Peugeot speedfight vario

Marijn123

New Member
Ik heb een Peugeot speedfight 2 AC zonder varioplaat, voor de rest helemaal standaard. Maar de scooter gebruikt zeker een halve centimeter van de Vario niet. Hierdoor loopt hij nu maar 49 km/u. Er zitten op dit moment 8.5 gram rollen in en een standaard drukveer. Wat zou ik moeten aanpassen zodat dit niet meer het geval is?
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat klopt de originele Vario was te ver ingesloten. Dus ik heb er een nieuwe in gezet. Maar ik heb daar een beetje op bespaard en een Vario van 20 euro gekocht. Nu waren de maten net wat anders. Hij was iets dikker als origineel. Als ik een goede Polini Vario koop zou het probleem dan verholpen kunnen zijn?
 
Een power 1 vario is ook goed als ze nog te vinden zijn. En ik persoonlijk heb liever de Malossi Multivar.
Toerenverloop zal ook beter zijn.

Is je riem nog wel goed?
Niet te klein of iets anders want dan zal hij ook niet boven in komen
 
Mijn riem heb ik ook vervangen maar die is goed. Hij komt in de Vario niet helemaal bovenin, maar hij komt in de koppeling niet helemaal onderin. Dus de riem is goed.
 
Power 1 vario is niet te vinden. Is bijvoorbeeld een dmp Vario set van 40 euro goed, of zal ik dan wat meer uitgeven en gelijk een Malossi multivar kopen?
 
Gaan de achterpoulies wel helemaal open? Ik heb wel eens uitgehard vet aangetroffen aan het eind van de spiebanen.
Groet,
 
Persoonlijk zou ik de multivar pakken.
Of een goede originele peug vario weer.
Dmp kan wel maar kwaliteit is niet altijd top.
Al heb ik zelf de vario nog nooit in handen gehad.
 
Back
Top