Peugeot Tuning

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Slome
Gegroet mensen, ik heb nu een tijdje terug ook de poging gewaagd tot carter tuning van mijn speedfight...
Maybe dat iemand zijn mening over mijn 'dronkenmans*' freeswerk kan doen?

*Afwerking is niet zo egaal zeg maar ;)

Om heel eerlijk te zijn is dit echt super
puke.gif
BEUN werk! (sorry)0?
 
Last edited:
Originally posted by het-licht
Zeker !!! Als ik het vergelijk bij mijn dremelwerk !!!

Dat geloof ik gerust, maar waarom post er dan verder niemand zijn carters, zodat we een beetje kennen vergelijken? Of ben ik nou de enige die het aandruft en dat de meeste maar wat opscheppen ofzo??? [No offense ofzo, maar ik vermoed dat de meeste maar wat meelullen... :| ]

Kom op mensen, post wat eigen foto's, ik wil ook harder gaan, en de afwerking maximaler maken, maar ik moet daarvoor wel voorbeelden hebben :! Al is het maar om te zien hoe het WEL had gemoeten...

Wat betrefd het meer wegfreesen op de linkse onderste foto, kan je daar niet een paar cirkeltjes omheen plaatsen met paint ofzo, zodat ik weet waar percies? Moet ik het membraam soms nog dieper uitwerken? Deze heb ik al een paar mm dieper gelegd en de membraamstopper verder opengebogen zodat deze exact aansluit op de bodem.

Ik ben namelijk van plan om binnen een week of 3 me blok weer eens te reviseren (voor de dagelijkse school tripjes die er weer aankomen) en gelijk me carters dan goed af te werken + polijsten.

Die franse cartertuning lijkt mij iig uit den boze, ik heb niet echt zin om met decofon oid te gaan klooien, en de betrouwbaarheid van de lagers betwijfel ik ook ten zeerste...

Mzzls Slome
 
Last edited:
Originally posted by Slome
Dat geloof ik gerust, maar waarom post er dan verder niemand zijn carters, zodat we een beetje kennen vergelijken? Of ben ik nou de enige die het aandruft en dat de meeste maar wat opscheppen ofzo??? [No offense ofzo, maar ik vermoed dat de meeste maar wat meelullen... :| ]

Kom op mensen, post wat eigen foto's, ik wil ook harder gaan, en de afwerking maximaler maken, maar ik moet daarvoor wel voorbeelden hebben :! Al is het maar om te zien hoe het WEL had gemoeten...

Wat betrefd het meer wegfreesen op de linkse onderste foto, kan je daar niet een paar cirkeltjes omheen plaatsen met paint ofzo, zodat ik weet waar percies? Moet ik het membraam soms nog dieper uitwerken? Deze heb ik al een paar mm dieper gelegd en de membraamstopper verder opengebogen zodat deze exact aansluit op de bodem.

Ik ben namelijk van plan om binnen een week of 3 me blok weer eens te reviseren (voor de dagelijkse school tripjes die er weer aankomen) en gelijk me carters dan goed af te werken + polijsten.

Die franse cartertuning lijkt mij iig uit den boze, ik heb niet echt zin om met decofon oid te gaan klooien, en de betrouwbaarheid van de lagers betwijfel ik ook ten zeerste...

Mzzls Slome

Als jjij dan eens verder kijkt dan je neus lang is dan zul je zien dat er van mij een topic in dit forum staat waarin ik plaatjes van me getuned carter heb staan...
 
Originally posted by het-licht
Als jjij dan eens verder kijkt dan je neus lang is dan zul je zien dat er van mij een topic in dit forum staat waarin ik plaatjes van me getuned carter heb staan...

Heb ik al gedaan :p Kwam er alleen weinig wijs uit, er staat alleen maar van makker dat je zo ziet wat er verbeterd moet worden, alleen is het dan wel zo handig om te weten waar je naar moet kijken 8). Intussen weet ik dat (me blok ligt weer open... Big-end + krukas lagers gaar) en heb de dremel al in hand gehad. Het is nu veel netter al de vorige keer, morgen ff het zaakje polijsten. Overigens heb ik 1 ding niet gemaakt zoals op de pica's in dat andere topic, Die 2 opvullingen onder de cilinder bij de achterste spoelpoort(en) heb ik laten zitten, omdat ik in mijn ogen denk dat het alleen maar nadeel geeft, mbt het doodvallen op de cilinder hemd. Maybe dat het wel beter is om ze wat meer te flowen, maar weghalen vind ik te overdreven. Meer cartervolume/ minder carterdruk...

De randen bij het membraam (die richting de spoelpoorten) heb ik ook netjes afgerond, geflowd. Voor de rest ben ik eigenlijk best wel tevreden.
Zoals al gezegd, morgen ga ik beginnen met de carters te polijsten, en de cilinder aan de onderkant te bewerken (ook naar idee van Makker/B-M-F) De zuiger moet er overigens ook aan geloven op die manier.

Nu heb ik nog 1 vraagje voor jullie, wat is het nu ervan om de cilinder/zuiger net zo te maken als bij een Minarelli? Want ik denk dat het alleen is om meer mengsel door de achterste spoelpoort te brengen? andere reden kan ik niet bedenken...

Mzzls Slome
 
Wat vinden jullie ervan?

Zo me carters liggen uit elkaar, gezien de vorige keer de carter tuning niet zo perfect afgewerkt werd bevonden :rolleyes: ben ik nog ff aan het hobbyen geweest :p , gelijk ff pica's gemaakt. Laat maar opmerkingen komen. Momenteel moet me krukas toch gereviseerd worden door kapotte big-end. Ze blijven toch nog wel even open liggen. Laat maar horen, dan kan ik nog het een en ander aanpassen.
image.php


Check ook ff wat ik aan de zuiger/cilinder bij de achterste poort heb aangepast, }) . Onze monteurs vonden het beetje ZIEK IN ME HOOFD ACTIE 8P
image.php


Mzzls SLome
 
Gaat door al dat gefrees aan het carter en de onderkant van de cilinder de karterdruk niet ernstig omlaag? Mijn gevoel zegt dat je misschien wel meer wegfreest dan het verschil wat je krijgt door een krukas met volle wangen te nemen.
Misschien moet je het karter dan weer opvullen met epoxyzooi op andere plekken om het weer te compenseren?
 
Carter druk gaat een fractie omlaag, je haalt niet veel weg hoor, alleen vergroot je de ingang direct achter het membraam. Daardoor heb je iets meer mengsel wat naar binnen kan komen.

Defcon (of hoe je het ook schrijft) gebruik je alleen als er ergens loze ruimtes ontstaan buiten de flow om.
 
Originally posted by Jeroen L
Gaat door al dat gefrees aan het carter en de onderkant van de cilinder de karterdruk niet ernstig omlaag? Mijn gevoel zegt dat je misschien wel meer wegfreest dan het verschil wat je krijgt door een krukas met volle wangen te nemen.
Misschien moet je het karter dan weer opvullen met epoxyzooi op andere plekken om het weer te compenseren?

Dat denk je dan mooi fout.
 
dat cilinder tunen werkt neem ik aan ook bij een peugeot fox 50cc std? wat zijn de voordelen hiervan?
waarme kan ik het het beste doen, metaalvijlen en metaalzaagje? en welke zuiger kan ik dan heb best gebruiken?

alvast bedankt
 
Last edited:
Kweet niet of dit bij een fox ook van toepasing is, de inlaat zit tenslotte achter de cilinder niet ernaast wil ik ook wel eens weten dan?lijkt mij niet zo.
 
hey ff vraagje ik wil binne kort ook mijn carters tunen heb al zoon cheap ass dremel gekocht.. maar wat voor freesje moet ik dan gebruiken??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top