Peugeot speedfight 2 valt uit

Sf2 307 wrc

New Member
Hallo,
Ik heb een peugot speedfight 2.
Het probeel is dat de scooter de ene keer wel start en de andere keer weer wel.
Voorbeeld: rij naar werk zon 5 km na 3 km valt die uit dus ik stoppen en probeerde heb weer te starten en dat wou hij deed het weer.
Toen ik op het werk aankwam viel die uit en kreeg ik hem niet weer aan.
Na 4 uur werken deed de scooter het weer en viel die op de terug weg vlak voor men huis uit en deed die hey niet meer.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Bougie vonkt
Komt benzine uit de benzine slang
Heb de sproeiers door geblazen
 
Advertisement - register to remove this

Doet hij het sinds kort met de winterse neerslag?
Bij mijn Speedfight 2 bleek dat de bougiedop etc. wel regen konden weerstaan. Maar (natte)sneeuw was te veel, waardoor hij soms ineens uit het niets uitsloeg

Wat voor een geluid hoor je vlak voor het uitvallen? Valt hij uit in schokjes of is het net alsof je de scooter van het contact af haalt?
 
Doet hij het sinds kort met de winterse neerslag?
Bij mijn Speedfight 2 bleek dat de bougiedop etc. wel regen konden weerstaan. Maar (natte)sneeuw was te veel, waardoor hij soms ineens uit het niets uitsloeg

Wat voor een geluid hoor je vlak voor het uitvallen? Valt hij uit in schokjes of is het net alsof je de scooter van het contact af haalt?
Net of je het contact uit doet
 
Heb je het ook sinds kort? Want dan zou ik zeker door het rare design van Peugeot even de bougiedop bekijken op lekkage.

En anders denk ik dat je wel ergens bij het ontstekingsgebeuren moet gaan zoeken.
 
Doordat hij plots uitvalt alsof je de contactsleutel omdraait en niet met schokjes/plofjes of andere symptomen die lijken op een brandstof issue, lijkt mij dit een elektrisch probleem.
Een probleem dus met de ontsteking die plots wegvalt.
Je zou moeten kunnen controleren, nadat hij is uitgevallen en je hem niet meer gestart krijgt, of je nog vonk hebt.
 
Back
Top