Peugeot speedfight 3 4t cdi ontgrenzen

serano

New Member
Hallo,

Ik heb een Peugeot speedfight 3 4t en daar heb ik nu een polini vario kit in gezet en de vario ring eruit maar hij gaat niet harder dan 40...
Ik heb mij laten vertellen dat ik een grotere maat sproeier erin moet zetten en de cdi ontgrenzen kan iemand mij vertellen welke maat sproeier ik moet hebben en hoe ik de cdi ontgrens
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb een Peugeot speedfight 3 4t en daar heb ik nu een polini vario kit in gezet en de vario ring eruit maar hij gaat niet harder dan 40...
Ik heb mij laten vertellen dat ik een grotere maat sproeier erin moet zetten en de cdi ontgrenzen kan iemand mij vertellen welke maat sproeier ik moet hebben en hoe ik de cdi ontgrens
De CDI zelf kan je niet ontgrenden, je kan wel een "begrenzer" kopen, ik heb er zelf eentje van begrenzer.nl gekocht, hij loopt nu ongv 10.000 toeren en top is nu 87 km/h. Ik heb zelf alleen die begrenzer en 6.5g rolletjes gekocht en hij loopt perfect
 
Kan die cdi niet gewoon doorgezaagd worden zoals bij piaggio?

Niet als het een ECU blijkt te zijn.

Dan heb je de software nodig en een link kabel.. Dan moet je de begrenzer uit schakelen in de ECU of toerental max aanpassen.
Maat het kan ook zijn dat deze ECUs gelocked zijn op snelheid en niks eraan valt aan te passen..
Dan werken alleen de aftermarket oplossingen eventueel.

Iemand weet dat voor ECU daar om zit? Zal deze gewoon van Dell orto zijn?
 
De CDI zelf kan je niet ontgrenden, je kan wel een "begrenzer" kopen, ik heb er zelf eentje van begrenzer.nl gekocht, hij loopt nu ongv 10.000 toeren en top is nu 87 km/h. Ik heb zelf alleen die begrenzer en 6.5g rolletjes gekocht en hij loopt perfect
top dankjewel
 
maar hij is nu 2takt toch?

Nee, het is een 4 takt! Staat in de titel en beginpost.

Voor de rest staat er weer een hoop onzin te lezen.
Jouw Peug heeft een normale CDI met ook een normale 4 takt carburateur. Dus geen ECS of ECU systeem.

En 10.000 rpm met een top van 87 km/h is natuurlijk ridicuul op een nieuw type motorblok van Sym!
Aangezien de meeste power bij 7.800/8.000 rpm vrijkomt en veel gezonder is voor je motorblok.
Zelfs met een 65cc cilinder ga je dit nooit halen. Wel als je het blok gaat aanpassen/kotteren om een (echte) 80cc te kunnen plaatsen. In combo met een andere nokkenas, kop met grotere kleppen en een race vario is het misschien haalbaar.

Maar dat was niet je vraag! Gewoon zoeken op Sym CDI, welke ook op de SF3-4takt past, de snelle variant dus.

Edit: Blijkbaar is er wat verwarring ontstaan lees ik net!?
 
toevallig heb ik op instagram voorbij zien komen dat hij is omgebouwd naar 2takt dus deze topic kan worden gesloten

Wist ik niet...
Voor mij is het nu ook onduidelijk wat ik al aangaf in de laatste alinea in post #12!

Ja, ts moet het maar is wat duidelijker maken lijkt me!
Was geen aanval op allen, maar ik ga uit van de titel en de beginpost.
En daar staat toch duidelijk een SF3 4 takt vermeld en beschreven!?
 
Back
Top