Peugeot Tuning

Status
Not open for further replies.
Inlaat mee bezig:

8b.JPG


Rest blok:

9a.JPG



Oftwel, inlaat bijgewerkt + hoekje uitgefreest.
 
Heej mensen, ik zie op de laatste paar foto's dat mensen bezig zijn met de inlaat te tunen van hun carter, maar bij hun zit de krukas er nog in... Kom je er zo wel goed bij?
Mij lijkt het toch makkelijker om de carters te splitten, of lukt het zo ook?

Groeten ;)
 
Bter split je ze i.v.m slijpsel wat tussen de krukaswangen komt en tussen je lagers + dat je er idd makkelijker bij kan :!
 
Ik heb nog even een vraag over die cilinder tuning. Er staat boven die afbeelding dat het voor elke Peugeot cilinder geldt, dus ook voor DR 70cc AC neem ik aan :D
Alleen lig het het hemd van de DR al gelijk met de inlaatpoorten. Hier hoef ik dus niets meer aan te doen?
Ook zit er bij de DR niet dat 'ovale gat' in het linker hemd. Het linker hemd is bij de DR gelijk aan de rechter (zonder gat dus). Maar het linker hemd moet ik dus gewoon omlaag dremelen, en die ronde vorm erin maken in het midden (zoals te zien op de 'aangepast' afbeelding)?
En hoe hoog moet ik deze stompjes dan laten (richtlijn)?
Alvast bedankt ;)
 
hey ,ik heb een speedficht 2 en ben bezig met een underseat te maken van polyester ,maar of het zal lukken ???? de vorm moet dan ook perfect passen
later hoor je hier meer over
 
nutje said:
hey ,ik heb een speedficht 2 en ben bezig met een underseat te maken van polyester ,maar of het zal lukken ???? de vorm moet dan ook perfect passen
later hoor je hier meer over


VOEGT LEKKER VEEL TOE IN DIT TOPIC
 
Mauzy said:
Maar het linker hemd moet ik dus gewoon omlaag dremelen, en die ronde vorm erin maken in het midden (zoals te zien op de 'aangepast' afbeelding)?
En hoe hoog moet ik deze stompjes dan laten (richtlijn)?
Alvast bedankt ;)

ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik ga het gewoon proberen met m'n mhr-r cil, aangezien er toch een andere opweg is.
ik laat die "stompjes" op ongeveer de helft (5/6 mm) rond aflopen. of het goed gaat nog geen idee maar we zullen zien 8P. als jij met je dr bezig gaat moet je volgensmij ook je zuiger aanpassen, zoals daaronder al staat (ik heb al een vertex zuiger dus dat kan ik niet proberen)
 
Mikkel said:
Inlaat mee bezig:

8b.JPG


Rest blok:

9a.JPG



Oftwel, inlaat bijgewerkt + hoekje uitgefreest.

Ola... ben d'r ff weer :rolleyes:

Ik zie nog steeds dat de inlaat kanalen met een Dremel gedaan worden...
Je kan het beste "eerst" met een 4-kante vijl bezig gaan, en daarna de wanden afwerken met een frees! (is veel netter)
vaak is het erg rommelig zoals op deze boven staande foto's.
 
Inderdaad.
Mijn inlaatkanaal is met de dremel gedaan.
Kheb nu trouwens een ander blok en hier ga ik ook weer mee aan het werk.
Kzal het nu nog preciezer en netter uitvoeren.
 
Luuk said:
Waarom zou jij de spjil laten zitten? Puur voor stabiliteit en afdichting?
stevigheid ja.. dat bovenliggende stukje blok waar je je membraan op schroeft is niet zo heel dik :)
 
Vario Blokkering peugeot verwijderen!

ik ga dit doen alleen 1 vraagje ze zeggen dat dan de topsnelheid hoger word weet iemand hoeveel hoger???? kheb nu dan nog standaard scoot (peugeot squab) dus wil graag weten wat de gevolgen zijn als ik die blokkering eruit haal!

Alvast bedankt!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top