Peugeot Speedfight 4 inlaatspruitstuk probleem

Guppenkopf

New Member
Ik ben bezig met groot onderhoud voor een speedfight 4 , nu is de inlaatspruitstuk compleet verdroogt en wil ik deze vervangen.

Echter vraag ik mij af waarom er bij mij een draad met (vermoedelijk) een sensor erin loopt.

Geen enkele spruitstuk(euro 3) die verkrijgbaar is voor deze scooter heeft een draad erin.

Iemand nog ideeën of suggesties?
 

Attachments

  • IMG-20200306-WA0044~3.jpeg
    IMG-20200306-WA0044~3.jpeg
    282 KB · Views: 14
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien is het om de temperatuur te meten van de aangezogen lucht.. Deze informatie gaat naar de ECU.. En die weet volgens de parameters hoeveel benzine er ingespoten dient te worden.

Kijk eens even op easyparts.nl bij de exploded views.. Deze zullen ze vast wel voor je kunnen bestellen.
 
Dank voor je reactie, ik heb idd op hun exploded views gekeken, en vind daar niets terug omtrent deze bedrading, persoonlijk vind ik het ook een raar bedacht systeem, exact wat je zegt is mijn vermoeden ook, maar waarom zit daar geen stekker aan?

Nu zou ik dus óf de draadboom moeten vervangen gelijk met een spruitstuk van nog geen 40,- óf de boel eruit snijden en weer inlijmen bij een nieuw spruitstuk.

Maar hoe krijg je dat 100% vacuüm dicht?
 
maar waarom zit daar geen stekker aan

Misschien is dat niet mogelijk zodat je een lek vrije verbinding krijgt. Door de draden door het rubber te laten gaan kan je de verbinding wel beter lek vrij krijgen..

Voor het spruitstuk heb je gewoon een euro 4 model nodig.. Neem aan dat die draden al erin zitten verwerkt en je dit niet hoeft aan te passen.
 
Back
Top