Peugeot Tuning

Status
Not open for further replies.
Heb een speedfight 2 gekocht voor mijn dochter, wou hem iets harder laten lopen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt, wie kan mij info verstrekken wat ik moet doen, heb inmiddels al een terugloopuitlaat gekocht (nieuw) het buisje eruitgehaald, de varioring is al verwijderd, een racefilter geplaatst, en nog loopt hij met pijn en moeite 50!! Wat kan er mis zijn??? Hij hoet maar rond de 65 te lopen.


Racefilter eraf, ff kijken of je sproeier ook vervangen moet worden...

Rolletje aanpassen.
 
als ik een 50 snel op mijn fox leg...moet er dan nog veel veranderd worden?
wil een 70 maar weetniet hoe snel alles dan slijt (aantal gereden km's is niet bekend)
 
Sowieso de twee basis spoelers van een cilinder voor een fox/wallaroo komen overheen met het carter, wellicht komt de boosterpoort niet helemaal overheen, maar niks om in jouw geval zorgen over te maken.

En gietijzer slijt niet zo snel, ik zou geen aluminium cilinder voor dagelijks gebruik nemen.

behoorlijk oud topic, maargoed maakt opzich niet zoveel uit.
 
Eey Ik heb een peugeot jetforce c tech ik wou laatst de vario schijf uit mijn vario verwijderen maar tot mij grote verbasing kwam ik er achter dat die er helemaal niet inzat ? iemand een idee hoe dat kan hij loopt 55 door wat aanpasingen aan de uitlaat.
alvast
 
haha

:D
Omdat ik veel vragen krijg over Peusjo tuning het verhaal nog 1 keer.

Let Op !
Dit is een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten
bij tuning van een Peugeot carter.
(Er zijn nog veel meer dingen die je kan veranderen)

FOTO 1

-De 2 inlaat kanalen van een peugeot zijn orgineel heel klein, dus moet je die
vergroten. (ga niet te h00g want anders wordt het brugetje te dun)
-Aan de 2 wanden van het inlaat kanaal (1 en 3) zit een rand, deze rand moet je
met een frees afvlakken.
-De spijl (nr.2) die tussen de kanalen zit moet ook worden bij gewerkt. (NOOIT
WEG HALEN) Je moet de spijl aan de kopse kanten rond maken.

FOTO 2

-De punten waar de pijl bij staat zijn ook belangrijk, om de Flow naar je inlaat
kanalen van je cylinder wat soepeler te laten lopen.
Je moet de rand veranderen in een soort helling. (niet de rand er afhalen)
(een soort helling van maken, kijk naar de foto)
(zoals de streepjes lopen)

FOTO 3

-Waar het pijltje staan, daar zit ook nog een randje en deze moet er natuurlijk uit.

FOTO 4

-Kijk zoals hier is gedaan.


Nou, de frees er in !!!!!

1019569379Tjoening2.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top