peugeot speedfight start niet

Svenp

New Member
hallo allemaal, ik heb een peugeot speedfight die niet start. de carb is schoon en hij heeft compressie. ook heb ik de bougie vervangen en deze blauw als ik hem tegen de cilinderkop aan hou. heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Kan je wat meer info geven?
Sinds wanneer start hij niet meer?
Heb je recent iets vervangen?
Wat heb je zelf allemaal al gedaan? Bijv. gecheckt of hij uberhaupt wel benzine krijgt?

Met jouw huidige beschrijving is het voor iedereen speculeren en gissen en je snapt zelf ook wel dat dat niet zal werken.
 
oke hij wou niet zo snel meer lopen dat ging langzaam achteruit en toen heeft hij een maand stil gestaan en starte hij niet meer. ik heb gecheked of er benzine in de carb komt en dat is allemaal goed. recent alleen de accu en de bougie vervangen, verder heb ik de carb en het luchtfilter schoongemaakt de scooter heeft fonk en compressie zoals eerder vermeld.
is het zo duidelijker?

Kan je wat meer info geven?
Sinds wanneer start hij niet meer?
Heb je recent iets vervangen?
Wat heb je zelf allemaal al gedaan? Bijv. gecheckt of hij uberhaupt wel benzine krijgt?

Met jouw huidige beschrijving is het voor iedereen speculeren en gissen en je snapt zelf ook wel dat dat niet zal werken.
 
Na een tijdje vergaat benzine dus ik denk dat ondertussen je hele blok vol zit met oude benzine.
Heb je de benzine al eens vervangen door nieuwe verse? Het kan zijn dat je nog wel wat keren mag kicken aangezien de kapotte benzine eerst weg moet.

Zo is het inderdaad een stuk duidelijker enkel mist de helft van deze info in je bericht daarvoor dus tja.., uit jouw verhaal gok ik dat de oude benzine die je erin hebt zitten al verglaasd is en daarom niet meer wilt aanslaan.
 
ga ik dat even proberen super!

Na een tijdje vergaat benzine dus ik denk dat ondertussen je hele blok vol zit met oude benzine.
Heb je de benzine al eens vervangen door nieuwe verse? Het kan zijn dat je nog wel wat keren mag kicken aangezien de kapotte benzine eerst weg moet.

Zo is het inderdaad een stuk duidelijker enkel mist de helft van deze info in je bericht daarvoor dus tja.., uit jouw verhaal gok ik dat de oude benzine die je erin hebt zitten al verglaasd is en daarom niet meer wilt aanslaan.
 
De brandstof kmt tot in de carburateur, maar komt hij ook tot in je cilinder?
Is de bougie nat na een paar startpogingen?
 
ik heb de oude benzine uit de tank laten lopen en ik heb vervolgens een minuut of 2 staan kicken. nu heb ik er nieuwe benzine in en loopt hij nog niet....
 
Heb je bovenstaand van Dr70 al eens geprobeerd? Vind ik wel een hele goeie.
Ik heb wel eens eentje met rotte benzine gehad waar ik wel een uur heb liggen kicken. Geef dus niet te vroeg op, je moet denken dat alle benzine in je blok die slecht is eerst eruit moet. Dat kan best wel even proberen zijn.

Ik weet niet of je het al gecontroleerd hebt maar word je bougie nat na de startpogingen zoals Sparky voorstelt?

Edit: Als hij het nog altijd niet doet en je weet zeker dat de carb/benzine etc in orde is, dan moet je denk ik toch naar de cillinder gaan kijken.

Ik neem aan dat je een 2 takt hebt? Dan is het vrij simpel om even de cilinder eraf te trekken tegenover een 4takt.
Het kan zomaar zijn dat je een goeie warmloper/vastloper hebt gehad en er totaal geen compressie meer is.

Je geeft namelijk aan dat er compressie is, maar hoe heb je dit gemeten? Toch niet door met je hand /voet aan de kickstarter te voelen neem ik aan? Zo kan je namelijk onmogelijk compressie meten dus je hebt dan toch even een degelijke meter ervoor nodig.
 
ik zal de cilinder er morgen dan maar even uit halen en kijken. in princiepe is een vastloper niet mogelijk aangezien hij lopend weggezet is. en nee ik snap wel dat je met je hand/voet geen compressie kan meten ik heb een hbs compressiemeter geruikt en heb 6.8 bar gemeten

ik heb inderdaad een 2 takt en heb het ook al geprobeerd met remreiniger
 
6.8 is wel erg laag zover ik weet. Ik meen dat je toch minimaal wel 8 nodig hebt. Volgens heeft een std aerox zelfs meer als 10 bar.
 
Back
Top