dus) terug te komen.

3400 km, nu doet werkelijk helemaal NIETS wat elektriciteit gebruikt het meer. Er komt niet eens geluid meer uit als ik de elektrische start indruk.

Zojuist probeerde ik hem te starten om te gaan tanken en ff mn vriendin te zien voordat ik ga werken, kickstart doet het niet meer dus scooter staat nu stil zonder ook maar iets van leven te vertonen. Ik naar de pomp gefietst om een jerrycan met benzine te halen (je kunt t altijd proberen) maar ook dit mag niet baten..

Ik wil gvd mijn geld terug, dit waardeloze barrel zou k niemand voor zelfs 100 euro aanraden. Wat een probleemding is DIT zeg, 100% onbetrouwbaar. Ik kan hem morgen door mn dealer op laten halen maar ik heb er geen vertrouwen meer in, ik heb hem al geprobeerd in te ruilen maar dan moest ik voor een zipp 560 euro bijleggen en voor een vivacity 1000 euro... Dikke lul dus.

Hoe kan ik mijn geld terug claimen? Kan ik mijn aankoop ongedaan maken of moet ik hier een advocaat voor inschakelen? Ik word hier echt schijtziek van en dit komt echt de spuitgaten uit, vrienden van mij hebben 10.000 tot 40.000 op dezelfde scooter gereden en zei zijn er met een lekke band hier en daar of een kapotte v-snaar na 34.000 km vanaf gekomen... Waarom begeeft de mijne het tot 2x toe binnen 3500km?

Ik weet het niet meer... Ben ten einde raad!


Groetjes..
 
Advertisement - register to remove this

erg vervelend dit, maar je primeline lening heeft hier dus helemaal niks mee te maken. jij gaan een lening bij hun aan, en de dealer krijgt zijn geld. of dat ding werkt of niet, betalen MOET je. de kans dat je de dealer kan dwingen tot terug name/inruilen is echter wel groot. praat gewoon netjes met ze, werkt dit niet schakel dan een advocaat in.
 
tja , betalen zul je toch moeten , anders komen ze wel spullen halen op een gegeven moment ;)

je hebt immers een handtekening gezet om het ding te kopen..

wat betreft je dealer , het kan zijn dat dit iemand is die er weinig verstand van heeft , maar Peugeot geeft de Garantie ,niet de dealer..

dus ik zou eens contact opnemen met Peugeot Nederland als je er met die dealer echt niet uit komt.

het is wel zo dat een scooter die een dealer aan jou verkoopt goed moet zijn , en dit kan zeker wel worden opgelost , mits de dealer en jij samen je best ervoor doen..

en wil de dealer dit niet kun je dus actie ondernemen , ik zou eerst eens kijken overigens of deze dealer bovag lid is..
 
Ik ga het verhaal nog wat aanvullen, nu begint het namelijk erg leuk te worden! :W

Gisteren mijn scooter weer opgehaald! Alles werkt weer. 's avonds kom ik erachter dat de verlichting bij mn km teller het niet doet, maar weet niet of hij het al deed toen ik hem op ging halen dus ik stond er niet echt bij stil.

3 uurtjes geleden wil ik mijn vriendin naar huis brengen, gelukkig gebeurde het maar een km van haar huis vandaan maargoed... Scooter begint plots enorm te stotteren en valt uit, 20x gestart en elke keer stotteren en weer uitvallen. Hij staat nu dus 1 dag na de reperatie WEER helemaal stil.

Morgen dus maar de dealer bellen of een advocaat inschakelen. :|

Erg leuk dit, vooral als het eigenlijk je enige vervoermiddel is. Ik ben afhankelijk van dat barrel en heb nu dus al meer dan 70 euro uitgegeven aan een buskaart, benzine van de auto van mn pa om me op te halen als hij stil stond, het huren van een aanhangwagen om mn scooter naar mn dealer te krijgen (hij stond 12-14 km verderop en de dealer had geen mogelijkheid om hem op te halen, dit kon pas na een week ongeveer). Ik word hier schijt en schijtziek van, ik rijd dat ding nog een keer door die voorgeven heen van dat rotpand (mits hij het onderweg niet weer begeeft). Ik ben echt pislink gewoon.


ps: Hoe weet ik of hij bovag lid is?
 
Last edited:
Duidelijk verhaal.

heeft je dealer de modificaties ook doorgevoerd?
Spatlapje achter het voorwiel, en de stekkers achter de voorkuip goed ingespoten?

Het lijkt erop dat het hele probleem daar weg komt.

Edit// kontakt opnemen met peugeot heeft weinig nut, die verwijzen je door naar de dealer.
De dealer is je kontaktpersoon voor peugeot.

Plus: ik zou mn aflossing gewoon voldoen aan prime line, als je zo doorgaat krijg je nog een registratie bij bkr aan je kont ook.
Prime line heeft alleen het geld voor je voorgeschoten.
 
Last edited:
Fijn, zo'n chinees barrel met Peogeot stickers (want meer dan dat is zo'n V-clic echt niet!), sterkte met de afwikkeling en hopen dat je van je dealer een behoorlijke scooter kunt krijgen!
 
Mijn dealer is dus niet BOVAG erkend..

De reden dat ik laatst stillstond was dus dat de "massakabel" los zat ofzo.. Dus dat ding deed t binnen 5 min weer.

Ik heb werkelijk geen idee of ze stekkers e.d. goed hebben ingespoten.. Zal wel hoop ik.

a.s. dinsdag hebben we iig een gesprek met die eigenaar, hopen dat we toen een goede oplossing kunnen komen eigelijk..

@Harjo: Ik hoef pas in 2011 alles afbetaald te hebben, heb geen maandelijkse kosten om het zo te zeggen :) Maar qua geld terug bedoelde k eerder via de dealer.. Maar dat geluk zal k wel niet hebben :(
 
Duidelijk verhaal.

heeft je dealer de modificaties ook doorgevoerd?
Spatlapje achter het voorwiel, en de stekkers achter de voorkuip goed ingespoten?

Het lijkt erop dat het hele probleem daar weg komt.

Edit// kontakt opnemen met peugeot heeft weinig nut, die verwijzen je door naar de dealer.
De dealer is je kontaktpersoon voor peugeot.

Plus: ik zou mn aflossing gewoon voldoen aan prime line, als je zo doorgaat krijg je nog een registratie bij bkr aan je kont ook.
Prime line heeft alleen het geld voor je voorgeschoten.

ja ,maar als een dealer zich zo opsteld dat Peugeot Nederland er indirect schade door ondervind (finacieel en hun naam) lijkt het mij wel dat ze een keer actie zullen ondernemen mits meer klanten hier over klagen.

maar voornaamste is nu dat deze klant geholpen word , en kan dit niet bij de desbetreffende (Peugeot) dealer dan zal ie toch bij een andere dealer terecht moeten kunnen lijkt mij..

en Peugeot is op zich een net bedrijf en niet zomaar 1 of andere "uit de container" groothandel.. dus lijkt me dat zo'n bedrijf dit gewoon opgelost wil hebben willen ze scooters blijven verkopen..

en ik vind zelf dat er VEEL slechte dealers zijn die amper het verschil nog weten tussen een schroef en een bout bij wijze van , ik zeg niet dat het perse nu het geval is , dat niet maar het is imo bij sommige "dealers" erg slecht gesteld..

uiteraard heeft het verhaal natuurlijk wel 2 kanten altijd..

@ Topicstarter , boos worden , met dingen willen dreigen en smijten e.d. heeft nergens nut voor , je word er alleen zelf minder door..

altijd netjes blijven , uiteraard mag je je ontevredenheid tonen , maar het heeft meer succes om netjes te blijven , ongeacht wat de andere partij zegt of doet..
 
Mijn dealer is dus niet BOVAG erkend..

a.s. dinsdag hebben we iig een gesprek met die eigenaar, hopen dat we toen een goede oplossing kunnen komen eigelijk..

@Harjo: Ik hoef pas in 2011 alles afbetaald te hebben, heb geen maandelijkse kosten om het zo te zeggen :) Maar qua geld terug bedoelde k eerder via de dealer.. Maar dat geluk zal k wel niet hebben :(

Ben benieuwd wat eruit komt in ieder geval.
 
ja ,maar als een dealer zich zo opsteld dat Peugeot Nederland er indirect schade door ondervind (finacieel en hun naam) lijkt het mij wel dat ze een keer actie zullen ondernemen mits meer klanten hier over klagen.

maar voornaamste is nu dat deze klant geholpen word , en kan dit niet bij de desbetreffende (Peugeot) dealer dan zal ie toch bij een andere dealer terecht moeten kunnen lijkt mij..

en Peugeot is op zich een net bedrijf en niet zomaar 1 of andere "uit de container" groothandel.. dus lijkt me dat zo'n bedrijf dit gewoon opgelost wil hebben willen ze scooters blijven verkopen..

en ik vind zelf dat er VEEL slechte dealers zijn die amper het verschil nog weten tussen een schroef en een bout bij wijze van , ik zeg niet dat het perse nu het geval is , dat niet maar het is imo bij sommige "dealers" erg slecht gesteld..

uiteraard heeft het verhaal natuurlijk wel 2 kanten altijd..

@ Topicstarter , boos worden , met dingen willen dreigen en smijten e.d. heeft nergens nut voor , je word er alleen zelf minder door..

altijd netjes blijven , uiteraard mag je je ontevredenheid tonen , maar het heeft meer succes om netjes te blijven , ongeacht wat de andere partij zegt of doet..

Ikzelf heb ook af en toe mijn twijfels over mijn dealer.. Maar wie ben ik, ik weet al helemaal niets van scooters af :(

Morgen dat gesprek, ik vraag het me inderdaad ook af... Scooter rijd nu opeens als een tierelier, naja de vraag blijft voor hoelang...

Eergisteren ging ik ff naar de supermarkt, kom ik een uurtje later terug heeft een of ander kansloos persoon dus mn ruitje gesloopt van mn km teller... Er zit een gat in dus er moet iemand een mep op gegeven hebben.

Wat heb ik toch n geluk met dit ding zeg...

Btw, ik heb ze niet verrot gescholden ofzo maar ik had gwn erg veel last van frustraties die ik hier een beetje van me afgeschreven heb... Dus don't worry ;) Ik ben over het algemeen altijd netjes.
 
en Peugeot is op zich een net bedrijf en niet zomaar 1 of andere "uit de container" groothandel.. dus lijkt me dat zo'n bedrijf dit gewoon opgelost wil hebben willen ze scooters blijven verkopen..

..

Ik denk dat peugeot er nog geen eens van op de hoogte is.
Ik heb dit soort dingen vaak zelf bij de hand.
En je probeert als dealer het probleem eerst zelf op te lossen.

wanneer er geen uitzicht meer is neem je als dealer kontakt op met peugeot en komt er altijd een goede oplossing uit.
 
Ik denk dat peugeot er nog geen eens van op de hoogte is.
Ik heb dit soort dingen vaak zelf bij de hand.
En je probeert als dealer het probleem eerst zelf op te lossen.

wanneer er geen uitzicht meer is neem je als dealer kontakt op met peugeot en komt er altijd een goede oplossing uit.

normaal gesproken wel ja , maar er zijn imo veel eigenwijze dealers die gewoon te eigenwijs zijn om gewoon even naar Peugeot te bellen wat het probleem kan zijn..

tuurlijk , goeie dealers lossen het op , en zijn allang op de hoogte van problemen en modificaties maar er zijn er zat die zelf denken dat ze alles al weten , als je begrijpt wat ik bedoel , en die heb ik vaak genoeg meegemaakt..

Peugeot is mischien nu niet op de hoogte ,maar ik kan mij voorstellen dat als zoiets vaker gebeurd bij een bepaalde dealer dat Peugeot ook zoiets heeft van wat moeten we met zo'n dealer..

en vooral belangrijk in dit geval vind ik het dat als een scooter klaar is dat ie ook echt klaar is , en het kan zeker gebeuren dat het nog een keer gebeurd ,maar als je m ophaalt en hij is niks beter geworden vind ik dat beschamend voor een dealer , en zeker als het om een nieuwe scooter gaat waar garantie op zit..

mja ,hij gooit dan zijn eigen glazen natuurlijk wel in , en een beetje die van Peugeot dus..
 
Naja vandaag dus dat gesprek gehad met de dealer (althans mn pa)... Het komt er dus op neer dat k maximaal 900 terugkrijg (van de 1300 zoveel die k betaald heb) dus dan zou ik 580 ofzo bij moeten leggen voor een zipp.. :L

Dus nu zit k aan dat ding vast, geen idee wat k nu nog kan doen.. Hopen dat dat ding t nog een keer goed begeeft zodat k em echt aan kan klagen, of dat hij dan eindelijk eens wakker word..

Wat een zak :(
 
naar een andere dealer gaan heeft geen zin, dan had je hem daar moeten kopen.
k werk zelf bij een 2 wiel specialist en dit soort dingen horen op gelost te worden waar de klant de scooter heeft gekocht en hoeft er verder niks mee te doen dan dat ding daarheen brengen en pas weer op te halen als hij 100% in orde is.
de dealer hoort in dit geval contact op te nemen met de importeur/vertegenwoordiger en vanaf daar is het de vertegenwoordiger zijn taak om te zorgen dat dit in orde komt. waarschijnlijk zal het uitkomen op een nieuwe scooter. en er zit zoiezo garantie op.
 
tuurlijk heeft dat zin , mits het een garantiezaak betreft , garantie word gegeven door Peugeot ,eigenlijk dus niet door de dealer zelf in principe...

dat zou makkelijk zijn , dealer heeft een nieuwe scooter verkocht , klant komt weer met een probleem , dealer gooit die klant letterlijk de deur uit en klaar , klant kan ook niet naar een andere dealer..

dat zou mooi zijn ;)
 
Back
Top