Peugeot Tuning

Status
Not open for further replies.
Dit heeft niks met tuning te maken, maar de top word wel hoger en je zult zelf moeten testen hoeveel want dat is bij de meesten allemaal weer anders.
 
Mr. Squab said:
ik ga dit doen alleen 1 vraagje ze zeggen dat dan de topsnelheid hoger word weet iemand hoeveel hoger???? kheb nu dan nog standaard scoot (peugeot squab) dus wil graag weten wat de gevolgen zijn als ik die blokkering eruit haal!

Alvast bedankt!
kheb ut zelf bij zenith en viva van vriend en wordt ongeveen 15 km extra= trekkracht is bij mij ZEER verbeterd. mja nou weer on-topic:)
 
heb net dit topic doorgelezen, zie hier alleen maar gebabbel over mhr-r en dan aanpassen, maar wanneer heeft het nou zin om die inlaat te vergroten?
Ik heb zelf een metrakit giet 70cc met 17.5mm en yasr denk niet dat het dan veel zin heeft? Vooral omdat ik nog standaard membraam heb :). Of toch wel? ;)
 
hoe kun je het beste je carter tunen? en hoeveel mm moet de brug nou?
welke gereed schappen kun je het beste gebruiken?

wil ik graag ff wete want ben ik ook van plan.
is er ook een manier om cilinders van andere scooter merken er op te plaatsen?
hoe dan?
alvast bedankt voor het antwoord
andy
 
Soms moet je ook zelf nadenken over aanpassen van cilinder etc.

Niet alles wordt zo even gegeven natuurlijk.
Verder komen er nog meer dingen bij kijken zoals het omlassen van een uitlaat dan he.
 
cif on peugeot said:
is er ook een manier om cilinders van andere scooter merken er op te plaatsen?
hoe dan?
alvast bedankt voor het antwoord
andy

kan je late aanpassen.. door bijvoorbeeld speedpunk :p

//edit

sorry, beetje offtopic volges mij
 
Ga denk binnenkort ook m'n inlaat bijwerken.
Heb k het nou goed begrepen eerst bijvijlen en daarna pas met dremel gaan fresen of een ander soort techniekje.....

... en dan nog iets, wat kun je nog meer aan je scoot verbeteren met tools zonder extra aankopen te doen?
 
Je kan denk ik beter eerst gaan dremelen en dan alles netjes afwerken met een vijl omdat je het met een vijl gewoon egaler en mooier krijgt met een dremel krijg je al gauw hobbels etc. erin.
 
Last edited:
moeten die inlaat poorten exact op de honderste nauwkeurig zijn, bedoel mag er wat verschil in hoogte zitten tussen de linker en de rechter
 
angie said:
moeten die inlaat poorten exact op de honderste nauwkeurig zijn, bedoel mag er wat verschil in hoogte zitten tussen de linker en de rechter

Het hoeft niet exact te zijn als ze maar op het oog gelijk zitten dan is het eigenlijk al goed en anders even met de schuifmaat op meten een tiende mm is echt niet erg.
 
hoeveel zin heeft het volgens mij heeft het alleen echtz in als je met 21 mm met bijhorende pomp cilinder rond rijd

met een 17,5 DR 70 etc zul je dit echt niet nodig gaan hebben
 
die cilinder tuning zo he,om de doorstroming te verbeteren.dit mag ik dus ook toepassen @ een airsal t6?
en kan iemand zeggen hoeveel dat scheelt?
 
Ik heb mijn peugeot carters ook getuned, al lang gelede, de inlaat is nu erg groot geworde :D, en wat andere kleine dinge aangepast. mar ik heb ooit ook iets gezien over het opvullen van peugeot carters voor carterdruk. vooral bij het stuk waar normaal je oliepomp zit (is bij mij weg) dus daar is dan een grote open ruimte, die heb ik helemaal opgevuld met kneedbaar metaal. ik weet niet zeker of dit nu egt in vermoge heeft gescheelt, maar ik denk het wel
dit stuk ongebruikte ruimte zit tussen je lager en keering, dus het zal tog wel schelen lijkt mij.
zie hier een foto van mij carterhelft:
http://static.scooter-freaks.nl/fotos/23474_6.jpg
 
ja ik heb voor de rest ook een gewoon setup. een polini ciliinder met een DR -zuiger enz... heb nu dus men inlaat poortenbij membraam ook bijgevijld ... dusja
echt een goeie zaak, zou het aanraden voor iedereen zeker als je toch de moter uiteen hebt liggen...
kan iemand die foto's es sturen A.U.B.

MVG prodigys_144@hotmail.com
 
Last edited:
carter tuning

kan jij men carter tunen? wat vraag je ervoor en , waar woon je???



Smoking Aerox said:
Foto's:

Cilindertuning: (voorbeeld MHR-R 70cc LC)
1049639559Cil_tuning.jpg


Cartertuning:
1019569379Tjoening2.jpg


(powered by STD-Tuning :p)
 
HULP GEVRAAGD SPEEDFIGHT 2

Heb een speedfight 2 gekocht voor mijn dochter, wou hem iets harder laten lopen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt, wie kan mij info verstrekken wat ik moet doen, heb inmiddels al een terugloopuitlaat gekocht (nieuw) het buisje eruitgehaald, de varioring is al verwijderd, een racefilter geplaatst, en nog loopt hij met pijn en moeite 50!! Wat kan er mis zijn??? Hij hoet maar rond de 65 te lopen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top