Peugeot trekveren

Freejay

Member
Hallo, ik heb een peugeot vicacity x-race van 2004. Mijn scooter was helemaal origineel totdat ik een andere uitlaat eronder deed (standaard uitlaat ombegrensd). Hierdoor moest ik mijn scooter afstellen... ik begon met lichtere rolletjes ( van 8.5 of 9 naar 5.5). Dat werkt heel goed... maar nu is het enige probleem dat hij van 0 tot 20 heel slecht trekt. Ik heb hiervoor rode trekveren besteld en gemonteerd alleen dat maakte eigenlijk geen verschil... Wat nu?
 
Advertisement - register to remove this

Met peugeotjes (2 takt dan) trekt ie het beste met 9grams rollen, in mijn bizarre geval om-en-om 8.5,9.5grams. Voor wat betreft de trekveertjes standaard of wit. Alhoewel ik persoonlijk zelf nooit die trekveren zou vervangen want bij peugeot zijn de standaard gewoon goed. Ook heb ik diverse vsnaar merken geprobeerd en kwam altijd uit bij de originele gele strepen van Peugeot zelf. Geen Bando of andere goedkope varianten. Daar gaat je top met 5 a 8km op achteruit. (zijn vaak iets breder en ander profieltjes aan de binnenkant van de snaar)

Rood is wel erg strak trouwens!
 
Last edited:
Met peugeotjes (2 takt dan) trekt ie het beste met 9grams rollen, in mijn bizarre geval om-en-om 8.5,9.5grams. Voor wat betreft de trekveertjes standaard of wit. Alhoewel ik persoonlijk zelf nooit die trekveren zou vervangen want bij peugeot zijn de standaard gewoon goed. Ook heb ik diverse vsnaar merken geprobeerd en kwam altijd uit bij de originele gele strepen van Peugeot zelf. Geen Bando of andere goedkope varianten. Daar gaat je top met 5 a 8km op achteruit. (zijn vaak iets breder en ander profieltjes aan de binnenkant van de snaar)

Rood is wel erg strak trouwens!
Als ik rond de 30 seconden stil sta dan trek hij wel helemaal door, maar zodra ik bv ff stilsta om over te steken dan trekt hij tot 20 niet door, trouwens het voelde alsof de rode trekveren minder sterk waren dan de originele... enig idee wat dit kan zijn?
 
Normaal hoort het juist een beetje andersom te zijn, vreemd. Wellicht heeft een andere forummer hier een verklaring voor? Ik heb namelijk dit nog nooit meegemaakt met me 2 peugeotjes.
 
Back
Top