Peugeot v clic 4t wil niet starten

ThomasAK

New Member
Hoi allemaal,
Mijn peugeot v clic wou van de week ineens niet meer starten
Heb heel veel onderdelen al vervangen, hieronder benoemd:
Bougie
Bobine
Cdi
Stator met pickup
Spanningsregelaar

Brommer heeft volle accu
Ik kom er niet meer uit!

Is er misschien iemand die mij verder kan helpen
 
Advertisement - register to remove this

Begin even bij het begin:
- Heb je benzine in de scooter?
- heb je een goede vonk?
- heb je compressie?
- komt er benzine in de cilinder?

zoek dit eerst even uit. daarna kunnen wij wat meer helpen.
 
Begin even bij het begin:
- Heb je benzine in de scooter?
- heb je een goede vonk?
- heb je compressie?
- komt er benzine in de cilinder?

zoek dit eerst even uit. daarna kunnen wij wat meer helpen.
Er zit benzine in, goede vonk, als ik mijn vinger op bougie gat hou kan ik mijn vinger er niet ophouden door de druk dus volgens mij goede compressie, en hoe weet ik of er binzine in de cilinder kom? Is de bougie dan nat?

Mvg
 
Wat is de Km stand van die Scooter<

Kan zijn dat de zuigerveren versleten zijn .
Zuiger.... naam zeg het al , die heeft een zuigende werking , die benzine en luchtmengsel naar binnen zuigt .
als de zuigerveren versleten zijn , vind er niet of nauwelijkse zuiging meer plaats.
betreft Compressie ... dat valt alleen te bepalen met een compressie meter , en niet via je vinger , dat is slechts een indicatie .
 
Wat is de Km stand van die Scooter<

Kan zijn dat de zuigerveren versleten zijn .
Zuiger.... naam zeg het al , die heeft een zuigende werking , die benzine en luchtmengsel naar binnen zuigt .
als de zuigerveren versleten zijn , vind er niet of nauwelijkse zuiging meer plaats.
betreft Compressie ... dat valt alleen te bepalen met een compressie meter , en niet via je vinger , dat is slechts een indicatie .
Km stand is 10K
 
Haha er bestaan geen domme vragen… ja de bougie zat erin, ik ben echt radeloos
Post automatically merged:


Zou een nieuwe carb en spruitstuk misschien helpen
Ik denk dan dat dat het probleem niet is. Als de moter überhaupt geen teken van leven geeft ook zonder de carb en het spruitstuk speelt er iets anders. Stuur anders is een paar foto's van je cilinder meschien zit daar iets niet goed
 
Ik denk dan dat dat het probleem niet is. Als de moter überhaupt geen teken van leven geeft ook zonder de carb en het spruitstuk speelt er iets anders. Stuur anders is een paar foto's van je cilinder meschien zit daar iets niet goed
Ik ben best wel technisch maar zou niet weten waar ik moet beginnen… zit je dan niet met het probleem dat je de zuiger er heel moeilijk weer in krijgt?
Mvg
 
Ik ben best wel technisch maar zou niet weten waar ik moet beginnen… zit je dan niet met het probleem dat je de zuiger er heel moeilijk weer in krijgt?
Mvg
Ik snap je. Ik denk dat gewoon even de kop van je cilinder afmoet halen
(Ben even de naam vergeten)
Om te kijken of er geen diepe krassen inzitten. Je zou gewoon je cilinder omlaag kunnen drukken en even in de cilinder want kijken
 
Ik snap je. Ik denk dat gewoon even de kop van je cilinder afmoet halen
(Ben even de naam vergeten)
Om te kijken of er geen diepe krassen inzitten. Je zou gewoon je cilinder omlaag kunnen drukken en even in de cilinder want kijken
Het gaat hier om een 4-takt, Dus ..... `even` de cilinderkop er af halen , en zuiger naar beneden te drukken gaat niet zo simpel als bij een 2-takt , je heb immers met een distributie ketting .... etc etc etc te maken .
 
Het gaat hier om een 4-takt, Dus ..... `even` de cilinderkop er af halen , en zuiger naar beneden te drukken gaat niet zo simpel als bij een 2-takt , je heb immers met een distributie ketting .... etc etc etc te maken .
Ik snap wat je bedoelt maar wat zou je liever hebben dit of dat die niet meer rijd?
 
Back
Top