maxflauw
New Member
Beste allen,
Gisteravond reed ik een stukje volgas met mijn Speedfight 2 A/C met opgewarmde motor (ca. 300m)
Toen voelde ik dat er plots vermogen wegviel, vlak voordat ik van mijn gas af ging voor een bocht. Toen ik na de bocht weer op wilde trekken trok de scooter aanzienlijk trager dan normaal. Dat voelde niet goed, en dus heb ik m'n scooter aan de kant gezet en even af laten koelen.
De scooter startte niet meer met elektrische start en enkel nog met kickstart + gas bij geven. Als je het gas loslaat valt het motortje uit. Ik heb toen nog 600 meter rustig gereden om de scooter weer thuis te krijgen. Heb hierbij niet harder dan 40 km/h teller gereden (ca. 30 gps).
Op die dag heb ik twee aanpassingen gedaan:
- Carburateur stationair afgesteld
- Nieuwe bougie
Eerder die dag heb ik de carb afgesteld voor stationair. Hij liep toen als een zonnetje. Heb eerst het mengsel ingedraaid en toen 1+1/2 naar buiten en dan een beetje geprobeerd.
Toen ik de scooter kocht zat er een NGK ....7, denk een BR7HS in. Deze vonkte niet meer en ik had nog een NGK ....6 liggen. Had ergens gelezen dat een lager getal bij NGK iets te maken had met een hoger warmtegraad/ontbrandingstemperatuur? Hier heb ik de cilinder mee ingereden --> 250 kilometer. Toen ik deze bougie eruit haalde was hij zo goed als zwart aan de binnenzijde.
In elk geval: Toen ik weer een NGK ....7 terugplaatste liep de scooter beter, naar mijn idee. Ik had meer vermogen bij lage snelheid en had het idee dat de verbranding beter verliep. Hij kwam wel minder makkelijk naar z'n top (70km/u teller --> 65km/u teller).
Na zo'n 15 kilometer gereden te hebben met de NGK ...7 gebeurde het bovenstaande: vermogen drastisch verminderd, geen goed gevoel bij
Vandaar dat ik het hier even vraag. Weet iemand wat er gebeurt zou kunnen zijn.
Setup:
50CC DMP Cilinder + Cilinderkop (net ingereden, 250 km)
Motoforce uitlaat zonder prop
Deze carb (sinds 250km): LINK NAAR SITE (standaard zit hier een sproeier 74 in)
- Max
Extra info:
- Tweedehands scooter, sinds een maand in mijn bezit
- Onderhoud doe ik zelf, soms met mijn vader
- KM-stand: 9098
- Bouwjaar: 2005
Gisteravond reed ik een stukje volgas met mijn Speedfight 2 A/C met opgewarmde motor (ca. 300m)
Toen voelde ik dat er plots vermogen wegviel, vlak voordat ik van mijn gas af ging voor een bocht. Toen ik na de bocht weer op wilde trekken trok de scooter aanzienlijk trager dan normaal. Dat voelde niet goed, en dus heb ik m'n scooter aan de kant gezet en even af laten koelen.
De scooter startte niet meer met elektrische start en enkel nog met kickstart + gas bij geven. Als je het gas loslaat valt het motortje uit. Ik heb toen nog 600 meter rustig gereden om de scooter weer thuis te krijgen. Heb hierbij niet harder dan 40 km/h teller gereden (ca. 30 gps).
Op die dag heb ik twee aanpassingen gedaan:
- Carburateur stationair afgesteld
- Nieuwe bougie
Eerder die dag heb ik de carb afgesteld voor stationair. Hij liep toen als een zonnetje. Heb eerst het mengsel ingedraaid en toen 1+1/2 naar buiten en dan een beetje geprobeerd.
Toen ik de scooter kocht zat er een NGK ....7, denk een BR7HS in. Deze vonkte niet meer en ik had nog een NGK ....6 liggen. Had ergens gelezen dat een lager getal bij NGK iets te maken had met een hoger warmtegraad/ontbrandingstemperatuur? Hier heb ik de cilinder mee ingereden --> 250 kilometer. Toen ik deze bougie eruit haalde was hij zo goed als zwart aan de binnenzijde.
In elk geval: Toen ik weer een NGK ....7 terugplaatste liep de scooter beter, naar mijn idee. Ik had meer vermogen bij lage snelheid en had het idee dat de verbranding beter verliep. Hij kwam wel minder makkelijk naar z'n top (70km/u teller --> 65km/u teller).
Na zo'n 15 kilometer gereden te hebben met de NGK ...7 gebeurde het bovenstaande: vermogen drastisch verminderd, geen goed gevoel bij
Vandaar dat ik het hier even vraag. Weet iemand wat er gebeurt zou kunnen zijn.
Setup:
50CC DMP Cilinder + Cilinderkop (net ingereden, 250 km)
Motoforce uitlaat zonder prop
Deze carb (sinds 250km): LINK NAAR SITE (standaard zit hier een sproeier 74 in)
- Max
Extra info:
- Tweedehands scooter, sinds een maand in mijn bezit
- Onderhoud doe ik zelf, soms met mijn vader
- KM-stand: 9098
- Bouwjaar: 2005