peugeot speedfight 2

meinie

New Member
Wie kan mij helpen!!!! mijn kleinzoon heeft een scooter gekocht peugeot speedfight nu moet opa hem natuurlijk aan het lopen brengen nou dat valt tegen
hij wil geen toeren maken ook niet op de bok zonder riem,heb er al een nieuwe caraburateur opgezetmaar nog zelfde,, uitlaat ook al vervangen nog geen succes sproeier maat 50 zit er in wie kan mij advies geven?
Post automatically merged:

dit is de snor scooter
 

Attachments

  • 115723334_3092215507564811_6512536687777711832_o.jpg
    115723334_3092215507564811_6512536687777711832_o.jpg
    114.6 KB · Views: 17
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dit kan veel zijn, maar eerst een paar dingen die je zou kunnen doen.

Sproeir zou groter moeten.
Origineel werd snor dacht ik al met 52 geleverd begrenst.

Carb stelschroefen op 1.5 open zetten.
Met originele uitlaat of soort gelijk.
9 gram rolletjes een goede V snaar.
En stock teekveertjes en drukveer kan wonderen doen.

Als hij dan al beter loopt kun je de bougie checken.
Als hij even goed warm rijden en dan de bougie checken op kleur.

Koffie bruin = goed
Zwartig = te rijk.
Wit/grijs = te arm.

Luchtfilter schoonmaken of gewoon nieuw kost de wereld niet. Zelfde geld voor de bougie.
 
ok bedankt voor de reactie,carb lucht sproeier staat op 1,5 ,,op de spoeier van de nieuwe carb staat geen maat,maar met de oude carb deed die het zelfde
zelf zonder snaar op de bok wil die niet op toeren komen
 
Is het originele carb of een imitatie?
Daar heb ik ook altijd meer moeite mee. En moest standaard rijker lopen.

Als hij erg stotterd kan hij ook teveel krijgen.
Peugeot heeft de eigenschap alles zo er door te gooien dan.

Je kan de cilinder er eens vanaf trekken em die eens inspecteren + de zuiger.
Is met ac appeltje eitje.
We even schone doekjes in het carter stoppen ivm vuil
 
ok heb ik nog een vraag op het inlaat spruitstuik zit een blokje
met een rood snoertje eraan waar voor is dat ?
want zie nu is niet aan gesloten
Post automatically merged:

ps heb nu de originele carb er weer op blijft zelfde
 
dit zat op het blok bij het spruitstuk
 

Attachments

  • 116360131_585046482382818_2772075324466997842_n.jpg
    116360131_585046482382818_2772075324466997842_n.jpg
    204.9 KB · Views: 12
Die ken ik zo echt niet van een speedfight.
Misschien dat er ergens een tekening van is.

Via de link kom je bij easyparts uit.
Daar kun je dacht ik tot bijna exact jou speedfight.

 
Draaide hij eigenlijk wel toeren met de oude uitlaat?
Anders kan de nieuwe wel zo begrenst wezen dat hij totaal niet trekt.

Begrenzers zitten er alleen maar in voor de goedkeuring maar verpesten alles waarvoor de uitlaat bedoelt is

Voorbeeld.
Yasuni Z van mij zat de begrenzer nog in de demper.
Hij kwam daarom ook niet van de plek en maakte ook geen toeren
 
klopt oude uitlaat er weer op gezet maakt nu weer weer toeren
alleen komt niet echt goed van zijn plek ondanks genoeg toeren nu
Post automatically merged:

en wat ik ook niet snap stond geen maat op de sproeier die in de nieuwe carb zat dus die ook verwijderd en spoeier maat 47 erin gezet
 
Op imitatie staat het er wel vaker niet op of niet accuraat.
Heb 76 sproeier. Maar doet minder als 62 wat ik heb liggen. En een cijfer loze die +68 is.

Van de plek komen is trekveren.
Paar nieuwe standaard snor trekveertjes zou dat kunnen verhelpen.
Niet strakker als je 25 30 wil blijven rijden.

Anders is de koppeling pas helmaal aangegrepen rond 20 km. +/-
 
nee mag niet harder gaan lopen dan 30km per uur dat loopt die nu ook wel maar met heel veel toeren
gewicht rollen die er nu in zitten 7,5 gram
Maar ben al tevreden dat hij het nu weer beetje doet, tis voor mij 44 jaar geleden dat ik met 2 takt bezig was
Toen hadden we nog geen rolletjes hahahaha
 
Dat is voor een standaard uitlaat te licht.
Als je originele of in iedergeval een standaard uitlaat hebt voor een snor wel op 9 t/m 11 gram zitten

Denk dat hij alleen dan alwel beter van zijn plek komt.
Mocht het dan nog steeds te hoog toeren zijn wanneer je wilt optrekken dan zit je wel aan stock snor trekveertjes.
 
dit zat op het blok bij het spruitstuk
Dit is een weerstand.
Zo'n weerstand wordt vaak in serie geschakeld met de elektrische choke.

Bij scooters waarbij de verlichting op wisselspanning werkt (dus de verlichting kan alleen aan als de motor draait) zit een soortgelijke weerstand ome belasting van de wisselspannngspoel gelijk te houden bij ingeschakelde en uitgeschakelde verlichting.

Het oogje wordt ergens tegen massa geschroefd, het draadje gaat dan of naar de elektrische choke of naar de lichtschakelaar.
 
Jazeker tot 15 gram ook nog wel dacht ik.
16x13 is de maat die je nodig hebt.

 
Back
Top