peugeot speedfight trekt niet optimaaal?

Ice project

Well-Known Member
hallo

ik ben van plan een peugeot speedfight 2 te kopen van een vriend
maar het probleem is dat de scooter best langzaam optrekt hij heeft er een 50 cc snel onder zitten van polini
hij zegt dat die cilinder versleten is omdat hij al 2 jaar ermee rijdt en mijn vraag is kan een cilinder verslijten?? (na 2 jaar)
en hoelang gaat een normale krukas van een speedfight 2 mee?

alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een orginele kan best lang mee gaan mits deze goed gemonteerd is etc. Wat wel slijt zijn je lagers, overigens kunnen deze ook wel een tijdje mee.

Beter reviseer je een aantal dingen zoals krukas, lagers, en cilinder.
 
Een orginele kan best lang mee gaan mits deze goed gemonteerd is etc. Wat wel slijt zijn je lagers, overigens kunnen deze ook wel een tijdje mee.

Beter reviseer je een aantal dingen zoals krukas, lagers, en cilinder.


oke zou wel beter zijn en wat zijn dan ong. de kosten om alles te reviseren?(als je het zelf doet)
 
idd , je weet nooit hoe goed of alles nog is , ook of draadeinden nog goed zijn , of het niet verprutst is oid.

heeft hij niet nog de std cilinder en eventueel nog meer originele onderdelen?
 
idd , je weet nooit hoe goed of alles nog is , ook of draadeinden nog goed zijn , of het niet verprutst is oid.

heeft hij niet nog de std cilinder en eventueel nog meer originele onderdelen?


dat weet ik niet dat zal ik m morgen wel vragen. maar weet je ongeveer wat de kosten zijn om die dingen te reviseren?
kan het dat hij slecht optrekt omdat de radiateur vies is ofsow of een slechte bougie enz?
 
slecht optrekken komt of door de afstelling (meest waarschijnlijk) of versleten delen , o.a. cilinder.

een krukas kun je vrij goedkoop al kopen , top racing bijv. kun je al kopen voor zo'n 65 euro , leuk voor std cilinder , een Rito zal zo'n 80/85 euro kosten , zijn zeer goeie asjes en kan ook een 70cc mooi op lopen.

een lagersetje zal zo'n 25/30 euro kosten voor Peugeot.

verder ben je nog een pakkingsetje nodig , zal zo'n 10 a 12 euro kosten.

cilinder weet ik niet omdat het er net maar aanligt wat voor cilinder , en of hij de std cilinder nog heeft mischien.
 
slecht optrekken komt of door de afstelling (meest waarschijnlijk) of versleten delen , o.a. cilinder.

een krukas kun je vrij goedkoop al kopen , top racing bijv. kun je al kopen voor zo'n 65 euro , leuk voor std cilinder , een Rito zal zo'n 80/85 euro kosten , zijn zeer goeie asjes en kan ook een 70cc mooi op lopen.

een lagersetje zal zo'n 25/30 euro kosten voor Peugeot.

verder ben je nog een pakkingsetje nodig , zal zo'n 10 a 12 euro kosten.

cilinder weet ik niet omdat het er net maar aanligt wat voor cilinder , en of hij de std cilinder nog heeft mischien.

ok bedankt voor de reacties en morgen hoor je meer.
maar wat raad je aan met wat voor prijs ik m kan kopen in deze staat want ik moet ook nog andere remlichtschakelaars zetten een kilomtertellerkabel omdat die kapot zijn of missen.
 
ik zou er absoluut niet veel voor geven omdat ik van Peugeot weet wat er allemaal mis kan zijn , dus ik zou er al niet meer dan 200/250 euro voor geven omdat ze vaak bijna allemaal dezelfe kwalen hebben en die onderdelen nou juist duur kunnen zijn. en vaak ziet een scooter er van de buitenkant best leuk uit maar ga je sleutelen ga je vaak bijna janken zo erg is het versleuteld.

mja , zijn bijv. de kappen goed ,mooie velgjes , voorvork 100% (schokbrekers en voorvork bij SF altijd goed controleren!) dan word het al weer anders, kijk of alles er nog een beetje origineel op zit , dus niet dat er delen van het luchtfilter missen , of koelkapjes of wat dan ook. ook kijken of er torx schroeven in zitten , zitten er allemaal verschillende boutjes in weet je ook wel dat er (te) veel aan gesleuteld is.
ook altijd even kijken naar de kappen , even voelen of ze niet los zitten/rammelen. ook de remmen even bekijken.


imo kun je best een gebruikte scooter kopen als je maar goed weet waar je op moet letten , veel mensen zeggen dat ze zijn opgelicht als ze ergens een scooter kopen die verborgen gebreken heeft , maar het is dan meestal je eigen schuld als je zo'n ding koopt terwijl je niet weet waar je op moet letten.

ik wil je dan ook behoeden van een miskoop , als je weet dat er veel aan moet gebeuren en je accepteerd dat is het natuurlijk al weer anders.

mja ,ik kan de scooter niet zien hier dus ik kan er weinig van zeggen ,wel weet ik dat de gemiddelde SF wel wat aan mankeerd ,mja , dat is met bijna elke gebruikte scooter.
 
ik zou er absoluut niet veel voor geven omdat ik van Peugeot weet wat er allemaal mis kan zijn , dus ik zou er al niet meer dan 200/250 euro voor geven omdat ze vaak bijna allemaal dezelfe kwalen hebben en die onderdelen nou juist duur kunnen zijn. en vaak ziet een scooter er van de buitenkant best leuk uit maar ga je sleutelen ga je vaak bijna janken zo erg is het versleuteld.

mja , zijn bijv. de kappen goed ,mooie velgjes , voorvork 100% (schokbrekers en voorvork bij SF altijd goed controleren!) dan word het al weer anders, kijk of alles er nog een beetje origineel op zit , dus niet dat er delen van het luchtfilter missen , of koelkapjes of wat dan ook. ook kijken of er torx schroeven in zitten , zitten er allemaal verschillende boutjes in weet je ook wel dat er (te) veel aan gesleuteld is.
ook altijd even kijken naar de kappen , even voelen of ze niet los zitten/rammelen. ook de remmen even bekijken.


imo kun je best een gebruikte scooter kopen als je maar goed weet waar je op moet letten , veel mensen zeggen dat ze zijn opgelicht als ze ergens een scooter kopen die verborgen gebreken heeft , maar het is dan meestal je eigen schuld als je zo'n ding koopt terwijl je niet weet waar je op moet letten.

ik wil je dan ook behoeden van een miskoop , als je weet dat er veel aan moet gebeuren en je accepteerd dat is het natuurlijk al weer anders.

mja ,ik kan de scooter niet zien hier dus ik kan er weinig van zeggen ,wel weet ik dat de gemiddelde SF wel wat aan mankeerd ,mja , dat is met bijna elke gebruikte scooter.

ok bedankt voor de tip(s) ik zal heeeel goed kjiken naar alle punten die je opgenoemd hebt en deze week hoor j t nog wel maar hopelijk is tie in orde:p btw hoe weet je of er speling op de krukas zit?
 
daarvoor zul je de cilinder eraf moeten hebben , en daarom geef ik meestal al wat minder omdat je niet weet wat de staat van zo'n ding is , vooral ook omdat er ander spul op heeft gezeten dan standaard spul. of je moet al de cilinder eraf mogen halen.

als de scooter helemaal std is word het al wat anders.

als het echt niet goed is bonkt en rateld ie wel.
 
daarvoor zul je de cilinder eraf moeten hebben , en daarom geef ik meestal al wat minder omdat je niet weet wat de staat van zo'n ding is , vooral ook omdat er ander spul op heeft gezeten dan standaard spul. of je moet al de cilinder eraf mogen halen.

als de scooter helemaal std is word het al wat anders.

als het echt niet goed is bonkt en rateld ie wel.


ok dankjewel voor de tips. ik ga morgen of vandaag kijken.
 
ik heb al gekeken ik heb cilinder er niet afgehaald.
maar hij ze i dat de krukas pas 10.000 km erop zit samen met de polini evo 50cc snel en een hebo vario.

volgens mij slijt zo een setup niet zo snel tog?

en ff off-topic zou een race membraam van hebo de scoot sneller laten trekken??
 
Last edited:
ik heb al gekeken ik heb cilinder er niet afgehaald.
maar hij ze i dat de krukas pas 10.000 km erop zit samen met de polini evo 50cc snel en een hebo vario.

volgens mij slijt zo een setup niet zo snel tog?

en ff off-topic zou een race membraam van hebo de scoot sneller laten trekken??

zoals ik al eerder zei bestaat er helemaal geen evo cilinder voor Peugeot...

alleen gietijzeren cilinders..
 
ik kan je zelfs garanderen dat ie er niet onder zit ,omdat het simpel weg niet bestaat voor Peugeot verticaal.

verder kan het binnen een half jaar wel versleten zijn..

dat weet je dus pas als je de cilinder eraf pakt en laat opmeten met een micrometer..
 
Back
Top